Mopokuumetta

En tiedä miksi, mutta omaan silmään näyttää siltä että ratas olisi kulunut "väärästä" suunnasta. Onko se joskus mahdollisesti käännetty?
Toki ei se vielä muutenkaan pahalta näytä, jos sellaisen kohtuuhintaan saa uuden niin sama kai olisi vaihtaa nyt kun on muutenkin levällään
Joo tuosta ei ole tietoa, viime huollot öljynvaihtoa lukuunottamatta on tehnyt edellinen omistaja/liike. Täytyy vielä katsoa eturatas ja jos näyttää kuluneelta niin laitan sitten koko setin vaihtoon nyt kun levällään tosiaan on. Ei tuo kyllä ole kuin joku tunnin homma muutenkaan
 
Keväthuoltaminen tuli alotettua. Takarengas, öljyt, suodatin, kilpiteline ja vähän ehostusta tiedossa mutta ei mitään sen suurempia.

IMG_20230328_073649.jpg

IMG_20230326_132149.jpg


Milloin olette vaihtanut rattaita/ketjuja? Millasen arvion tämä takaratas saa raadilta? Ei ainakaan haineviä näkyvissä?
edit: ainiin ja slipari menee vaihtoon myös. En noista hiilikuitukuvioista välitä
Ihan hyvältä toi mun silmään näyttää. Ite oon vaihtanut silloin kun ketjut on venyneet ja näkee rattaista että ovat kuluneet. Alkuperäiset 530 ketjut kestävät kyllä hämmentävän pitkään.
 
Joo tuosta ei ole tietoa, viime huollot öljynvaihtoa lukuunottamatta on tehnyt edellinen omistaja/liike. Täytyy vielä katsoa eturatas ja jos näyttää kuluneelta niin laitan sitten koko setin vaihtoon nyt kun levällään tosiaan on. Ei tuo kyllä ole kuin joku tunnin homma muutenkaan
Siis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla. :thumbsup:
 
Siis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla. :thumbsup:
Kyllä, olin juuri vastaamassa ihan samaa. Itse olen aina vaihtanut kaikki kerralla. Hieman enemmähän se lompakossa kirpaisee, mutta silti. Kuluneet rattaat kuluttaa uutta ketjua turhaan (ja päinvastoin), jolloin se normaali 50-70tkm vaihtoväli pienenee varsin paljon. Jossakin mopossa (tai piikissä, en ihan tiedä) ei nyt niin oleellista, mutta vähänkin tehokkaammassa vehkeesä aina kaikki kerralla vaihtoon. Honda VFR750F:ssä vaihdoin aikanaan 75tkm jälkeen (tästähän on jo yli 20 vuotta aikaa toki), VTR:ssä aika sama, ja Haybusassa vaihdan nykyään noin 50-60tkm välein kulumasta hieman riippuen.
 
Jos rattaat maksaa 40-50€, niin ei se saa eikä voi olla rahasta kiinni. Eturatas on kuitenkin se, joka ensimmäisenä kuluu.
 
Siis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla. :thumbsup:
Siis ehdottomasti juu. Tarkoitin vaan, että jos se eturatas on kulunut niin vaihdan, mutta jos ei näy sen kummemin niin ajelen vielä tämän kauden :D varsinkin kun säätövaraa riittää ketjussa vielä. Ajelin viime kesän ongelmitta, mutta nyt ajattelin vähän käydä läpi ja katsella miltä pyörä näyttää edellisten omistajien jäljiltä.
 
Siis ehdottomasti juu. Tarkoitin vaan, että jos se eturatas on kulunut niin vaihdan, mutta jos ei näy sen kummemin niin ajelen vielä tämän kauden :D varsinkin kun säätövaraa riittää ketjussa vielä. Ajelin viime kesän ongelmitta, mutta nyt ajattelin vähän käydä läpi ja katsella miltä pyörä näyttää edellisten omistajien jäljiltä.
Ja yks mikä saattaa yllättää kun otat sen eturattaankin irti ja vertaat kaikkia vanhoja romuja uusin niin saattaa aika selvästi käydä ilmi että vanhat oli ihan tien päässä vaikkei haineviä olisikaan. :D
 
Huollot tuli tehtyä ja kesällä käytiin kaverin kanssa mukava 1700 km rautaperseturnee to-su. Tuli huomattua että tässä vivahteikkaassa italodisco -moottorissa touring -moodi on nimensä veroinen. Sawon sydämestä lähdettiin töiden jälkeen iltapäivällä, jonka jälkeen eka yö Ilomantsin tuntumassa Mekrijärvellä, sieltä lasketeltiin aivan itärajaa nuollen Haminan Bastioniin. On muuten muutama aivan huikea mutkapätkä tuolla välillä, silloin piti jo vaihtaa moottorinohjaus urheilullisempaan asentoon. Alas vaihtaessa ja moottorijarrulla aivan järkyttävä pauke tuosta SC Projectin putkistosta, korvanappeja ja hyvää soittolistaa kiittäminen etten ole tämän kuurompi. Kolmas ja viimeinen yö vietettiin extempore -majoituksessa huittislaisessa ratsastuskeskuksessa, oli muuten anuksesta ajella peilivisiirillä klo 1.00 yöllä säkkipimeässä kaverin takavaloa seuraten, seuraavalla kerralla siis muistettava ottaa myös kirkas pleksi mukaan. Giddy-up, horsey!

Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.

Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A

Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.

Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.

Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
 

Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.

Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A

Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.

Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.

Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
Jäikö pehmeitä laukkuja sulta? Voisin olla kiinnostunut jos ovat hyvät Hyperiin.
 

Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.

Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A

Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.

Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.

Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
Miksihän tuohon ei käy muut monokey laukut. Tuo kiinnike näyttäää hyvin siltä vakiolta.
 
Jos ne muut tulee liian alas ja alareuna ottaa kiinni. Mihin?

Giviltä ei kuulu vastausta, samoin verkkokauppojen työntekijöillä ei hajuakaan asiasta. Päivän pelastaa Duellin työntekijä, joka tituleeraa itseään eniten Givin laukuista tietäväksi ihmiseksi Suomessa; Toni Huhtakangas. Iso suositus tälle miehelle :cool: :thumbsup:

Selvisi siis että ilmeisesti tulevat juuri sen verran alemmas vrt. aiemmin mainitsemani laukut että ottavat vakioäänenvaimentimeen kiinni. Pyörään vaihdettu slipari joten nämä faktat eivät luonnollisesti ole enää voimassa. Tilasin sitten Alaska -sarjan 36 -litraiset sivulaukut ja 56 -litraisen takalaukun mustana, eipähän lopu tila heti kesken.
 
Giviltä ei kuulu vastausta, samoin verkkokauppojen työntekijöillä ei hajuakaan asiasta. Päivän pelastaa Duellin työntekijä, joka tituleeraa itseään eniten Givin laukuista tietäväksi ihmiseksi Suomessa; Toni Huhtakangas. Iso suositus tälle miehelle :cool: :thumbsup:

Selvisi siis että ilmeisesti tulevat juuri sen verran alemmas vrt. aiemmin mainitsemani laukut että ottavat vakioäänenvaimentimeen kiinni. Pyörään vaihdettu slipari joten nämä faktat eivät luonnollisesti ole enää voimassa. Tilasin sitten Alaska -sarjan 36 -litraiset sivulaukut ja 56 -litraisen takalaukun mustana, eipähän lopu tila heti kesken.
Tuo takaboksi on kyllä jäätävä pitsalooda. Voi väliajat ajaa Volttia.

Sehän tiesi yhtäpaljon kun mää. Pitää päivittää sähöpostin allekirjoitusta :thumbsup:
 
Pieni koeajo tuli tehtyä, painona oli hiekoitussepeliä vaunussa.
Sen verran oli märkä keli aamulla, ettei pitkälle viitsinyt lähteä, kun ei ole lokasuojaa vielä.
Ja hyvä niin, bensahanan sihti meni tukkoon. Piti letku ottaa irti ja puhaltaa vastakarvaan, että pääsi kotiin.
20230406_121047.jpg

Pikkujawaan laitoin ton tuulisuojan, jakaa varmasti mielipiteitä.
No ei tarvi kärpäsiä syljeskellä, kun avokypärällä peltojen keskellä ajaa.
20230406_121103.jpg
 
Pieni koeajo tuli tehtyä, painona oli hiekoitussepeliä vaunussa.
Sen verran oli märkä keli aamulla, ettei pitkälle viitsinyt lähteä, kun ei ole lokasuojaa vielä.
Ja hyvä niin, bensahanan sihti meni tukkoon. Piti letku ottaa irti ja puhaltaa vastakarvaan, että pääsi kotiin.
20230406_121047.jpg

Pikkujawaan laitoin ton tuulisuojan, jakaa varmasti mielipiteitä.
No ei tarvi kärpäsiä syljeskellä, kun avokypärällä peltojen keskellä ajaa.
20230406_121103.jpg

Vastatuulella nopeus puolittuu ton maskin kanssa

:srofl:
 
KTM 990 super duke:n akun laitoin lataukseen. Akkuhan on jossain alhaalla edessä. Kun ruuvasin muovisen suojakuoren irti, niin laturin sai joihinkin nastoihin kiinni, eli ei ollutkaan kovin vaikea juttu.

Op/Pohjolassa näytti olevan pyörän vakuutus ja hinta on 183€/vuosi. Nyt vielä pyörä on kyllä liikennekäytöstä poistossa.

Screenshot_2023-04-06-18-15-43-084_com.opera.browser.jpg


Viime syksynä ajoin tuolla ktm:llä ja Honda Monkey 125:lla. Hondasta kyllä luovuin, vaikka kiva peli oli sekin. Muistaakseni Hondan vakuutukset oli hieman kalliimmat.

Edit:
Akku latautui 20 minuuttia, niin nyt sai pyörän käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tumpelo&ymmärtämätön tarvitsisi hieman vinkkiä. Takajarrujen kanssa oieni pulma. Jarrut eivät toimineet kunnolla joten päätin ilmata ne. Ilmauksen jälkeen paljastuikin että järjestelmässä on vuoto.

Jarrusyntelterin ylåpäässä on vuoto. Kun jarrua painaa, tuosta väistä tihkuaa jarrunestettä.Mutteri on muljaantunut hieman kun on niin hankalassa paikassa kirkistää, mutta eikös tuon tulisi mennä tiiviiksi kun mutteria kirstää ? Vai voiko jokin tiiviste olla tuolla paskana ? ilmeisesti ? Mitä tuossa pitöis uusia /korjata.
Pitäis saada jarrut kuntoon, jotta tuon kehtaisi myydä pois.

Kaikki apu tervettullutta. Kiitos jo etukäteen.

1680870373091.png

1680871068736.png

1680870427750.png

1680870721071.png
 
Liekkö toi on banjopultti ihan ja mahdollisesti samaa pakettia jarruvalokytkimen kanssa?
Tuskin maksaisi uusi montaa kymppiä..
En usko, että on muita tiivisteitä, kun nuo kupariset.
Ne vaihtaa sitten samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuon saa kyllä suunnilleen mistä vaan ja halvslla vrt tuo Funbike. Uusille prikoilla tietysti kasaan.
 
Aika monella ajokausi varmaan alkoi nyt pääsiäisenä. Aluksi näytti siltä että minulla ei ala, mutta lapioin lunta pois tallin edustalta perjantaina, ja lauantaina kampesin Suzuki Savagen ulos jäljellejääneen lumen läpi kuivalle maalle. Onneksi tuo papatin on Hayabusaan verrattuna niin kevyt että sen saisi melkein kannettua tallista. Outoa kyllä, laite jopa käynnistyi ilman starttikaasua tai muita taikaliikkeitä, vaikka talvehtiminen oli kylmässä tallissa enkä tapani mukaan harrastanut edes ylläpitolatausta. Ainoa toimenpide oli tilkka stabilointia bensatankkiin, pitää kaasuttimen kanavat ehkä paremmin auki (pienkonebensa olisi toinen vaihtoehto). Tästä se lähtee!

Savage.jpg
 
Löytyykö täältä ensimmäisen sukupolven R6 omistajia? Onko kokemuksia sähkövioista? Alkaa menemään hermot pyörän kanssa kun ei saa kunnolla toimimaan.

Tilanne:

lähtee käyntiin ja käy hyvin kun valokatkaisimesta - on valot pois asento valittu
Kun laittaa valot päälle ns resettaa mittariston + ei starttaa.

Mahdollisia paikkoja mitkä itellä tulleet mieleen
Jalankytkin
kytkimen kytkin
vapaakytkin
Start/stop nappula

Jos jalan ottaa ylös starttaa kyllä mutta ei herätä hyvää mieltä tuo valojen + mittariston toiminta.

Pyörään vaihettu lukko + vapaan anturi + jännitteen säädin
 
Hatusta heittäen: tarkista maadoitukset ja tuon valokatkaisijan toiminta. Mulla oli tuommonen samanikänen R6 joskus muinoin, se kyllä starttasi ja kävi tyhjäkäyntiä sivujalka alhaalla. Käynnistyykö tuo sun sivujalka alhaalla?

Edit. Siis jotenkin tulee mieleen että valokatkaisijan on-asennossa sammutusnapin virta kiertää sen kautta? Oiskohan tässä mitään järkeä tai onko edes teoriassa mahdollista?
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykö täältä ensimmäisen sukupolven R6 omistajia? Onko kokemuksia sähkövioista? Alkaa menemään hermot pyörän kanssa kun ei saa kunnolla toimimaan.

Tilanne:

lähtee käyntiin ja käy hyvin kun valokatkaisimesta - on valot pois asento valittu
Kun laittaa valot päälle ns resettaa mittariston + ei starttaa.

Mahdollisia paikkoja mitkä itellä tulleet mieleen
Jalankytkin
kytkimen kytkin
vapaakytkin
Start/stop nappula

Jos jalan ottaa ylös starttaa kyllä mutta ei herätä hyvää mieltä tuo valojen + mittariston toiminta.

Pyörään vaihettu lukko + vapaan anturi + jännitteen säädin
Eiköhän tuo ole maavika...
 
Hatusta heittäen: tarkista maadoitukset ja tuon valokatkaisijan toiminta. Mulla oli tuommonen samanikänen R6 joskus muinoin, se kyllä starttasi ja kävi tyhjäkäyntiä sivujalka alhaalla. Käynnistyykö tuo sun sivujalka alhaalla?

Edit. Siis jotenkin tulee mieleen että valokatkaisijan on-asennossa sammutusnapin virta kiertää sen kautta? Oiskohan tässä mitään järkeä tai onko edes teoriassa mahdollista?
Todennäköisesti noissa maissa tuo vika on. Kaavioa sen verran läpikäynyt. Tosiaan jos valot on päällä niin ei toivoakaan saada käyntiin jalka maassa.
 
Ajokausi korkattu tosin vasta kevarilla. :D Myynnissä niin piti ottaa liikenteeseen josko joku haluaa koeajolle. Kovasti latvian/liettuan miehiä kiinnostaa mutta pelottaa tulla huijatuksi kaupoissa. Muutamat minuutit myyntiin laitosta >5 latvian / liettuan ukkoa soitteli.

Pikkutiet vielä jäisiä mutta isommat kuitenkin sulana. Vielä tänäkin aamuna -15 pakkasta niin saa odotella taas hetken kelin lämpeämistä ennen ajelua. Mukavaa se tuollakin ajella hetki ja jos kk päästä hakisi isomman liikenteeseen. Tuo katupöly nyt huono vielä, silmät täynnä pölyä vaikka ajeliski visiiri kiinni.. (jos jollakin kevarille tarve juuri tämmöselle yamaha yzf-r 125 niin lisätietoa saa ja hinta ei ole paha)
20230407_104820.jpg
 
Ajokausi korkattu tosin vasta kevarilla. :D Myynnissä niin piti ottaa liikenteeseen josko joku haluaa koeajolle. Kovasti latvian/liettuan miehiä kiinnostaa mutta pelottaa tulla huijatuksi kaupoissa. Muutamat minuutit myyntiin laitosta >5 latvian / liettuan ukkoa soitteli.

Pikkutiet vielä jäisiä mutta isommat kuitenkin sulana. Vielä tänäkin aamuna -15 pakkasta niin saa odotella taas hetken kelin lämpeämistä ennen ajelua. Mukavaa se tuollakin ajella hetki ja jos kk päästä hakisi isomman liikenteeseen. Tuo katupöly nyt huono vielä, silmät täynnä pölyä vaikka ajeliski visiiri kiinni.. (jos jollakin kevarille tarve juuri tämmöselle yamaha yzf-r 125 niin lisätietoa saa ja hinta ei ole paha)
20230407_104820.jpg
Latviaan/Liettuaan kevareita on kelkottu Suomesta paljon. Rahat tilille tai käteen niin aika olematon huijatuksi tulemisen riski on.
 
Ajokausi korkattu tosin vasta kevarilla. :D Myynnissä niin piti ottaa liikenteeseen josko joku haluaa koeajolle. Kovasti latvian/liettuan miehiä kiinnostaa mutta pelottaa tulla huijatuksi kaupoissa. Muutamat minuutit myyntiin laitosta >5 latvian / liettuan ukkoa soitteli.

Pikkutiet vielä jäisiä mutta isommat kuitenkin sulana. Vielä tänäkin aamuna -15 pakkasta niin saa odotella taas hetken kelin lämpeämistä ennen ajelua. Mukavaa se tuollakin ajella hetki ja jos kk päästä hakisi isomman liikenteeseen. Tuo katupöly nyt huono vielä, silmät täynnä pölyä vaikka ajeliski visiiri kiinni.. (jos jollakin kevarille tarve juuri tämmöselle yamaha yzf-r 125 niin lisätietoa saa ja hinta ei ole paha)
20230407_104820.jpg

Moni firma myös aktivoituu keväisin hakemaan pois
 
1681930396709.png

Ostin viime vuoden kesällä ison pyörän kaveriksi tällaisen derbin 125 terran, taisi maksaa huikeat 200€ kun ulkoisesti oli aika rumassa kunnossa ja muutenkin oli kaikkea pientä vikaa.
Ajelin pikku remonttien jälkeen ~1tkm loppukesän ja syksyn aikana, tavallaan ihan hauska peli vaikka voimavarat kovin vähäiset. Nyt tässä ajokelien alkamisen myötä kävin pienen testilenkin heittämässä ja totesin että ei enää noin tehottomalla jaksa ajaa ollenkaan, myyntiin löin ja katosi parissa päivässä pois.
Tuli tuolla kaikenlaisia hiekkateitä ym. koluttua minne ei 990 smt kotarilla katurenkailla oikein kehdannut mennä, aloin sitten heti myynnin jälkeen katsomaan jos löytyisi tilalle joku edes vähän isompi suht edullinen moottoripyörä. Ei oikeastaan ollut muuta tärkeää kuin todella edullinen vakuutus että kehtaa pitää ajossa mahdollisimman paljon.
1681930558573.png

Alkuun katselin jotain parin tonnin pyöriä mutta ilmestyi pari 640 adventurea myyntiin, vähän hinta karkasi ylöspäin mutta joskus aikaisemmin tuli jo näitä katseltua kun vielä enemmän maksoivat. Ostin niistä myynnissä olleista sitten omasta mielestäni huomattavasti paremman yksilön. Nyt muutaman ajokerran jälkeen on vaan todettava että on se melkoinen laitos, älyttömän korkea mutta silti varsin helposti hallittava ja alusta syö ihan mitä tahansa patteja.
Tärisee aivan saatanasti niin kuin aikaisempikin 640 kotari, ~240km piti ajella kauppojen synnyttyä kotiinpäin ja kyllä huomasi kropassa sen jälkeen että oli taas isolla yksimukisella paukuteltu menemään.
Ei tämä ihan virheetön laite tietenkään ole kun 20v vanha jo ja on oikeasti ajettukin paljon pikitien ulkopuolella, parempi vaan näin niin ei tarvitse ihan kaikkia pikkujälkiä pelätä mitä varmasti tähän tulee vielä lisää.
Ainoaksi pyöräksi en näitä vanhoja lc4 kotareita ihan tuon tärinän takia enää ottaisi, nyt kun on toinen pyörä rinnalla niin ei ole pakko ajaa vibraattorilla jos ei aina huvita.
 
Vaihdoin polttimon lediin. Lähinnä esteettisistä syistä. En ajele koskaan edes oikeestaan hämärällä. En huomannut että häikisi sen enempää kuin halogeenikään, mutta jos vastaantulijat alkavat vilkuttelemaan niin vaihdetaan sitten takasin :D

IMG_20230420_103121.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin polttimon lediin. Lähinnä esteettisistä syistä. En ajele koskaan edes oikeestaan hämärällä. En huomannut että häikisi sen enempää kuin halogeenikään, mutta jos vastaantulijat alkavat vilkuttelemaan niin vaihdetaan sitten takasin :D
IMG_20230420_103121.jpg
Itse pitäydyn halogeenissa nimenomaan esteettisistä syistä vaikka mahdollisesti jollain muulla valonlähteellä saattaisi saada enemmän valotehoa ja pimeälläkin tulee ajettua. Omaan makuun ei vaan sovi tuollaiseen perinteiseen pyöreään umpioon ja muutenkin perinteisen näköiseen pyörään ledivalot. :D
Vaikka no, takavalo-jarruvalo-vilkku-yhdistelmät takana on kyllä ledinä jo tehtaalta mutta on sentään hyvin klassisesti muotoillut valot.
 
Itse pitäydyn halogeenissa nimenomaan esteettisistä syistä vaikka mahdollisesti jollain muulla valonlähteellä saattaisi saada enemmän valotehoa ja pimeälläkin tulee ajettua. Omaan makuun ei vaan sovi tuollaiseen perinteiseen pyöreään umpioon ja muutenkin perinteisen näköiseen pyörään ledivalot. :D
Vaikka no, takavalo-jarruvalo-vilkku-yhdistelmät takana on kyllä ledinä jo tehtaalta mutta on sentään hyvin klassisesti muotoillut valot.
Jees, ymmärrän täysin. Itsekään en laittais kaikkiin pyöriin, mutta omaan silmään sopii tähän nakuun hyvin. Noh, makuasia sanoi koira, kun muniaan nuoli :D
 
Suunnitelmissa tänä kesänä hommata kortti. Sisko vainaalta jäi tällainen er5 kuristettuna jonka meinasin ostaa itselleni. Seisonut tallissa noin 10 vuotta. Ikä riittää ajaa iso A samantien joten miten tuollainen on kuristettu? Olisiko tuollainen noin muuten hyvä ensipyörä?
 
Vaihdoin polttimon lediin. Lähinnä esteettisistä syistä. En ajele koskaan edes oikeestaan hämärällä. En huomannut että häikisi sen enempää kuin halogeenikään, mutta jos vastaantulijat alkavat vilkuttelemaan niin vaihdetaan sitten takasin :D
IMG_20230420_103121.jpg

Moottoripyörän valot nyt saattaa häikiä vaikka vakiot paikoillaan, suosittelen vaihtamaan kunnon ledivalo umpiot niin teho lisääntyy entisestään...

20220417_165038.jpg


Noita saa erikokoisina ja itsellä nyt 5v kestänyt, valot on kumminkin motoristin henkivakuutus...
 
Suunnitelmissa tänä kesänä hommata kortti. Sisko vainaalta jäi tällainen er5 kuristettuna jonka meinasin ostaa itselleni. Seisonut tallissa noin 10 vuotta. Ikä riittää ajaa iso A samantien joten miten tuollainen on kuristettu? Olisiko tuollainen noin muuten hyvä ensipyörä?
Erkki on ihan perushyvä pyörä aloittelijalle jos vain ajoasento sattuu kohdalleen, itselleni tuo oli liian ahdas kun kokeilin.

Toki jos 10 vuotta on jo seissyt niin kannattaa jo ihan suht kattavasti käydä kaasuttimet, renkaat, jarrut jne läpi. Omasta xjr:stä mureni kaasareiden sisuskalut jo parin vuoden seisomisen jälkeen mikä oli hieman yllättävää. Sisältä mm. pieniä jousia oli syöpynyt poikki, suuttimien irroitus aiheutti vain rungon murentumisen jne. Myös liukutapit jarruista oli mennyt niin pahasti jumiin ettei ehjänä saanut irti.
 
Suunnitelmissa tänä kesänä hommata kortti. Sisko vainaalta jäi tällainen er5 kuristettuna jonka meinasin ostaa itselleni. Seisonut tallissa noin 10 vuotta. Ikä riittää ajaa iso A samantien joten miten tuollainen on kuristettu? Olisiko tuollainen noin muuten hyvä ensipyörä?

Sanoisin että riippuu tosiaan minkä kokoinen olet.
Er5/gs500 on kyllä niin hutera laite kapeine renkaineen että viikset pois. Max 70km/h tommosella oikeasti viittii ajaa.
 
Sanoisin että riippuu tosiaan minkä kokoinen olet.
Er5/gs500 on kyllä niin hutera laite kapeine renkaineen että viikset pois. Max 70km/h tommosella oikeasti viittii ajaa.
No eipäs nyt liioitella. Autokoulussa ajoin A2 kortin ER5:lla ja kyllä sillä ihan mielellään ajeli, vaikkei mikään tykki ollutkaan.
 
Suunnitelmissa tänä kesänä hommata kortti. Sisko vainaalta jäi tällainen er5 kuristettuna jonka meinasin ostaa itselleni. Seisonut tallissa noin 10 vuotta. Ikä riittää ajaa iso A samantien joten miten tuollainen on kuristettu? Olisiko tuollainen noin muuten hyvä ensipyörä?
Kuristamistavaksi veikkaisin jotain ylimääräistä kanavaa pienentävää laippaa joko imu tai pakopuolella.
 
Vaihtelin 1100 Hypermotardiin öljyjä ja tän verta oli tavaraa magneetissa, sekä tuo yksi isompi pala. Pitääkö tässä olla jo huolissaan, en muista että muulloin olisi näin paljon ollut? Pyörä kumminkin itsellä ollut vuosia ja vasta 25tkm mittarissa. Palaset lienee vaihteiston kulumaa.

IMG_6921.jpeg
 
Suunnitelmissa tänä kesänä hommata kortti. Sisko vainaalta jäi tällainen er5 kuristettuna jonka meinasin ostaa itselleni. Seisonut tallissa noin 10 vuotta. Ikä riittää ajaa iso A samantien joten miten tuollainen on kuristettu? Olisiko tuollainen noin muuten hyvä ensipyörä?

Käsitykseni mukaan erittäin hyvä ensipyörä, mutta jos se on seisonut noin kauan niin veisin ihan kunnon huoltoon jossa katsovat kaikki läpi. Renkaat pitää myös vaihtaa samalla. Jos tuolla alkaa tuntua homma tylsältä niin vaihtaa sitten seuraavaan, mutta pelkästään lisätehon takia ei kannata ihan heti lähteä vaihtamaan.
 
Vaihtelin 1100 Hypermotardiin öljyjä ja tän verta oli tavaraa magneetissa, sekä tuo yksi isompi pala. Pitääkö tässä olla jo huolissaan, en muista että muulloin olisi näin paljon ollut? Pyörä kumminkin itsellä ollut vuosia ja vasta 25tkm mittarissa. Palaset lienee vaihteiston kulumaa.

IMG_6921.jpeg
Onhan tuosa tavaraa, toki itelläki ollu omassa ducatissa melkee saman verran joskus. Vaihteistostahan tuon täytyy olla. Ootko karkeasihtiä kahtonu miltä se näyttää?
 
Vaihtelin 1100 Hypermotardiin öljyjä ja tän verta oli tavaraa magneetissa, sekä tuo yksi isompi pala. Pitääkö tässä olla jo huolissaan, en muista että muulloin olisi näin paljon ollut? Pyörä kumminkin itsellä ollut vuosia ja vasta 25tkm mittarissa. Palaset lienee vaihteiston kulumaa.

IMG_6921.jpeg

RVS käsittely seuraavaksi.
 
Onhan tuosa tavaraa, toki itelläki ollu omassa ducatissa melkee saman verran joskus. Vaihteistostahan tuon täytyy olla. Ootko karkeasihtiä kahtonu miltä se näyttää?
Onhan tuota tavaraa aina jonkin verran ollut, muttei noin isoa palasta tullut. Eniten huolestuttaa tuo sivussa oleva palanen. Ei tullut karkeasihtiä nyt irrotettua, vaikka se mielessä oli. En edes muista koska se olisi irrotettu viimeksi, kun kilsat niin vähäiset vuodessa.
Pitäskö tuosta määrästä huolestua? Kaikki tuntui pelaavan kuten ennenkin.
RVS käsittely seuraavaksi.
Onko tuosta minkälaisia kokemuksia moottoripyörien osalta? Itselle ihan tuntematonta.

Ohessa vielä tuo palanen. Siinä erikoinen reuna.
 

Liitteet

  • IMG_6922.jpeg
    IMG_6922.jpeg
    145,8 KB · Luettu: 110
Viimeksi muokattu:
Onhan tuota tavaraa aina jonkin verran ollut, muttei noin isoa palasta tullut. Eniten huolestuttaa tuo sivussa oleva palanen. Ei tullut karkeasihtiä nyt irrotettua, vaikka se mielessä oli. En edes muista koska se olisi irrotettu viimeksi, kun kilsat niin vähäiset vuodessa.
Pitäskö tuosta määrästä huolestua? Kaikki tuntui pelaavan kuten ennenkin.

Onko tuosta minkälaisia kokemuksia moottoripyörien osalta? Itselle ihan tuntematonta.

Ohessa vielä tuo palanen. Siinä erikoinen reuna.

Olisiko hammaspeikko, eli jostain rattaasta lähtenyt hampaan palanen irti.

Jos ei pidä mitään erikoista ääntä niin vaihtoehtoja on kolme, myy pois, aja kunnes hajoaa, tai avaa ja korjaa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 950
Viestejä
5 057 681
Jäsenet
81 009
Uusin jäsen
Huossi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom