Miten ohjata BOINC laskentaa sähkön pörssihinnan mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja htwt
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    boinc
Miten saan BOINC -ohjelman lopettamaan laskennan kun tietty sähkön pörssihinta ylitetään?

BOINC on siis tällainen tieteen hyväksi hajautettua laskentaa tekevä ohjelma:

Joku skripti? Lisään vielä, että en ole koskaan kirjottanut skriptiä. Kapea kokemus C ohjelmoinnista ja sekin sulaututeista. (ilman OS)

Vieläkö Boincissa on jotain laskemisen arvoista? Sehän meni vähän huonoksi koko homma, kun World Community Grid siirtyi IBM:ltä Krembilille.

Sinänsä ketjun aihe kiinnostaisi, jos jotain järkevää työtä vielä löytyisi.

Olet osin oikeassa, mutta kyllä sieltä löytyy monenlaista yleishyödyllistä tutkimusprojektia. Itse olen halunnut antaa laskentakapasiteettia biologian alalle. Esimerkiksi proteiinien laskostuminen on edelleen tärkeää, vaikka Googlen tekoäly "löysi ne kaikki". Myös RNA tutkimus on nyt aika kuuma aihe.

Kaikki projektit:

Sydän- ja verisuonitautien tutkimus:

Näytönohjaimella laskettavia projekteja, esim. syöpätutkimus:

RNA tutkimusta: (+projektin kuvaus)

Rosetta@home on saanut paljon osallistujia: (+projektin kuvaus)

Mainitsemasi World Community Grid löytyy myös:

Oma osallistuminen loppui joskus 2007, mutta nyt olisi taas tehokas kone...

United Devices - Cancer Research Project.jpg

Edit: Homma ei vaadi välttämättä tehokasta tietokonetta. Moni projekti tukee eri alustoja kuten ARM ja Android. Laskentatehoa voi lahjoittaa vaikka ylimääräiseksi jääneellä kännykällä tai Raspilla.
Tietokoneeseen asennettuna se käyttää vain prosessorin tyhjäkäyntiajan eikä vaikuta normaalii koneen käyttöön.

Viimeksi muokattu:
Rosettaan ja WCG:iin olen osallistunut, mutta World Community Gridiltä on projektit loppuneet omistajanvaihdoksen myötä, ja sieltä lähteneet laskijat ovat täyttäneet muut projektit, joten laskettavaa on aika vähän tarjolla. Avaruusprojektien tilasta en tiedä, mutta ne eivät ole järin lähellä sydäntä.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 521
Jäsenet
78 247
Uusin jäsen
daniel.ng92

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom