Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleisön pyynnöstä olen julkaissut Mobiilibonuksen uusimman Betan myös tuotannon puolelle.
Eli nyt myös playkaupan normaaliversiossa on täysi tuki Plussakortille. Saa vinkata kavereille.![]()
Juuri se.Miten tuon löytää. Mulla näkyy vain MobiiliBonus (Wofori shoppailu 1,19 €)
Juuri se.
Sovellus maksaa sen verran, jolla katetaan valexin käyttämä aikaMitä tuo hinta meinaa?
Sovellus maksaa sen verran, jolla katetaan valexin käyttämä aika![]()
No sitten ei voi mitään. Tuo summa on niin nimellinen, että sen maksaa mielellään sovelluksen kautta saatavasta lisäarvosta. Vielä kun tosiaan saisi sen toimimaan Prisman viivakoodilukijoiden lainauspäätteiden kanssa.Asentamatta jää, ei ole liitetty mitään tilejä Androidiin.
Onko aikataulua milloin Beta tulee julkiseeen jakoon?

Voi tätä ilon ja onnen päivää....MobiiliBonus on päivitetty ja kohta tiedetään miten kahden kortin taktiikka toimii![]()
Osaa lukea, eli ei tarvitse olla erillinen. Been there, done that.Osaako mobiilibonus lukea plussan op:n kortista, johon on plussa liitetty vai pitääkö olla erillinen plussakortti.?Itsellä vielä toimii tuo plussa sovelluskin, mut vois siirtyä yhden sovelluksen taktiikkaan.
Täällä olikin jo sanottu, että kannattaa liikutella korttia hieman eri kohdissa NFC sirua jotta kortti saadaan luettua kokonaan.Ei kovin vahva startti....sovellus ei lue lähiluettavaa plussa-korttia--->ääni kuuluu mutta kortti ei tallennu
Ei voi mitään. Itse olen käyttänyt tuon teknologian tutkimiseen ja sovelluksen kehittämiseen useamman työpäivän verran aikaa.Asentamatta jää, ei ole liitetty mitään tilejä Androidiin.
Tämä kiinnostaa minuakin.Tuli uusi pankkikortti tuossa kun edellinen meni vanhaksi. Tuon vanhan kortin etäluettava plussaominaisuus kuitenkin toimii vielä. Onko jollakin tietoa miten iso tuolla kortilla on se etäluettava alue? Tuli vain mieleen että voisi leikellä sen osan irti ja tehdä siitä vaikka avaimenperän tai jonkin pienen lätkän mitä säilyttää vaikka puhelimen kuoressa. Käytössä iphone joten ei saa tuota mobiilibonusta käytettyä.
Täällä olikin jo sanottu, että kannattaa liikutella korttia hieman eri kohdissa NFC sirua jotta kortti saadaan luettua kokonaan.
Kortin numeron voi lisätä myös käsin. Tosin NFC on varmempi, koska se lukee plussan 1:1 kopiona.
EDIT: onko kyseessä siis pelkkä etäluettava Plussakortti? Olen tehnyt sovelluksen käyttämällä OPn korttiin lisättyä plussakorttia ja minulla ei ole tietoa miten tuommoinen pelkällä plussaominaisuudella oleva kortti käyttäytyy, joten sen joutunee lisäämään käsin.

Onko WearOS-tuesta mitään uutta tietoaEi voi mitään. Itse olen käyttänyt tuon teknologian tutkimiseen ja sovelluksen kehittämiseen useamman työpäivän verran aikaa.
Tietysti kaikkea voi kehittää yhteiseen hyvään, mutta mielestäni hinta ei ole kovin paha hyötyyn nähden ja olisin sen verran varmasti maksanut jollekin toiselle jos tällainen sovellus olisi ollut valmiina.
?Nopeastihan tuon voi itsekin tilata(ei maksa mitään).....pari viikkoa toimitusaika koska jos OP+plussa käytössä niin silloin myös omistaa henkilökohtaisen Plussa-kortin.Jos jollain on tämmönen pelkkä plussakortti, joka ei ole aktiivikäytössä, niin voisi lähettää minulle kirjeellä lainaan. Saisin lisättyä tuen pelkän plussankortin lisäämiselle.
Jos tässä muut työt vähän rauhoittuisi, niin voisi keskittyä siihenkin. Pitänee varmaan jostain torista ostaa käytetty wear kello, jolla pääsisi alkuun.Onko WearOS-tuesta mitään uutta tietoa?
Itse käytän kelloa maksamiseen lähes pelkästään joten ostan tuon softan heti jos tulee wear os versio. Toivottavasti sinulla on aikaa tuohon jossain vaiheessaJos tässä muut työt vähän rauhoittuisi, niin voisi keskittyä siihenkin. Pitänee varmaan jostain torista ostaa käytetty wear kello, jolla pääsisi alkuun.
Android studiossa ei ole tukea ulkoiselle nfc lukijalle, niin pelkällä emulaattorilla homma ei onnistu.
Tuli uusi pankkikortti tuossa kun edellinen meni vanhaksi. Tuon vanhan kortin etäluettava plussaominaisuus kuitenkin toimii vielä. Onko jollakin tietoa miten iso tuolla kortilla on se etäluettava alue? Tuli vain mieleen että voisi leikellä sen osan irti ja tehdä siitä vaikka avaimenperän tai jonkin pienen lätkän mitä säilyttää vaikka puhelimen kuoressa. Käytössä iphone joten ei saa tuota mobiilibonusta käytettyä.

Kiitos, aika hankalalta näyttää tosiaan. NFC tägit ei paljoa maksa myös, saiskohan sellaiseen ohjelmoitua helposti plussakortin ominaisuudenSitä antennia on siellä kortin sisällä aika paljon, eli ei onnistu mitenkään helposti toimintakuntoisen pienen palan ottaminen.
Alla kuva yhdestä korttimallista, ja seuraavassa artikkelissa on lisätietoja: What's inside a credit card - Hacker's ramblings
Noita designejä on toki erilaisia, mutta yleensä koko kortin pinta-ala on kyllä hyödynnetty antennin käyttöön. Googlettamalla "credit card contactless antenna" tai vastaavaa löytyy lisää.
![]()

edellä olleeseen ongelmaani liittyen, niin samanlainen kortti se itsellänikin on.Jos jollain on tämmönen pelkkä plussakortti, joka ei ole aktiivikäytössä, niin voisi lähettää minulle kirjeellä lainaan. Saisin lisättyä tuen pelkän plussankortin lisäämiselle.
Joo pitääpä laittaa tilaten.kannattaa tosiaan tilata se maksuton erilliskortti, niin saat tuon etäluvun toimimaan myös näissä pelkissä plussakorteissakin.
On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.S-marketin itsepalvelukassa tuntuu menevän sekaisin mobiilibonuksesta.
Tällä hetkellä on käytössä kaksi eri kassajärjestelmää, saattaa johtua siitä.On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.
Itse käytän useasti Itsepalvelukassaa, eikä ole ollut ongelmia.
Ei ole. Tuo mun s-bonuskortti on vaan tuommoinen magneettijuovalla oleva kortti jossa ei ole nfc:tä.On kyllä erikoinen. Onko kortti luettu NFCllä? Tämä on varmin tapa, kun kortin tiedot kopioidaan, eikä generoida ohjelmallisesti.
Itse käytän useasti Itsepalvelukassaa, eikä ole ollut ongelmia.
Kortti on nyt manuaalisesti lisätty. En tiedä miksi sitä ei saatu lisätty NFC kautta vaikka yritin useita kertoja.@ssspacman Kyllä alkaa 703240.
Ymmärtääkseni toistaiseksi toimii vain pankkikorteihin liitettyjen plussien etäluku.Kortti on nyt manuaalisesti lisätty. En tiedä miksi sitä ei saatu lisätty NFC kautta vaikka yritin useita kertoja.
Tämän foorumin yksi käyttäjä, kuten me kaikki. Tietääkseni ei ole mitään yhteyksiä kumpaankaan kaupparyhmään, mutta @valexi voi varmaan itse kertoa tarkemmin.Kuka on tämä Valexi, onko jotain yhteyksiä Keskoon tai Osuuskauppaan? Eikö näiltä tekijöiltä tule muka mitään virallista bonus-mobiilia?
Ei luottokortti liity tähän mitenkään. Bonuskortti on ihan eri asia ja sillä on oma numeronsa. Vaikka sen numeron julkaisisi täällä, et saa aiheutettua mitään haittaa. Sovellus antaa lukijan kysyessä sen numeron vastauksena, jotta ei tarvitse näyttää sille sitä fyysistä korttia.Porukka skannailee luottokortin tietoja johonkin appiin jonka on tehnyt foorumikäyttäjä valexi. Eikö tuota voisi jopa sanoa vähän arveluttavaksi.
Ei tuonne mene mitään luottokortin tietoja vaan plussakortin sekä s bonus kortin numero. Pahinta mitä sinulle voisi käydä jos joku niitä "väärinkäyttää", olisi että saisit extra bonuksia ja plussaa.Porukka skannailee luottokortin tietoja johonkin appiin jonka on tehnyt foorumikäyttäjä valexi. Eikö tuota voisi jopa sanoa vähän arveluttavaksi.
Niin, ei pysty vielä, kun siinä on jotain korttikohtaista säätämistä, mutta varmaan sekin siitä selviää. Siihen saakka kortin numeron voi kuitenkin kirjoittaa käsin sinne sovellukseen.Jo tämä että tuota ei pystynyt muka lukemaan vain siltä plussakortilta vaan nimen omaan yhdistelmäkortilta, mutta olkoon en ole asentamassa muutenkaan koska vielä toimii tuo Keskonkin applikaatti.
Spoiler: Ei ole tulossa.Saapa huomata tulisiko Keskolta jo toimiva ratkaisu Applen laitteille, ilman että Mobilepayn kautta keräisi plussat.
Apple ei anna muiden maksupalveluiden kuin oman Apple Paynsa käyttää puhelimen nfc- eli lähimaksusirua. Tämä pakottaa muut maksupalvelut käyttämään bluetoothia tai muuta ratkaisua tai perustamaan oman rahansiirtopalvelunsa Applen tekniikalle ja maksamalla Applelle lisenssimaksut.
Ei se kuitenkaan estä keskoa tuomasta korttiaan Apple Payhin. Tosin tämän toteutumisen todennäköisyydet ovat aika olemattomat.Spoiler: Ei ole tulossa.
IPhonella maksaminen EU:n syyniin – Applea epäillään kilpailun vääristämisestä
Tämähän on tietysti mahdollista. Tosin jos olen oikein ymmärtänyt, niin kortti pitäisi tuoda walletin maksukorttien puolelle, jolloin ensin pitäisi vaihtaa K-Plussakortille, sitten takaisin maksukortille, jolla lähtee maksu. -> Ei kovin kätevää.Ei se kuitenkaan estä keskoa tuomasta korttiaan Apple Payhin. Tosin tämän toteutumisen todennäköisyydet ovat aika olemattomat.
Miksi kukaan maksaisi sovelluksesta, jos lähdekoodi on julkinen ja voi kääntää sovelluksen itse? Noin niinkuin pelkistettynä.En huomannut oliko tätä jo kysytty, mut ootko @valexi miettinyt lähdekoodin julkaisemista esim. GitHubiin? Se ei poissulje sitä, että sovellus olisi edelleen maksullinen, mutta voisi parantaa yleistä luottamusta softaan.
Vaikka täälläkin on mainittu, että kysehän on vain bonuskortista, on myös mainittu, että kortin lähiluku sovellukseen toimii toistaiseksi ainoastaan kombokortilla eli maksukortilla, jossa on Plussa – se ei enää ole "vain bonuskortti".
Miksi kukaan maksaisi sovelluksesta, jos lähdekoodi on julkinen ja voi kääntää sovelluksen itse? Noin niinkuin pelkistettynä.
Juu, tää on hyväJa edelleen, jos se kortin lisääminen NFC:n kautta arveluttaa, niin sen voi tehdä myös käsin.
Siksi sanoin, että "noin niinkuin pelkistettynä". Tuo sovellus ei tarvitse minkäänlaista backendia, joten sekään ei ole rajaamassa ja lisenssit ovat vain rehellisiä varten, kuten lukot pyörissä.1. "voi kääntää sovelluksen itse" – moniko oikeasti osaa & jaksaa, kun hinta on pari euroa. Lisenssit on olemassa. Free != Open Source
2. En nyt 100% varmuudella pysty sanomaan, mutta oletan, että voin yhtälailla laittaa tuon sovelluskaupasta ladatun apk:n kaverille jakoon. Warettajat warettaa jne.
(Lisäksi olisi mahdollista saada muita mukaan projektiin – toki voi olla, että se ei ole tekijän intresseissä)
Tämähän ei pidä paikkansa. Tässä esimerkki Ranskassa, jossa kanta-asiakaskortin saa lisättyä Apple Wallettiin, josta se luetaan NFC:llä maksun yhteydessä.Tämähän on tietysti mahdollista. Tosin jos olen oikein ymmärtänyt, niin kortti pitäisi tuoda walletin maksukorttien puolelle, jolloin ensin pitäisi vaihtaa K-Plussakortille, sitten takaisin maksukortille, jolla lähtee maksu. -> Ei kovin kätevää.
Applella aika heikko tuki noille bonuskorteille ja tukevat ilmeisesti viivakoodeja/QR koodeja tällä hetkellä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.