Ei ole ainakaan koskaan tarvinut kun itse olen mobiilikuponkeja käyttänyt...
Okei...mikäköhän homma tuolla kaupassa sitten. Vois mielenkiinnosta pistää kysymystä aspaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole ainakaan koskaan tarvinut kun itse olen mobiilikuponkeja käyttänyt...
Tulin ekaa kertaa vilkaisemaan ketjua kun vihdoin viimein ajattelin ottaa mobiilimaksamisen (google pay) käyttöön. No ei sitten oteta (OP yhdistelmäkortti käytössä
Ei kyllä yllätä. Olin muuten joskus nuorena ekonomina töissä Handelin ja POP-pankkien omistamassa Samlinkissä, joka hoitaa tuon puolen tapahtumissa. Varmasti joku jäärä on vastaan niin ei tule muillekaan.
Pystykö apple pay / google pay siirtää toiselle käyttäjille rahaa? Mielumin pitäisin ite appi jos pystyy tehdä molematKaupan kassajonossa muutaman kerran vuodessa samaan kassajonoon sattunut ilmeisesti joku MobilePay tai Pivo maksaja päätellen siitä, että siinä on useampi minuutti jonon odottaessa puhelimella yritetty maksaa ostoksia ja säädetty välillä taas puhelimen kanssa ja uutta yritystä taas. Ja lopulta ehkä onnistuttu tai kaivettu taskusta toimiva maksukortti.
Oy Samlink Ab taitaa olla nykyään Cognizant Technology Solutions Finland Oy:n omistuksessa.
Säästöpankit ja Oma Säästöpankki taitaa olla Samlinkin verkkopankin takana ja silti niissä toimii Apple Pay ja Google Pay.
Saa nähdä kuinka kauan nuo muutama pankki jaksaa vielä sinnitellä ennen kuin ottavat käyttöön Apple Payn ja Google Payn. Antaisivat asiakkailleen mahdollisuuden itse valita Apple Pay:n, Google Payn, MobilePayn ja Pivon väliltä. Veikkaisin että 99+ prosenttia ottaisi puhelimeensa Apple Payn tai Google Payn ja Mobile Pay ja Pivo jäisi hyvin marginaaliin. Tämä siis niistä jotka haluaa puhelimaan lähimaksun toimimaan. Itsekkin tunnen useamman seniorin jotka ei syystä tai toisesta halua mitään lähimaksua toimimaan puhelimessa vaikka oma pankki ja puhelin tukisi esimerkiksi Google Paytä.
Ei ainakaan suomessa ole tuo toiminto ollut käytössä, Google Pay:llä tuo onnistuu ainakin joissain maissa mutta ei taida vielä olla suomessa tuettuna.Pystykö apple pay / google pay siirtää toiselle käyttäjille rahaa? Mielumin pitäisin ite appi jos pystyy tehdä molemat
Nopeampaa tuo on puhelimella esim yli 50 euron ostojen kanssa jos ei bonus korttia tarvita.Kellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Se on vaan niin paljon helpompi käyttää korttia, kuin luuria... Ja kaupan päälle noi etukorttien yms. kikkailut.
On siinä vielä kehiteltävää, jotta homma pelaisi sujuvasti...
Kellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Se on vaan niin paljon helpompi käyttää korttia, kuin luuria... Ja kaupan päälle noi etukorttien yms. kikkailut.
On siinä vielä kehiteltävää, jotta homma pelaisi sujuvasti...
Itse olen tästä kyllä täysin samaa mieltä, että kännykällä maksaminen huomattavista nopeampaa. Myös ei tarvitse koskaan näpytellä pin:iä, kortit tätä kuitenkin joskus pyytää pienemmissäkin ostoissa. Samoin juurikin nämä yli 50€ ostot.Nopeampaa tuo on puhelimella esim yli 50 euron ostojen kanssa jos ei bonus korttia tarvita.
Makuasia. Pitäisi ensin ostaa kello ja opetella 25 vuoden tauon jälkeen pitämään sellaista ranteessa. Vaivattomampaa on ottaa se luuri taskustaKellon käyttämisen jotenkin ymmärtää, puhelimen ei...
Olisi varmaan pitänyt lisätä, että mielestäniMakuasia. Pitäisi ensin ostaa kello ja opetella 25 vuoden tauon jälkeen pitämään sellaista ranteessa. Vaivattomampaa on ottaa se luuri taskusta
Ei ainakaan suomessa ole tuo toiminto ollut käytössä, Google Pay:llä tuo onnistuu ainakin joissain maissa mutta ei taida vielä olla suomessa tuettuna.
Itse olen siirtänyt rahaa toisille "käyttäjille" perinteisellä tilisiirrolla verkkopankissa. Siirtyvät usein nykyään nuo pankkien väliset SEPA-tilisiirrot noin sekunnissa.
Tässä tapauksessa kaikki muut paitsi OP on persiistä. OP on ainoa suomalainen pankki, joka tukee SEPA-pikasiirtoja myös lähtevissä maksuissa. Monelta muulta löytyy vain saapuvien maksujen pikasiirtotuki ja olisikohan ollut joku pankki, mikä ei tukenut pikasiirtoja ollenkaan.Minkä pankkien välillä näin? Nordeasta kun omalle asS-pankin tilille siirtää puhutaan tunneista eikä viikonloppuna taida siirtyä ollenkaan.
Vai onko se S-Pankki tässäkin asiassa se vastaan hankoileva kasa sitä itseään.
Nordea ei tue SEPA pikasiirron lähetystä: Nordea - SEPA pikasiirtoNordeasta kun
Sama viesti on tullut itselle. Keväällä heitti plussat tulemasta Sony XZ2Cllä. Sitten varapuhelimena oli hetken Samsungin joku A8 ja plussat toimi. Sitten hommasin Asuksen Zenfone 8:n ja taaskaan plussat ei toimi, eikä toimi vieläkään.Oon joskus kevällä laittanut Pivolle palautetta, nyt tuli vastaus.
Hei,
Olet ilmoittanut meille aiemmin Pivossa kohtaamastasi ongelmasta, jossa K-Plussat eivät ole rekisteröityneet lähimaksujen yhteydessä normaalisti. Suuret pahoittelut, että olet joutunut odottamaan yhteydenottoamme tähän liittyen!
Olemme tutkineet ongelmaa jo pidemmän aikaa yhteistyössä Keskon sekä heidän maksupäätevalmistajansa kanssa, mutta lopullista ratkaisua ongelmaan ei ole yrityksistä huolimatta löydetty. Ongelmana on ollut se, että ongelma vaikuttaisi ilmenevän vain satunnaisesti ja vain osalla käyttäjistä, eli emme ole missään vaiheessa saaneet toistettua ongelmaa omissa testeissämme. Olemme yrittäneet jatkaa asian tutkintaa omalta osaltamme, mutta vaikuttaisi siltä, että asian selvittäminen on ajautunut umpikujaan.
Tietojemme mukaan samaa ongelmaa on esiintynyt myös fyysisiä maksu- ja Plussakortteja käyttämällä, mikä viittaisi ongelman sijaitsevan Pivon ulkopuolella. Tästä syystä meidän ei ole ikävä kyllä mahdollista auttaa asiassa tämän enempää.
Mikäli asiasta herää vielä kysyttävää meidän osaltamme, autamme toki mielellämme. Muussa tapauksessa pahoittelut vielä kertaalleen tästä ongelmasta ja siitä, ettei asiaan löydetty lopullista ratkaisua.
Mukavaa syksyn jatkoa!
Hyvä että tutkivat, en ole huomannut normiplussaa käyttäessä ongelmaa, mutta ilmeisesti sitä sitten on siinäkin.
Tossa vaan ikävästi sanotaan, että "S-pankin kortilla". Eli tarkoittaako se sitä, että pelkkä S-etukortti ei kuulu tähän joukkoon jonkun toisen pankin kortin kaverina?
Tavoitteena on mahdollistaa Bonuksen kerääminen myös uusilla maksutavoilla.
Tuskin, sillä eikös kaikissa tapauksissa maksu- ja bonuskortit ole erotettu toisistaan, jopa niin ettei mikään sovellus ainakaan Suomessa tee molempia (paitsi tietysti MobilePay)Eli tarkoittaako se sitä, että pelkkä S-etukortti ei kuulu tähän joukkoon jonkun toisen pankin kortin kaverina?
Ja Pivo K-plussien osalta.Tuskin, sillä eikös kaikissa tapauksissa maksu- ja bonuskortit ole erotettu toisistaan, jopa niin ettei mikään sovellus ainakaan Suomessa tee molempia (paitsi tietysti MobilePay)
pariviestiä aiemmin kommentoitu.Tuskin, sillä eikös kaikissa tapauksissa maksu- ja bonuskortit ole erotettu toisistaan, jopa niin ettei mikään sovellus ainakaan Suomessa tee molempia (paitsi tietysti MobilePay)
Ja Pivolla saa myös plussat ainakin jos plussakortti on maksukortissa mukana.
OP ei oikeastaan missään muuten kerro sen tarkemmin miten tuo plussien kerääminen teknisesti toimii, antaako Pivo plussakortin numeron maksupäätteelle nfc:n yli (kuten Keskon plussa-appi tekee) vai onko siellä joku oma rajapinta mikä tunnistaa ostokset jotka on tehty plussa-paikoissa ja bonarit tulee Pivon kautta jotenkin?
Onko kellään tästä tarkempaa tietoa ja voisi valaista kun vähän kiinnostaa?
Maksupääte lukee sen plussakortin Pivosta jotenkin ennen maksukorttia. Ja siinä vaikuttaa olevan haasteita. Viimeisen kolmen puhelimen ajalta toiminta on ollut seuraavaa:
Yritän käännellä puhelinta maksupäätettä vasten ja välillä siinä näytöllä värisee/vilkkuu joku teksti. Se on melko ärsyttävää kun ei tiedä että pitääkö vain paikallaan ja asia etenee vai pitääkö liikuttaa toiseen asentoon.
"Luonnollisesti" olen juuri takakantta tarjonnut, ei _todellakaan_ ota heti. Mobilepay siis kyseessä S-ketjun kohteissa.Ei kannata sitä näyttöä siihen vaan takakantta niin ottaa heti.
"Luonnollisesti" olen juuri takakantta tarjonnut, ei _todellakaan_ ota heti. Mobilepay siis kyseessä S-ketjun kohteissa.
Siihen vasemmassa kyljessä olevaan NFC-lukijaan? Aloittelijan virhe."Luonnollisesti" olen juuri takakantta tarjonnut, ei _todellakaan_ ota heti. Mobilepay siis kyseessä S-ketjun kohteissa.
Mulla toimii kyllä vasemmalla NFC-lukian päällä paremmin kuin keskellä. Ja kyllä olen yrittänyt vaikka mitä mahdollista. Paskahan toi on mutta viime aikoina toiminut hieman paremmin. Nykyään selviää maksusta ehkä puolessa minuutissa kun aikaisemmin meni minuutti pari.Siihen vasemmassa kyljessä olevaan NFC-lukijaan? Aloittelijan virhe.
Siinä välikössä näppäimistön yläpuolella toimii hyvin
Täysin pois laskuista odottaa 30s.Mulla toimii kyllä vasemmalla NFC-lukian päällä paremmin kuin keskellä. Ja kyllä olen yrittänyt vaikka mitä mahdollista. Paskahan toi on mutta viime aikoina toiminut hieman paremmin. Nykyään selviää maksusta ehkä puolessa minuutissa kun aikaisemmin meni minuutti pari.
On, koska toimivilla maksutavoilla (Google Pay, Apple Pay) se maksu onnistuu kahdessa sekunnissa.Täysin pois laskuista odottaa 30s.
Keskolla asia on ratkaistu hieman raiskaamalla standardia ja NFCn yli kysellään aluksi "contact paymentiä", jolloin plussa-appi tai pivo voi kertoa ensin plussakortin tiedot. Sitten kun plussa on tunnistettu, kysytään "contactless payment", jolloin Google pay hyökkää kehiin.Eikös Pivon plussatkin vaadi sen että plussakortti (sen numero?) on liitettävä sinne Pivoon (tai Pivossa olevaan "virtuaalikorttiin")?
OP ei oikeastaan missään muuten kerro sen tarkemmin miten tuo plussien kerääminen teknisesti toimii, antaako Pivo plussakortin numeron maksupäätteelle nfc:n yli (kuten Keskon plussa-appi tekee) vai onko siellä joku oma rajapinta mikä tunnistaa ostokset jotka on tehty plussa-paikoissa ja bonarit tulee Pivon kautta jotenkin?
Onko kellään tästä tarkempaa tietoa ja voisi valaista kun vähän kiinnostaa?
Androidissahan voi valita oletusmaksusovelluksen, mutta auki olevalla sovelluksella pitäisi voida overrideta se. Eli voisiko toimia, ett' S-etukorttisovellus auki -> bonukset, kotinäppäin -> GPay (oletussovellus, maksutapahtuma)Olen tutkinut tätä asiaa aika paljon ja tehnyt jopa toimivan mobiili S-etukortin, mutta em. syistä se ei ole kovin käyttökelpoinen.
Periaatteessa varmaan toimisi. Kokeilin siten, että laitoin S-etukorttisovelluksen oletukseksi ja bonustietojen lukemisen jälkeen sulkee sovelluksen ja avaa GPayn, mutta silloin maksutapahtuma epäonnistuu. Ilmeisesti tuo vaihto on liian nopea, kun se on automatisoitu koodissa.Androidissahan voi valita oletusmaksusovelluksen, mutta auki olevalla sovelluksella pitäisi voida overrideta se. Eli voisiko toimia, ett' S-etukorttisovellus auki -> bonukset, kotinäppäin -> GPay (oletussovellus, maksutapahtuma)
Toimiiko kuitenkin ilman mobiiliplussaa kuten plussa? Jos toimii niin olisi aivan mahtavaa jos saisi softaa jakoon.Olen tutkinut tätä asiaa aika paljon ja tehnyt jopa toimivan mobiili S-etukortin, mutta em. syistä se ei ole kovin käyttökelpoinen.
Toimii siis kuten plussa, mutta silloin et voi maksaa puhelimellasi, joten siksi en ole nähnyt, että tuolle olisi kovin paljon käyttöä.
Apple syynä, ettei androidin mobile pay saa nfc:tä käyttöön. Näin kännykkämaksaminen muuttuu – MobilePaylla maksetaan kaupan kassalla pian uudella tavalla
Apple syynä, ettei androidin mobile pay saa nfc:tä käyttöön.
Jos joku oikeasti pitää QR koodeja nopeana ja helppona maksutapana niin on kyllä aivan väärässä positiossa.
Ellen nyt itse käsitä asiaa täysin väärin, eikö QR koodit aina tarkoita kameralla sihtaamista?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.