Miten säilytetty? itse epäilisin vanhoja bensoja?
Itse säilytän lämpimässä, niin silti sen huomaa että pientä nypyttämistä vanhoilla bensoilla. Ekan tankkauksen jälkeen kummasti tasoittuu ja kaasuun vastaavuus paranee.
Oliko säilöntäainetta bensassa tms. talven yli? Onko jo uudet bensat sisässä? Ihan pelkät uudet bensat voi riittää jos kuitenkin kohtuullisesti toimii, mutta ekana syyttelisin jokatapauksessa polttoainejärjestelmää. Vaatiiko suodattimen, kaasarin tms. puhdistusta vai riittääkö vain tankillisen ajo uudelle bensalla on sitten toinen juttu...
Ruiskuhan tämä kuten tämän ikäiset kaikki, talven oli kylmässä tallissa, tankki täytettynä 98e säilöntäaineen kera, pitää varmaan ajella/tyhjentää tankki.
Ajaessa pienillä kierroksilla ja kun kääntää reippaasti kaasua niin veto katkeaa kerrasta mutta minun mielestä ruiskulapät jää auki koska "imuäänet" kuuluvat, sitten kun kaasun löysää niin alkaa käydä
niin kuin pitääkin eikä myöskään pauka putkessa joten tuntuu että bensaa ei mene pytyille ollenkaan
Tuostahan löytyy sähköinen kaasukahva eli ei vaijeria ja kaikki muutkin nykyajan paskeet eli anturia löytyy.
Kilometrejä tuo ei ole kerännyt kuin reilu 15tkm eli ei mikään loppuun poljettukaan vielä.
Lähin merkkihuolto taitaa vielä sijaita n. 200km päässä, OBD-lukijalla + Tuneecu-ohjelmalla pääsisi kyllä itsekkin tsekkaamaan sähköistä sielunelämää ja Haynesin opus löytyy myös.