Mopokuumetta

Siis Intianpyörässä hullluna riskiä? ;-)

Ihan samallalailla tuo bonneville on Taiwanissa tehty... Ei noissa vakuutuksissa ole mitään järkeä ja ihan periaattesta en ala maksamaan Suomessa mistään muutaman kuukauden ajosta 700€/v vakuutusmaksuja.

Kohta 30v ollut kortti ja yhtään kolaria mihin olisi vakuutusyhtiötä tarvittu en ole ajanut.
 
En edes muista mitä Vespan vakuutus nykyisin maksaa, aiemmin oli Popissa, sitä ennen Turvassa, nykyisin Op-vakuutuksessa -ei kuitenkaan niin paljon että nostelisin kulmakarvojani. Kokovuoden vakuutus, mutta talvella laskut mitättömiä.
 
Hieno pyörä, nämä herättää itsessä paljon enemmän kiinnostusta kuin arjen harmaat muoviluodit.

Omani on jo 20v vanha, mutta eipä tuo missään näy.


Onpa hienosti ja tyylillä laitettu. Näyttää nämä taipuvan vaikka mihin jos on peukalo kohdillaan. Ite en oo ehtiny vielä muuta kun x-pipen ja crash barit asentaa, on ollu liian kiire naatiskella ajamisesta
 
En edes muista mitä Vespan vakuutus nykyisin maksaa, aiemmin oli Popissa, sitä ennen Turvassa, nykyisin Op-vakuutuksessa -ei kuitenkaan niin paljon että nostelisin kulmakarvojani. Kokovuoden vakuutus, mutta talvella laskut mitättömiä.
Meillä Vespa 300 GTS -21 on täysillä bonuksilla suunnilleen puolet halvempi kuin moposkootteri.
 
Kysästäänpä täältä kun en sopivampaa ketjua löytäny, enkä uuttakaan aloita.

Teini saanu mopon ja nyt pitäis viilata jotain "tiivistettä" pakoputken ja kaasarin välissä koska väärän kokoinen(eihän kaasari ja pakoputki ole millään tapaa kiinni toisissaan ja tuossa vähän nousi epäilys)? Onko tuo joku kuristin mitä pitää vähän viilata isommaksi = virittää mopoa? Toki mulla ei nyt tähän hätään ole tarkempia tietoja mikä tuo "tiiviste" on. Omasta lapsuudesta, en koskaan mopoa omistanu enkä halunnu, muistan sen verran, että aina kun kaveri puhui mopon virittämisestä niin jotain piti viilata jostain :lol:

Mun järkeen menee vaan se, että jos joku tiiviste on väärä niin siihen hommataan kaupasta uusi eikä aleta ite värkkään jotain virityksiä.

Vai olenko vaan tylsä? "Pojat on poikia ja virittäminen on osa harrastusta, jos jää kiinni niin maksa lasku ja ei muuta ku kovaa ajoa?"
 
Kysästäänpä täältä kun en sopivampaa ketjua löytäny, enkä uuttakaan aloita.

Teini saanu mopon ja nyt pitäis viilata jotain "tiivistettä" pakoputken ja kaasarin välissä koska väärän kokoinen(eihän kaasari ja pakoputki ole millään tapaa kiinni toisissaan ja tuossa vähän nousi epäilys)? Onko tuo joku kuristin mitä pitää vähän viilata isommaksi = virittää mopoa? Toki mulla ei nyt tähän hätään ole tarkempia tietoja mikä tuo "tiiviste" on. Omasta lapsuudesta, en koskaan mopoa omistanu enkä halunnu, muistan sen verran, että aina kun kaveri puhui mopon virittämisestä niin jotain piti viilata jostain :lol:

Mun järkeen menee vaan se, että jos joku tiiviste on väärä niin siihen hommataan kaupasta uusi eikä aleta ite värkkään jotain virityksiä.

Vai olenko vaan tylsä? "Pojat on poikia ja virittäminen on osa harrastusta, jos jää kiinni niin maksa lasku ja ei muuta ku kovaa ajoa?"
Pakoputkessa on prikka mikä supistaa pakoaukkoa, eli vähemmän tehoa. Sen viilaaminen on sitä virittämistä.

Voi siellä kaasarin päässäkin olla jotain, mutta yleensä vaihdetaan isompi kaasarin ja imukaula.

Virittäminen on laitonta ja siitä kun jää kiinni niin pahimmillaan tulee moottoripyörä verot maksuun ja kortti lykkääntyy. Jos viritys maltillinen (huiput noin 50km/h) voi selvitä ilman huomautuksia.
 
Kuristusprikka sylinterin ja pakokäyrän välissä. Derbissä ainakin sellainen. Naapurin pojan mopoon tuli kyllä kulkuja se 70+km/h.
 
Kysästäänpä täältä kun en sopivampaa ketjua löytäny, enkä uuttakaan aloita.

Teini saanu mopon ja nyt pitäis viilata jotain "tiivistettä" pakoputken ja kaasarin välissä koska väärän kokoinen(eihän kaasari ja pakoputki ole millään tapaa kiinni toisissaan ja tuossa vähän nousi epäilys)? Onko tuo joku kuristin mitä pitää vähän viilata isommaksi = virittää mopoa? Toki mulla ei nyt tähän hätään ole tarkempia tietoja mikä tuo "tiiviste" on. Omasta lapsuudesta, en koskaan mopoa omistanu enkä halunnu, muistan sen verran, että aina kun kaveri puhui mopon virittämisestä niin jotain piti viilata jostain :lol:

Mun järkeen menee vaan se, että jos joku tiiviste on väärä niin siihen hommataan kaupasta uusi eikä aleta ite värkkään jotain virityksiä.

Vai olenko vaan tylsä? "Pojat on poikia ja virittäminen on osa harrastusta, jos jää kiinni niin maksa lasku ja ei muuta ku kovaa ajoa?"
Moposta riippuen, siellä saattaa olla kuristinholkki(tehon rajoitin) kaasarissa ja pakoputkessa. Noita kun viilaa tai poistaa, joutuu yleensä myös kaasuttimen pääsuuttimeen ja neulan asentoon tekemään muutoksia, että seokset pysyvät hyvinä.
Itse olen omalle pojalle sanonut, että lupaa en voi antaa ja seuraukset joutuu itse hoitamaan, lisäksi olen kertonut riskit ja maksut mitä tulee jos virkavalta yllättää.
Olen myös näyttänyt missä osat ovat ja mitä pitää tehdä jos pois ottaa, ettei riko laitetta.
 
Itte laitoin toissa talven jälkeen 75pytyn ja isompaa suutinta skootteriin, tuli kivasti lisää vääntöä ja kipuaa mäetkin vaivatta ylös. Kulkee hieman kovempaa, kun piuhan nyppäsee irti kierrostunnistimelta, mutta huippujen hakeminen ei ollu virityksen pointtina.

Nälkä kasvoi syödessä ja piti ajella kortti ja hommata 120heppaa lisää :D.

Mutta jos siis virittää maltillisesti, niin ettei äänet pahasti muutu, ja välitykset pitää niin, ettei kulje yli 50km/h, niin kiinnijäämisen riski olematon. Hieman mukavempi räppäillä sit menemään. Tosin harvempi viritetty mopo jää kulkupuoleltaan sinne sallittuihin rajoihin ja siellä satasen hujakoilla tuntuu huiput olevan.
 
Hiukan teisi mieli vaihtaa uudempaan, ei mitaa jarkea, mut ois se ihanaa.
Katsoin huvikseni kaupan osamaksulaskuria ja mietin jotta pankistahan nyt lainaa saa paljon halvemmalla. Niin kurkkaamaan: pankinpa sivu tarjosikin aika tavalla kalliimpaa lainaa!
Höh? Mites olette muut rahoittaneet?
 
Säästössä ois sen verran että nykysen myymällä sais yhen idean tässä helposti realisoitumaan, katotaas nyt mihin tää kuume johtaa :hungry: muutamia vehkeitä oon käyny kojottaa ja huomenna ois tarkotus käydä taas yhtä testaa
 
Pieni mopokuumeen poikanen heräsi myös tässä keskellä kesää, mutta muutamaa vaihtoehtoa katsomassa käytyä kuume onneksi on hellittämään päin. Totesin että budjettiini sopivalla muutaman tonnin välirahalla saisi nykyistä 25+ vuotiasta kulkinetta nuorennettua ehkä 10v, mutta eivät tuollaiset viistoistavuotiaat merkittävästi nykyistä parempia olisi kunnoltaan tai muutenkaan. Mennään siis nykyisellä vielä ainakin tämä vuosi.
 
Toiset laittaa toiset poistaa ja joku jopa ostaa, ja kuitenkin väitävät että se on sitä samaa ;-)

Itse en laittanut tänään Vespaan mitään, enkä poistanut sitä, mutta ostaa uusi tekisi mieli ;-D
 
Mikäs olisi paras uusi/uudehko 2T moposkootteri?

Sais kulkea tarvittaessa pienellä säädöllä sen 60-70km/h ja 2 mahtua istumaan ja tavaratilasta bonusta, mutta ei pakko.
 
Mulla on IFllä selkesti kallein.
liikennevakutus 457€ 60% Bonus
osakaksolla 567€
OP
liikennevakutus 323 € 62% Bonus
osakaksolla 410 €

2005 hayabusa
 
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä. :D Ostamassa käytettyä, aikoinaan ulkomailta tuotua pyörää ja rekisteriotteessa on nuo merkinnät. Tuon mukaan siis kaksikilpinen pyörä, mutta johtuuko kaksikilpisyys tässä nyt siitä, että on maahantuotu pyörä?

Katsastushistoria
31.03.2008 Rekisteröintikatsastus, hyväksytty

Tunnushistoria
29.05.2008 xx-xxx
31.03.2008 yy-yyyy
 
HD Sportster 1200 lähti muutamama päivä sitten. Tilalle tulossa Aprilia Tuono 1000 R, vm2004. Ei löytynyt koeajolla mitään moitetta, niin sovittiin kaupat. 54tkm ajettu mopo. Ehkä vaihdan tuohon hieman siromman ja äänekkäämmän vaimentimen. Täytyy vaan muuttaa säätöä rikkaammalle, että toimisi oikein avaramman putken kanssa. Nyt toki hiljaiset äänet, mutta hieman järkyn iso tuo vaimennin. Arrow vaimenninta sitten kokeilemaan ilman killeriä ja (ehkä) sen kanssa.

Screenshot_20240715_211519_Opera~2.jpg
 
Mulla on IFllä selkesti kallein.
liikennevakutus 457€ 60% Bonus
osakaksolla 567€
OP
liikennevakutus 323 € 62% Bonus
osakaksolla 410 €

2005 hayabusa
IF tuohon Tuono R:ään 242€.

OP/Pohjola samoilla 80% bonuksilla 162€. Ilman kaskoa siis. Taidan siis laittaa kanssa Pohjolan vakuutuksen.
 
Sarjassa tyhmiä kysymyksiä. :D Ostamassa käytettyä, aikoinaan ulkomailta tuotua pyörää ja rekisteriotteessa on nuo merkinnät. Tuon mukaan siis kaksikilpinen pyörä, mutta johtuuko kaksikilpisyys tässä nyt siitä, että on maahantuotu pyörä?

Katsastushistoria
31.03.2008 Rekisteröintikatsastus, hyväksytty

Tunnushistoria
29.05.2008 xx-xxx
31.03.2008 yy-yyyy

Kato tuolta pyörän historiatiedot. Voi olla lunastettu ulkomailla, korjattu ja tuotu suomeen.


Koodilla WERKS saa ilmeisesti -20% alennusta.
 
HD Sportster 1200 lähti muutamama päivä sitten. Tilalle tulossa Aprilia Tuono 1000 R, vm2004. Ei löytynyt koeajolla mitään moitetta, niin sovittiin kaupat. 54tkm ajettu mopo. Ehkä vaihdan tuohon hieman siromman ja äänekkäämmän vaimentimen. Täytyy vaan muuttaa säätöä rikkaammalle, että toimisi oikein avaramman putken kanssa. Nyt toki hiljaiset äänet, mutta hieman järkyn iso tuo vaimennin. Arrow vaimenninta sitten kokeilemaan ilman killeriä ja (ehkä) sen kanssa.

Screenshot_20240715_211519_Opera~2.jpg

En kyllä ymmärrä noita vakiovaimentimia, vaihtoon heti!
 
En kyllä ymmärrä noita vakiovaimentimia, vaihtoon heti!
Sama! :)
Tuohon pakoputkeen on hitsattu yhdysputki, josta voi olla jonkinlaista pikku hyötyä. Eikä ole Kattia enää tuossa jätti äänenvaimentajassa. "Lastu" vaihdettu, eli pitäisi olla alkuperäistä parempi moottorin ajettavuus. Lisäksi vanhemmasta Tuono R:stä joku imuputki, jossa ei ole "äänenvaimenninta". Senkin voisi laittaa joskus paikalleen alkuperäisen hieman pienemmän tilalle.

Ihan kiva kyllä tuo V2 moottori ja sen äänet. Vaikka nyt onkin melkein äänetön koko mopo. Ilmeisesti Rotaxin valmistama kone noissa. Ensimmäisiä ruiskulla olevia, eli "ryypyllä" saa lisää kierroksia kylmäkäynnistykseen.
 
HD Sportster 1200 lähti muutamama päivä sitten. Tilalle tulossa Aprilia Tuono 1000 R, vm2004. Ei löytynyt koeajolla mitään moitetta, niin sovittiin kaupat. 54tkm ajettu mopo. Ehkä vaihdan tuohon hieman siromman ja äänekkäämmän vaimentimen. Täytyy vaan muuttaa säätöä rikkaammalle, että toimisi oikein avaramman putken kanssa. Nyt toki hiljaiset äänet, mutta hieman järkyn iso tuo vaimennin. Arrow vaimenninta sitten kokeilemaan ilman killeriä ja (ehkä) sen kanssa.

Screenshot_20240715_211519_Opera~2.jpg
Ja ite halusin takasin vakiot 2x sen yhen sivulla oleva. Kun turhan äänekäs. Kun ei riitä edes tulppat enää pitää kuullo kunnossa LOL
 
Ja ite halusin takasin vakiot 2x sen yhen sivulla oleva. Kun turhan äänekäs. Kun ei riitä edes tulppat enää pitää kuullo kunnossa LOL
Arrow tuossa 2004 Tuoto R:ssä nyt paikoillaan ja ilman killeriä. Yllättävän hiljainen. Ei tarvitse tehdä putkelle enää mitään :)

Tuossa Gen 1 mallisesaa siis yksi jättikokoinen vaimennin katalysaattorilla vakiona. Ilman Kattia 100km/h nopeudessa ei kuulunut moottorin ääntä ollenkaan. Nyt Arrowilla "kuuluu edes jotain" :) Pakoputken pää kumminkin aika kaukana kypärästä.

Mulla on ollut ktm 990 super duke ja 1290 super duke r ja niiden putkilla ääni (jotkut ei vakiot) oli kovempi, kuin Tuonossa. 990 myös paukkui, mutta Aprilia ei kyllä yhtään tee sitä.

Nyt siis hieman maltillisemman kokoinen äänenvaimennin mopossa:

Screenshot_20240716_121901_Gallery~2.jpg


Oli myös ktm 690 duke. Siinä oli vakio vaimennin paikallaan ja oli hyvä. Mukana tuli joku muka äänenvaimentimen tapainen, mutta aivan järkyttävät äänet. En edes käynyt ajamassa, vaan heti vakio takaisin paikalleen.

Edit:
Nyt katsoin vielä alkuperäistä kuvaa ja on ISO pönttö :D
 
Jaha, vaivauduin lounais-suomen Vespakauppaan Kaarinaan ihailemaan tämänvuotista Vespaa.
Tai olisin varmaan ihaillut, jos sielä olisi yksinkin uusi Vespa ollut...kävin sitten grillillä ja ajoin kotiin ;-D
 
Onko uusille pyörille ainoa tapa saada tietoon vakuutuksen määrä pyytää tarjous?

Heittelin laskureihin huvikseen Nettimotosta pari vuotta vanhoja käytettyjä siltä osin kun niitä löysin. Tosiaan heiluu täyskaskolla 700-1200 euron tienoilla ilman mitään logiikkaa mikä pyörä on milläkin yhtiöllä halvempi. Vanhoissa selkeästi halvemmat. Kyllä tuon jonkun 700-800e vielä makselisi mutta nuo tonnin luokkaa olevat alkavat olemaan melko hurjia.
 
Onko uusille pyörille ainoa tapa saada tietoon vakuutuksen määrä pyytää tarjous?

Heittelin laskureihin huvikseen Nettimotosta pari vuotta vanhoja käytettyjä siltä osin kun niitä löysin. Tosiaan heiluu täyskaskolla 700-1200 euron tienoilla ilman mitään logiikkaa mikä pyörä on milläkin yhtiöllä halvempi. Vanhoissa selkeästi halvemmat. Kyllä tuon jonkun 700-800e vielä makselisi mutta nuo tonnin luokkaa olevat alkavat olemaan melko hurjia.

Riippuu pyörämallista. Joillekin löytyy ongelmitta laskurista, mutta jos on harvinaisempi tai täysin uusi malli niin tarjous voi olla ainut keino. Muistaakseni IF:iltä loppuu heti laskurista ymmärrys jos sattuu olemaan joku R/RS/Special Edition/joku normaalisti poikkeava malli. Vakuutuksien vertailu on puoli mahdotonta kun niissä vaikuttaa ihan kaikki erien määrästä alkaen siihen miten paljon vuodessa pyörää pitää liikenteessä.
 
Riippuu pyörämallista. Joillekin löytyy ongelmitta laskurista, mutta jos on harvinaisempi tai täysin uusi malli niin tarjous voi olla ainut keino. Muistaakseni IF:iltä loppuu heti laskurista ymmärrys jos sattuu olemaan joku R/RS/Special Edition/joku normaalisti poikkeava malli. Vakuutuksien vertailu on puoli mahdotonta kun niissä vaikuttaa ihan kaikki erien määrästä alkaen siihen miten paljon vuodessa pyörää pitää liikenteessä.

Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.

Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.
 
Onko uusille pyörille ainoa tapa saada tietoon vakuutuksen määrä pyytää tarjous?

Heittelin laskureihin huvikseen Nettimotosta pari vuotta vanhoja käytettyjä siltä osin kun niitä löysin. Tosiaan heiluu täyskaskolla 700-1200 euron tienoilla ilman mitään logiikkaa mikä pyörä on milläkin yhtiöllä halvempi. Vanhoissa selkeästi halvemmat. Kyllä tuon jonkun 700-800e vielä makselisi mutta nuo tonnin luokkaa olevat alkavat olemaan melko hurjia.
Riippuu aivan, että paljonko tulee kuluja vakuutusyhtiölle? Eli laskuriin vaan halutun pyörän rekkari.

Tuossa Pohjola 194€/vuosi liikennevakuutus esimerkkinä:

IF on yleensä halvin sellainen, johon saa seisonta-ajan. OP/Pohjola sitten yleensä halvin ympärivuotinen vakuutus. Itsellä täydet bonukset ja 41v.

Ennen pyörän ostoa kannattaa siis varmistaa laskurista (tai soittamalla), että paljonko se vakuutus maksaa.
 
Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.

Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.
Aika edullinen ja voi olla kiva mopo. Mutta ei ole ainuttakaan 400 X kilvissä, niin ei vakuutustakaan pysty laskurilla laskemaan?
 
Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.

Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.

Minulla ei ole scramblereista kokemusta että millaisia ovat. Speksien/ulkonäön puolesta vaikuttavat vähän kompromisseilta kaiken suhteen. Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Miettisin ehkä ihan suoraan enduroa varsinkin jos soratiet/metsäreitit kiinnostaa. Kyllä niillä maantie siirtymätkin menee vaikkei nautintoa olekaan, mutta sinä tiedät paremmin millaista ajoa aiot ajaa.
 
Aika edullinen ja voi olla kiva mopo. Mutta ei ole ainuttakaan 400 X kilvissä, niin ei vakuutustakaan pysty laskurilla laskemaan?

Sehän se ongelma on. Kai noista voisi soittaa noihin firmoihin ja pyytää tarjousta, mutta menee melko työlääksi jos useasta firmasta haluaa usean mopon joita ei löydy käytettynä rekisterissä.

Minulla ei ole scramblereista kokemusta että millaisia ovat. Speksien/ulkonäön puolesta vaikuttavat vähän kompromisseilta kaiken suhteen. Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Miettisin ehkä ihan suoraan enduroa varsinkin jos soratiet/metsäreitit kiinnostaa. Kyllä niillä maantie siirtymätkin menee vaikkei nautintoa olekaan, mutta sinä tiedät paremmin millaista ajoa aiot ajaa.

Ei tosiaan toimi nyt tuo kurakartta, mutta oma perstuntuma on että Suomessa suurinosa teistä on päällystettyjä ja nuo syrjemmät tiet ovat sitä perus tampattua soraa. En usko että ihan mihinkään metsäpoluille lähtisin vetelemään kunnon off-roadia vaan karttaan merkattuja teitä kulkisin. Jos jotain mielenkiintoista on puskassa niin sitten parkkiin ja patikoi sinne.

Toinen mikä kiinnostaisi olisi tuo Kawasaki Z650RS, mutta sillä olisi varmasti aika nihkeä kulkea noita sorateitä. Joku tollainen kompromissipyörä varmaan paras omaan käyttööni. Tuntuu että niitä on nyt viimeisen 10 vuoden aikana tullut ihan pirusti markkinoille. Joku Svartpilen 401 voisi toimia myös.
 
Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.

Saksan hinnat 5290 - 5540 eur, varmaan verottomia toki..

Huomasin saman eilen. Tuossa näyttäisi olevan matalempi istuinkorkeus joten voisi sopia itselle paremmin. Vaikka olen 180cm niin ilmeisesti olen sen verran persjalkainen että jalat ovat onnettoman lyhyet kun niitä eilen mittailin.

Royal Enfieldillä on myös ollut vuoden prototyyppinä Scrambler 650 (Bear?). Sekin voisi olla varteenotettava vaihtoehto jos ensi kesäksi kerkeää Suomen markkinoille. Odotettavasti se julkistetaan tänä vuonna.

Pitänee alkaa laittaa rahaa jemmaan ja katsoo ensi keväänä sitten mitä kaikkea markkinoilla on ja mihin hintaan. 5000-12000 euron hintaluokkaan mahtuu niin saakelisti erilaisia. Riku Motor joka myy RE:tä on tuossa aivan vieressä joten niitä on helppo käydä ihmettelemässä. Suurin este itselle on ne juoksevat kulut jotka haluaisin pitää minimissään. Pitää myös katsoa noita vanhempia käytettyjä kun niissä tosiaan vakuutusmaksut saattavat olla jopa alle 400 euroa vaikka ovat isompia, tehokkaampia ja oletettavasti turvattomampia koska niistä puuttuu modernia tekniikkaa. Ei mitään järkeä kyllä noissa maksuissa.
 
Potilaana Aprilia RSV 1000R. Kylmällä bensalla toimii täysin normaalisti (moottorin lämmöt 77). Kuumalla bensalla sitten ottaa vain 7000 kierrosta ja toimii muutenkin huonosti.

Nyt aamusta menin googlettamaan vikaa ja se olisi ilmeisesti tankin sisällä olevat bensaletkut.


Täytyy ostaa jostain sopivan kokoista bensaletkua? Nyt sain jo valutettua bensat pois ja bensapumpun irti. Kaksi letkua siellä on. Letkut varmaan on tiiviitä, mutta ilmeisesti vuotaa kuumalla bensalla liitoksista. Aika heikosti ne liitokset olikin minusta kiinni.

Screenshot_20240721_073324_Opera~2.jpg


20240721_074120.jpg20240721_074127.jpg20240721_074131.jpg
 
Potilaana Aprilia RSV 1000R. Kylmällä bensalla toimii täysin normaalisti (moottorin lämmöt 77). Kuumalla bensalla sitten ottaa vain 7000 kierrosta ja toimii muutenkin huonosti.

Nyt aamusta menin googlettamaan vikaa ja se olisi ilmeisesti tankin sisällä olevat bensaletkut.


Täytyy ostaa jostain sopivan kokoista bensaletkua? Nyt sain jo valutettua bensat pois ja bensapumpun irti. Kaksi letkua siellä on. Letkut varmaan on tiiviitä, mutta ilmeisesti vuotaa kuumalla bensalla liitoksista. Aika heikosti ne liitokset olikin minusta kiinni.

Screenshot_20240721_073324_Opera~2.jpg


20240721_074120.jpg20240721_074127.jpg20240721_074131.jpg
Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.

Moni letku kestää bensaa, mutta harva kestää upottamisen bensaan.
 
Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.

Moni letku kestää bensaa, mutta harva kestää upottamisen bensaan.
Aivan totta. Melkein kaikissa vaan sisäpuoli kestää bensaa.


RSV 1000 R ja RSV 1000 R Factory manuaali. Tuolta löytyi myös ohjeet vaihtovalon säätöön, kun alunperin 6000rpm. Ja kellon asetukseen.

Ilmeisesti Aprilian takajousitusta on löysytetty (että olisi kai hieman matalempi). Täytyy varmaan hieman säätää joskus.

Screenshot_20240721_153702_Photos~2.jpg
 
Huhtikuussa kyselin täältä vinkkejä ekan pyörän hankintaan. Sain silloin hyviä vinkkejä, joista oli suuri apu käytettyä pyörää ostaessa! :thumbsup: Oli kortti & pyörä vielä haaveilun tasolla.

Nyt on kortti ajettu ja Honda tallissa. On tämä vaan hieno harrastus. :love2:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti porukka innostuu.
Tosin itse pidän näitä sosiologisesti kiinnostavina sinänsä. Aika moni inhoaa jonossa ajelusta autolla, mutta jos on asuntovaunu, tai kaksipyöräinen alla, niin sitten se onkin valtavan hienoa. Voisin kuvitella että jos olisi bussi, jonka käytävällä olisi vaika mootoripyörän moottori ikäänkuin totemina, niin heruttaisi paljon enemmän hauskaa juttelua matkan aikana aiheesta ,-)
 
Omaan silmään oikein nätti tuo Aprilia rsv 1000 (mille) R. Aika edukkaasti saa Apriliaa ostettua ja kumma kyllä toimiikin erittäin hyvin :thumbsup:Luultavasti pitkäksikin aikaa hyvä pyörä. Toki kyykky, eli kaupunkiajo ei ole mitään kivaa tuon mallisella. Perää luultavasti saisi säädettyä alaspäin, mutta ei taida olla mitään ideaa?

Screenshot_20240731_183125_Photos.jpg


Tänään huomasin sellaisen virheen pyörässä, että takavanteessa on punainen teippi? Mutta edessä ei ole jostain syystä. Saisikohan tuon takavanteen teippauksen revittyä pois? Täytyy varmaan mennä tutkimaan, että miten tuo punainen raita on kiinni?

Eikös se teippaus pitäisi olla niin edessä kuin takanakin?

Toinen mitä mietin, niin etuvalojen molemmin puolin on tuollaiset tummat muovinpalat. Minusta olisi hieman tyylikkäämpi ilman niitä? Jossain samanlaisissa ei ole noita paloja ollenkaan ja jossain taas on.

Esim tuossa ei ole niitä "ylimääräisiä" muovinpaloja. Kiinnityspaikat kyllä näyttää olevan.

Screenshot_20240731_192301_Photos.jpg
 
Omaan silmään oikein nätti tuo Aprilia rsv 1000 (mille) R. Aika edukkaasti saa Apriliaa ostettua ja kumma kyllä toimiikin erittäin hyvin :thumbsup:Luultavasti pitkäksikin aikaa hyvä pyörä. Toki kyykky, eli kaupunkiajo ei ole mitään kivaa tuon mallisella. Perää luultavasti saisi säädettyä alaspäin, mutta ei taida olla mitään ideaa?

Screenshot_20240731_183125_Photos.jpg


Tänään huomasin sellaisen virheen pyörässä, että takavanteessa on punainen teippi? Mutta edessä ei ole jostain syystä. Saisikohan tuon takavanteen teippauksen revittyä pois? Täytyy varmaan mennä tutkimaan, että miten tuo punainen raita on kiinni?

Eikös se teippaus pitäisi olla niin edessä kuin takanakin?

Toinen mitä mietin, niin etuvalojen molemmin puolin on tuollaiset tummat muovinpalat. Minusta olisi hieman tyylikkäämpi ilman niitä? Jossain samanlaisissa ei ole noita paloja ollenkaan ja jossain taas on.

Esim tuossa ei ole niitä "ylimääräisiä" muovinpaloja. Kiinnityspaikat kyllä näyttää olevan.

Screenshot_20240731_192301_Photos.jpg
Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.
Sen jälkeen Power commander asennukseen jos ei ole jo ja pyörä penkkiin. Kulutus tippuun 1l/100km, teho kasvaa ja 3800rpm kohdalla oleva ärsyttävä tehokuoppa ja nykimimen häviää.
Perää ei varmaan kovinkaan moni ole laskenut kun tarve on enemmänkin etupäässä ja moni laskee putkia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 727
Viestejä
5 049 553
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom