Miten poistetaan Win-7 nämä?

Kyseinen kohta tulee siis näkyviin, kun kytken kameran tietokoneeseen. Tuohon kenttään ilmestyy nuolta klikkaamalla aiemmat nimetyt kohteet, mutta mistä ne vaihtoehdot poistetaan? Windows-7 kysymyksessä. Tässä tulee kysymykseen lähinnä koneen myynti eteenpäin.

mistä ne vaihtoehdot poistetaan?
En tiedä, mutta vastaan ohi kysymyksen:
Windows-7 kysymyksessä. Tässä tulee kysymykseen lähinnä koneen myynti eteenpäin.
Ota kiintolevy irti, pidä se itselläsi tai hävitä tietoturvasta huolehtien. Myy kone ilman levyä.

Kärjistettynä: yhteisen hyvän nimissä 2025 jaa. Win7-konetta ei tule myydä henkilöille, jotka eivät kykene itse sitä seiskaa halutessaan asentamaan.

Tietysti myös levyn riittävän turvallinen puhdistaminen omista tiedoista myyntikuntoon olisi mahdollista. Pyörivän levyn ylikirjoitus täyteen uutta dataa tai SSD:n secure erase, päälle käyttiksen asennus puhtaalta pöydältä. Todennäköisesti ei maksa vaivaa takaisin myyntihinnassa. Harrastamisen ilon tietty saisi...

Tee uusi puhdas asennus, niin saat kaikki sinun tietosi poistettua koneesta.
Poista asennuksen aikana kovalevyjen osiot ja asenna tyhjälle levylle käyttis uudelleen.
Helpommalla pääset, kuten ehdotettiin, poista kovalevy ja myy ilman sitä.

Tee uusi puhdas asennus, niin saat kaikki sinun tietosi poistettua koneesta.
Jos tarkkoja ollaan, niin tuo ei riitä, tai ainakaan itse en laskisi käsistäni eteenpäin noin tyhjennettyä levyä. Tuollaisen tyhjennyksen jäljiltä levyn voi skannata ilmaisilla tietojenpalautussoftilla ja palauttaa poistettuja tiedostoja, mahdollisesti aika laajassakin mittakaavassa. Toki jokainen päättää omalla kohdallaan riittävän tason omien tiedostojensa suojaamiselle.

Kunnollinen tyhjennys on helpointa, jos koko levy on ollut kryptattu. Silloin osioiden poisto riittää. Kryptaamattomalle levylle kannattaa tehdä kunnollinen ylikirjoitus. Periaatteessa Secure Erase voisi riittää, mutta sen toimivuuden taso on aika isosti kiinni levyn firmiksestä. Allekirjoittaneelle on ainakin kerran käynyt niin, että kone buuttasi ihan nätisti levyltä, mille olin justiinsa ajanut Secure Erasen.

Ja jos näistä minun sepustuksista ei ottanut mitään tolkkua, silloin on paras tehdä kuten jo sanottu, eli levy pois koneesta ja kone myyntiin ilman sitä.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 899
Jäsenet
78 155
Uusin jäsen
Jarsk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom