SaunaCleanBenis
Menkää RöiHin
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 115
Toivotaan parasta, pelätään pahinta verkon toimivuuden suhteen
Eikä erikseen mainittu, että missä päin suomea mahdollisesti, mystisesti vain "osaan"
Miksi pelkäät mennyttä aikaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivotaan parasta, pelätään pahinta verkon toimivuuden suhteen
Eikä erikseen mainittu, että missä päin suomea mahdollisesti, mystisesti vain "osaan"
Näin kävi täälläkin. Ja nyt data laskutuskauden loppua kohden vain laskee.Höh!
Moi ei sitten velottanut marraskuulta puheluita ollenkaan...
Tais sotkee tämä 6€/6Gt/kk alennus kuukaus niien järjestelmän!?![]()
Liittymien kulutus ei tällä hetkellä näy Mun Moissa. Vika on korjauksessa.
Moi-laskusi veloitus epäonnistui
Huomasin sen vasta eilen itse kun tuli ilmoitus että veloitus epäonnistui, toivoa sopii että saavat korjattua ongelman vielä joskus.Onhan toi vikan, ettei kulutus näy, ollu jo ainakin lauantaista lähtien!
En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.Taaskaan ei kulutus näy. Sama vika palannut!![]()
Kyllähän ne onkin jo päällä, mutta sais tuo nyt silti toimia eikä joka toinen viikko antaa jotain virhettä!En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
Onkohan tuota samaa ominaisuutta saatavilla iOS-puolella?En kyllä muutenkaan suosittelisi käyttämään tuota kautta vaikka toimisikin. Ei ole reaaliaikaisesti ajantasalla monestikaan. Androidista rajoitukset/hälytykset päälle ja automaattinen nollaus laskutuspäivän mukaan.
Onkohan tuota samaa ominaisuutta saatavilla iOS-puolella?
Jaa, kyllä mulla on pelannut edellisestä päivityksestä alkaen. Ja pelaa parhaillaankin.Taaskaan ei kulutus näy. Sama vika palannut!![]()
Kyllä se nyt taas toimii, muta ei toiminu sillon, kun kirjotin ton viestin!Jaa, kyllä mulla on pelannut edellisestä päivityksestä alkaen. Ja pelaa parhaillaankin.
1.2.2021 uudet sopimusehdot:
![]()
Yleiset sopimukset ja palvelukohtaiset ehdot
Moi Mobiilin yleiset sopimukset ja palvelukohtaiset ehdotwww.moi.fi
Pitäisi ihan huvikseen verrata nykyiseen mikä tuossa on muutettu.
Oisko jokin lakikoukero maksimiajasta, mene ja tiedä.Minä vertailin. Ainoa ero löytyi vasta viimeiseltä riviltä.
![]()
En oikein tajua miksi ilmoitetaan uusista ehdoista jos mikään ei ole muuttunut.
Oisko jokin lakikoukero maksimiajasta, mene ja tiedä.
Uudet sopimusehdot on päivitetty monilla kuluttajan eduksi tehdyillä lisäyksillä ja tarkennuksilla. Ehdot ovat Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom ry:n, kuluttaja-asiamiehen sekä Liikenne- ja viestintäviraston yhdessä neuvottelemat.
Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin lainsäädännön muutoksista.
Mjoo, no olisikos perinteinen että luotettu ettei sitä lue kukaan kuitenkaan.Tuossa Moilta tulleessa sähköpostissa sanottiin näin:
Merkillistä.
| Tässä keskeisiä poimintoja uudistuksista |
|

Öh, mitä ihmettä?Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.
Öh, mitä ihmettä?Enpä kyllä miettisi sekuntiakaan operaattorin vaihtamista jos laskutus on tuollaista.
erikoista etteivät sitte oo laskuttaneet jokakuukaus käytönmukaan. Iteltähän ne kerran sulkikokoliittymän vahingossa
No mielestäni tuo on kuitenkin ihan hyvää palvelua, olkootkin että virhe on tapahtunut alunperin heidän päässään. Joku isompi operaattori olisi varmasti laskuttanut täysimääräisenä, vaikka summa olisi ollut satoja tai tuhansia euroja."Laskutusjärjestelmän virheen vuoksi liittymästä XXX ei ollut kertynyt sinulla asiakkuuden aikana ollenkaan käyttömaksuja. Tehdyn korjaustyön vuoksi laskutusjärjestelmä oli veloittanut sinulta käyttömaksut koskien palvelukäyttöjä, SMS- ja MMS- viestejä takautuvasti koko asiakkuutesi ajalta. Pahoittelumme tästä
Tässä tapauksessa tulemme sinua vastaan ja käyttömaksuista sinulle jää maksettavaksi ainoastaan 3 viime laskutuskauden käyttömaksut (yht. 4,87€). "
Josko nuo vaan koittaa saada uusia asiakkaita? Hienoahan se, että vanhoille asiakkaille tarjotaan uudet edut konstailematta. Moin "Potti-liittymä" on ihan hyvän hintainen nykyään maksimiveloituksellakin ("rajaton" 100Mbit data ja "rajattomat" puhelut max. 28e/kk). Itse tosin tulee dataa käytettyä sen verran vähän, että en ole tainnut ikinä mennä tuon 6 gigan rajan yli ja laskut yleensä max. 13-14e/kk. Toki tuo rajaton 4g on nopeampi ja edullisempi (max. 22e/kk), jos käyttää paljon dataa, mutta edullinen tuo vanha kuuden gigan simmikin.Mikähän juttu tässä nykysessä liittymän uudistuksessa oikeen on takana?
mm. rajaton 100M vaihtuu 200M mutta hintapysyy samana ja kuuden gigan simmi muuttuu Moi Potiksi johon tulee 10Gt hinta katto lisädatalle mutta hinta pysyy samana...
Pelkäsin jo, että nyt nousee taas hinnat, mutta eipä näytä nousevan...
Mistä tämä on poimittu? Ei ainakaan itselle ole tullut mitään ilmoitusta.Mikähän juttu tässä nykysessä liittymän uudistuksessa oikeen on takana?
mm. rajaton 100M vaihtuu 200M mutta hintapysyy samana ja kuuden gigan simmi muuttuu Moi Potiksi johon tulee 10Gt hinta katto lisädatalle mutta hinta pysyy samana...
Pelkäsin jo, että nyt nousee taas hinnat, mutta eipä näytä nousevan...
Muuttuu Rajaton 400M:si?Rajaton 300M ei ole enää valikoimassa, ei ole tullut sähköpostia vielä että mitä tolle on käymässä, toivottavasti ei ainakaan tipu hitaammaksi tai että pitää kokonaan uusi laittaa tilaukseen (ei automaattinen) ja kun puhelin ei tue 5G (eikä täällä kaakossa ole vielä 5G verkkoa edes juuri tarjolla)
Muuttuu Rajaton 400M:si?
Halpa nopeuden tuplaus ois tolle rajaton 200M liittymällekin tohon 400M versioon, jos ei ole käytössä kuin 4G verkko kun joutus 1€ lisää kk maksaa.

Käytät sitä 5G liittymää 4G verkossa jolla saat 400M yhteyden tolla 19€?Ihan kiinnostaa nyt kysellä kun huomasin tälläisen viestin:
Telia avasi 5G standalone -verkon Suomessa
Telia on tiedottanut avanneensa ensimmäisenä operaattorina julkisen 5G standalone -verkon Suomessa. Elisan mukaan kuitenkin myös se on jo pilotonut heinäkuusta lähtien 5G-core verkkoa Suomessa rajatulle jäyttäjäkunnalle. Vasta standalone-verkon myötä täysipainoisesti hyödynnettäväksi tuleva 5G...bbs.io-tech.fi
"Moi rajaton 4G 300 ei päivity automaattisesti" ja sitten vaihtoehtona esitellään 5G 400
Niin miten sitten käy kaupungissa jossa 5G verkkoja vasta suunnitellaan? Ja puhelin ei tue kuin 4G verkkoja? Ettei sitten vaan 300 > 200 kun kerta ainoa vaihtoehto 4G liittymäksi, tuo 400 on 4G/5G.
Muille tullut jo jotain sähköpostia asiaan liittyen itselleni ei mitään vieläOlisi ihan kiva tietää missä mennään jatkossa, kirjoitin vielä asiakaspalveluun viestiä asiasta.
Tämä ei voi olla millään tapaa laillista, että jo kerran laskutettuilta kuukausiltä lähdetään myöhemmin perimään aiemmin merkityksettömän vähäisinä pidettyjä käyttömaksuja.MOI päätti pistää sitten vappuyllätyksen. Liittymälasku melkein 50 euroa, yhdeltä simmiltä, yhdeltä kuulta. Soittelin sinne, että mikä homma tämä nyt on ku useempi vuosi laskut ollu tasan 6e ja nyt muka melkein 50e?
Ne ei oo jostai syystä laskuttanu noista vähäisistä puheluista yms viesteistä ikinä ku mulla on tuo liittymä ollu. Nyt ne on sit pistäny "perintään" kaikki tuolta ajalta kertyneet. Aspa sano, että ne tulee sen verran vastaan että viimesen 3kk "käyttömaksut" jää mulle ja loput pyyhkästään lumeen, jää heidän tappioksi.
Käytät sitä 5G liittymää 4G verkossa jolla saat 400M yhteyden tolla 19€?
Mitäs tästä pitäs kertoa tarkemmin?Olisi ihan kiva lukea tästä jostakin tarkemmin mutta ei, eivät sivuillaan kerro mitään hyödyllistä jätetään asiakas ilman mitään yhteydenottoa yms oman onnensa nojaan.
Kyllä tuo on laillista, lisäksi olivat todella reiluja, kun antoivat ne pitkälti anteeksi.Tämä ei voi olla millään tapaa laillista, että jo kerran laskutettuilta kuukausiltä lähdetään myöhemmin perimään aiemmin merkityksettömän vähäisinä pidettyjä käyttömaksuja.
Velka vanhenee kolmessa vuodessa lain mukaan, jos vanhentumista ei katkaista esim. muistuttamalla, eli 10v vanhoja ei voi periä, eikä tarvi maksaa jos joku perii.Kyllä tuo on laillista, lisäksi olivat todella reiluja, kun antoivat ne pitkälti anteeksi.
Elisahan aikanaan peri jotain lähes 10 vuotta vanhoja lisämaksullisia puhelukuluja joita olivat unohtaneet laskuttaa. Moni ei ollut enää edes elisan asiakkaita enää.
Tuosta oli silloin lehdissäkin polemiikkia, mutta ei se laskutusperuste lakkaa olemasta vaikka ei heti laskuttaisikaan.
Velka vanhenee kolmessa vuodessa lain mukaan, jos vanhentumista ei katkaista esim. muistuttamalla, eli 10v vanhoja ei voi periä, eikä tarvi maksaa jos joku perii.
Liittyy sen verran, että täällä puhuttiin tällaisesta casesta Moi:n suhteen ja siitä onko heillä oikeus laskuttaa.Ei sinänsä ketjun aiheeseen liity mutta,
Velka vanhenee 3 vuodessa eräpäivästä, mutta jos ei ole laskua lähetetty ja eräpäivää määrätty (kuten elisan tapauksessa taisi olla perusteena), niin velka vanhenee 10vuodessa.
Näinhän tuo on ymmärrettävissä. Joku voisi kokeilla miten Moi tuohon reagoi.Hetkinen. Siis tuo Reilu 5g meinaa että jos vaikka käytän yhden päivän pelatessa 5g yhteydellä vaikka jotain pilvipalvelupeliä ja dataa menee 20 gigaa. Sitten lopun kuukaudesta käytän 4g:tä ja kulutan vain alle gigan. Maksan siitä täyden hinnan koska 5g:tä on käytetty enemmän?
Mutta siis jos pelaan tuon saman 20 gigatavua 5g:llä, sitten raiskaan 4g yhteyteen teran verran tarpeetonta latausta. Hinta onkin halvempi? Koska olen käyttänyt 4g:tä enemmän?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.