Mopokuumetta

Miten säilytetty? itse epäilisin vanhoja bensoja?

Itse säilytän lämpimässä, niin silti sen huomaa että pientä nypyttämistä vanhoilla bensoilla. Ekan tankkauksen jälkeen kummasti tasoittuu ja kaasuun vastaavuus paranee.

Oliko säilöntäainetta bensassa tms. talven yli? Onko jo uudet bensat sisässä? Ihan pelkät uudet bensat voi riittää jos kuitenkin kohtuullisesti toimii, mutta ekana syyttelisin jokatapauksessa polttoainejärjestelmää. Vaatiiko suodattimen, kaasarin tms. puhdistusta vai riittääkö vain tankillisen ajo uudelle bensalla on sitten toinen juttu...

Ruiskuhan tämä kuten tämän ikäiset kaikki, talven oli kylmässä tallissa, tankki täytettynä 98e säilöntäaineen kera, pitää varmaan ajella/tyhjentää tankki.
Ajaessa pienillä kierroksilla ja kun kääntää reippaasti kaasua niin veto katkeaa kerrasta mutta minun mielestä ruiskulapät jää auki koska "imuäänet" kuuluvat, sitten kun kaasun löysää niin alkaa käydä
niin kuin pitääkin eikä myöskään pauka putkessa joten tuntuu että bensaa ei mene pytyille ollenkaan
Tuostahan löytyy sähköinen kaasukahva eli ei vaijeria ja kaikki muutkin nykyajan paskeet eli anturia löytyy.
Kilometrejä tuo ei ole kerännyt kuin reilu 15tkm eli ei mikään loppuun poljettukaan vielä.

Lähin merkkihuolto taitaa vielä sijaita n. 200km päässä, OBD-lukijalla + Tuneecu-ohjelmalla pääsisi kyllä itsekkin tsekkaamaan sähköistä sielunelämää ja Haynesin opus löytyy myös.
 
Ilman säilöntäaineita 98 toimi kuin palmun alta täällä.. tosin pyörät oli lämpimässä tallissa, mutta ei ole paljon uskoa aineisiin minulla.
 
Ruiskuhan tämä kuten tämän ikäiset kaikki, talven oli kylmässä tallissa, tankki täytettynä 98e säilöntäaineen kera, pitää varmaan ajella/tyhjentää tankki.
Ajaessa pienillä kierroksilla ja kun kääntää reippaasti kaasua niin veto katkeaa kerrasta mutta minun mielestä ruiskulapät jää auki koska "imuäänet" kuuluvat, sitten kun kaasun löysää niin alkaa käydä
niin kuin pitääkin eikä myöskään pauka putkessa joten tuntuu että bensaa ei mene pytyille ollenkaan
Tuostahan löytyy sähköinen kaasukahva eli ei vaijeria ja kaikki muutkin nykyajan paskeet eli anturia löytyy.
Kilometrejä tuo ei ole kerännyt kuin reilu 15tkm eli ei mikään loppuun poljettukaan vielä.

Lähin merkkihuolto taitaa vielä sijaita n. 200km päässä, OBD-lukijalla + Tuneecu-ohjelmalla pääsisi kyllä itsekkin tsekkaamaan sähköistä sielunelämää ja Haynesin opus löytyy myös.
Jos se toimii kierroksilla hyvin, eli vetää rajoittajalle hyvin, niin vika on polttoaineessa kun seisonut. Jos taas nykii ja röpää eikä meinaa kiertää rajottimelle, niin vika luultavammin bensan saannissa, tai sytkässä tms. anturivika.

Bensaa saa mennä aika paljon extraa että se aiheuttaa pauketta, yleensä extra bensa aiheuttaa mustaa savua, pauke johtuu yleensä laihasta seoksesta.
 
Mikä pyörä projektiksi? Miettinyt vähän jotain 80-luvun dt125 jammua, rd 350/500 liian kalliita. Joku halpa minkä kunnostaminen ei maksa maltaita.
 
Mikä pyörä projektiksi? Miettinyt vähän jotain 80-luvun dt125 jammua, rd 350/500 liian kalliita. Joku halpa minkä kunnostaminen ei maksa maltaita.
Mites olis rx1000 Kawa? Niitä on joskus saanut halvalla. Tai sitten fz 750. Formula tekniikkaa ja eka 5 venttiilinen.
 
Triumph mallia thruxton 1200 vm 2016 on näköjään ottanut itseensä talven aikana.
Tyhjäkäynnillä tai hitaasta vauhdista kaasua nopeasti vääntämällä vehje sammuu.
Normaali ajossa jos kaasua ei väännä kerralla täysille niin pelaa normaalisti ja voimat tallella.
Ei vikavaloa polttele ja käynnistyy normaalisti enkä edes heti ajossa tuota vikaa huomannutkaan ennen kuin vedätin isommalla pykälällä.
Tietääkö joku missä Kuopion lähettyvillä voisi luettaa vikakoodit sun muut anturitiedot?
Pitää itse ensin varmaan koittaa käydä läpi letkut ja johdot...
Jos tarttee käyttää pajalla niin paas kilauttaen Iron Horselle Kuopiossa. Siellä on kovat velhot mitä pyörien huoltoihin ja korjauksiin tulee 👍
 
Mites olis rx1000 Kawa? Niitä on joskus saanut halvalla. Tai sitten fz 750. Formula tekniikkaa ja eka 5 venttiilinen.
Ja noihin osat halpoja?
Itse ajttelin 80-luvulta vaika tämmöistä: "1980
Yamaha xs400" Ei luulisi olevan monimutkainen.

1745134757698.jpeg
 
Joka tapauksessa tuossa osia ehkä kahdeksasosa johonkin nelisylinteriseen ja tuhatventtiiliseen verraten.

Mutta keliin; kyllä on hieno kuunnella sadetta, ja on kevät aina hienoa aikaa vaikkei sataisikaan! Tien päälle!? Mietin just ropinaa kuunnellessa et jos olisi jossain Kouvolassa halpahotellissa ja pohtisi jatkaako matkaa vaiko ottaako vielä toinen yö. Muistellen miten Ruotsissa matkakodissa kuivattelin hanskojani retkikeittimellä ;-)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
Mistä sitä nyt ois ollu alkuunkaan. :giggle:
 
Ollut kyllä taas melkoista peräreikäkeliä ainakin täällä seudulla viimeiset päivät. Luulisi ainakin teiden puhdistuvan tämän sademäärän vuoksi :geek:
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
Osta HD, niin tiedät mitä laatu ja luotettavuus EI ole...

Toki mitä enemmän sähköä ja boksia, niin sitä helpommin vikaa tulee.

Onneksi omassa ainoa mikä toimii sähköllä, on sytytys ja valot, kaikki muut analogista ja mekaanista.
 
Osta HD, niin tiedät mitä laatu ja luotettavuus EI ole...

Toki mitä enemmän sähköä ja boksia, niin sitä helpommin vikaa tulee.

Onneksi omassa ainoa mikä toimii sähköllä, on sytytys ja valot, kaikki muut analogista ja mekaanista.
Niin outoa kuin se onkin sanoa, kaipaan omalla tavallani esim kickstarttia. Rakastan tekniikkaa, mutta omalla tavallaan esim mekaaninen kiekkamittari, kickstart ja pari muuta pikkujuttua olisivat kova juttu. Etenkin tuo mekaaninen kierroslukumittari. Vituttaa tuossa diginäytöllä olevassa se että koska siinä ei ole syvyyttä, sen näkyvyys ei vain vastaa perinteistä. Tulee ihan liikaa ammuttua limitteriin tai sitten vaihdettua 500-1000rpm liian aikaisin. Ja taas jos ei aja joka päivä, olisi mahtavaa että olisi optio vain polkaista kone käyntiin.
 
Etenkin tuo mekaaninen kierroslukumittari
Allekirjotan täysin. Monsteriin kun vaihdoin nii eka asia, mitä jäin vanhassa pyörässä kaipaamaan on viisarit :'( Sekin jo pelkästään lisäsi fiilistä, kun laittoi bemarissa virrat päälle niin sekä nopeusmittarin että kiekkamittarin viisari kävi äärirajalla ja palasi nolliin. Ei TFT-näyttöä pitäis kyl moottoripyörään laittaa, kun ei se mitenkään järkevästi varsinkaan katteettoman nakupyörän keulalle sulavasti istu. Näyttää niin typerältä kun on vaan kolho tabletti siinä.
 
Trumppa oli irti akusta yön yli ja nyt kävin testilenkin niin pelasi ongelmitta. :cool:
Akku ollut kyllä talven kiinni mutta laturissa kokoajan. Helkutin tietokone...
Luotto toki meni Britti vehkeesen:thumbsup:
Noin 15v yhteensä on merkistä kokemusta, eikä sen varmempaa vehjettä ole vielä vastaan tullut :) Ihan yhtä luotettavia ovat kuin mikä tahansa muukin.

Hyvä että tokeni ja mikä lie ollut. Epäilen että mennyt jokin kaasun asentoanturin kalibrointi tms keturalleen jostakin syystä. Minulla on Bonneville Bobber Black, jossa sama kone.
 
Allekirjotan täysin. Monsteriin kun vaihdoin nii eka asia, mitä jäin vanhassa pyörässä kaipaamaan on viisarit :'( Sekin jo pelkästään lisäsi fiilistä, kun laittoi bemarissa virrat päälle niin sekä nopeusmittarin että kiekkamittarin viisari kävi äärirajalla ja palasi nolliin. Ei TFT-näyttöä pitäis kyl moottoripyörään laittaa, kun ei se mitenkään järkevästi varsinkaan katteettoman nakupyörän keulalle sulavasti istu. Näyttää niin typerältä kun on vaan kolho tabletti siinä.
Itse siis tykkään TFT:stä muuhun dataan. Saa niin paljon enemmän tietoa näytölle ja oikein tehtynä näyttääkin ihan fiksulta. Mutta saisi olla edes se jengamittari siina vieressä ison vaihtovalon kanssa.

Ja itsellä on vielä erikseen stongalla Android Auto näyttö. Eli näytöt on jopa varsin jees useastakin syystä.
 
Siinä on uus lelu asennettuna. En kyllä usko että tuota tulee käytettyä, mutta jätin johdot niin vottumaisesti ettei ihan vähällä vihti irrottaakkaan. Carpuride 6.3 tuuman ruudulla. Kameroita en laittanku kun ne on rikki. Enkä kyllä muutenkaan käsitä mitä niillä ois tehny.

IMG20250420221639.jpg
 
Siinä on uus lelu asennettuna. En kyllä usko että tuota tulee käytettyä, mutta jätin johdot niin vottumaisesti ettei ihan vähällä vihti irrottaakkaan. Carpuride 6.3 tuuman ruudulla. Kameroita en laittanku kun ne on rikki. Enkä kyllä muutenkaan käsitä mitä niillä ois tehny.

IMG20250420221639.jpg

Eikö puhelin tangossa ajaisi saman asian? Näin itsellä ollut jos navia tms tarviin matkalla...
 
Eikö puhelin tangossa ajaisi saman asian? Näin itsellä ollut jos navia tms tarviin matkalla...
Esim Android Autoa ei enää saa ajettua lokaalisti puhelimella. Helpompi käyttää hanskat kädessä.

Bonuksena toki itsellä taittuvanäyttöinen luuri, sitä ei tuosta vaan kiinnitä telineisiin ja oikea vedenpitävyyskin on hiukan kysymys.
 
Onhan siinä sekin, että jos ajaa jonkhaan peräteillä eikä apua näkyvissä, niin esimerkiksi katkenneilla jaloilla huonompi lähteä etsimään pyörää pöpeliköstä ja kenties säilynyttä puhelinta :geek: Kyllä mielummin pidän puhelimen taskussa ja peilaavan näytön / navin tangossa.
 
Esim Android Autoa ei enää saa ajettua lokaalisti puhelimella. Helpompi käyttää hanskat kädessä.

Bonuksena toki itsellä taittuvanäyttöinen luuri, sitä ei tuosta vaan kiinnitä telineisiin ja oikea vedenpitävyyskin on hiukan kysymys.

Toki tuon ymmärrän, jos puhelin ei kestä vettä, itsellä kestää ja Quadlockilla pysyy tangossa jos tarvitsen ja kun en tarvitse, niin tangossa ei ole mitään turhaa.
 
Onhan siinä sekin, että jos ajaa jonkhaan peräteillä eikä apua näkyvissä, niin esimerkiksi katkenneilla jaloilla huonompi lähteä etsimään pyörää pöpeliköstä ja kenties säilynyttä puhelinta :geek: Kyllä mielummin pidän puhelimen taskussa ja peilaavan näytön / navin tangossa.
Oikein kun keksii villejä skenaarioita, niin pystyy itselleen perustelemaan kaikki hankinnat. :tup:
 
Kyllä se vaan vähemmän harmittaa, kun pudottaa sen parinsadan näytön vrt. tonnin luuriin.
 
Eikö puhelin tangossa ajaisi saman asian? Näin itsellä ollut jos navia tms tarviin matkalla...
Tuo on paljo halvempi kun semmonen puhelin missä näyttö toimii kirkkaasa valosa ja kestää veden. Lisäksi tankoon asennettuna sijainti on ihzn paska. Tuohon ois kaukosäätö tankoon laitettavaksi mutta seki jäi pois.
 
Tuo on paljo halvempi kun semmonen puhelin missä näyttö toimii kirkkaasa valosa ja kestää veden. Lisäksi tankoon asennettuna sijainti on ihzn paska. Tuohon ois kaukosäätö tankoon laitettavaksi mutta seki jäi pois.
Osta parilla sataa tuo näyttö ja parilla sataa puhelin niin sillä rahalla alkaa saamaan jo hyvän puhelimen, itsellä ollut puhelin 20v tangossa kiinni ja hajoinneita puhelimia 0kpl?

Itse vain karsastan ajatusta kiinteistä ylimääräisistä laitteista, kun mulla on jo taskussa laite, joka hoitaa kaiken.
 
Toki tuon ymmärrän, jos puhelin ei kestä vettä, itsellä kestää ja Quadlockilla pysyy tangossa jos tarvitsen ja kun en tarvitse, niin tangossa ei ole mitään turhaa.
Tuokin on toki prätkästä kiinni. Omaan menee ihan nätisti, ei ole tiellä eikä näytä joltain räpellykseltä. Ja tosiaan en halua parin tonnin luuria heilumaan stongalle, vaikka kuoret saisikin.
 
Kyllä se vaan vähemmän harmittaa, kun pudottaa sen parinsadan näytön vrt. tonnin luuriin.

Tonnin luuri nyt voi pudota missä vain ja vakuutus siitä korvaa aina osansa... Itse en jaksa stressata puhelimen perään, vahinkoja sattuu, mutta koskaan ei ole prätkän/pyörän tms. ajoneuvon takia näyttö mennyt rikki.
 
Osta parilla sataa tuo näyttö ja parilla sataa puhelin niin sillä rahalla alkaa saamaan jo hyvän puhelimen, itsellä ollut puhelin 20v tangossa kiinni ja hajoinneita puhelimia 0kpl?

Itse vain karsastan ajatusta kiinteistä ylimääräisistä laitteista, kun mulla on jo taskussa laite, joka hoitaa kaiken.
No parin sadan puhelin on jo valmiiksi niin sitä ei tarvi ostaa. Tiedän kyllä sun halun tehdä kaikki väärin, mutta anna nyt muidenkin tehä väärin välillä.
 
Itse olen erilainen nuori enkä jaksa katsella telkkaria edas kotona, saatika kakspyöräisen kanssa. Kurkkaan jos ongelmia on, tiensyrjässä karttaa.
 
Näin on. Jos on kiire ja tarve tuollaisille niin autolla pääsee.
Ei kyllä liity kiireeseen millään tavalla. Tuolla ehkä halutessaan voi välttyä ajamasta umpiperiä niin monta kertaa. Edellyttää tietenki että tuota käyttää eikä siinä vaan pyöri Redtube.
 
Eilen tuli ajokausi avattua ja äsken kauppareissu hoitui mopolla reppu selässä. Mieleen tuli taas sanonta: En tarvitse terapiaa, minulla on moottoripyörä. Ensimmäinen täyskiihdytys rajoittimen tuntumaan muutamalla ensimmäisellä pykälällä sai sykkeet taas koholle ja hymyn naamalle. On tää jumalauta hienoa! Kyllä te tiedätte... :cool:

Aurinko paistoi ja hiekatkin oli putsattu varsin laajalti pois eikä nyt ole kuin huhtikuu puolessa välissä! Merinovillaa kun piti kamojen alla, niin hyvin tarkeni. Tähän loppuun pieni tuotesuositus muille sormiviluisille kanssamopoilijoille: Mechanix ColdWork M-Pact -hanskat. Syksyllä ostin viileämpiin keleihin nuo ja on todella mukavan tuntuiset ja ei sormet palellu. Hinta taisi olla jotain 35e. On kans veden- ja tuulenpitävät, D3O-pehmuste kämmenessä ja iskusuojattu ulko-osa. Pitääkin tilata yhdet jemmaan, jos häviää nykyiset.
Hanskat tulit tänään. Pienikätisenä S-koko oli täydellinen ja kädessä tuntui tosi hyviltä. Kokeiluun menee seuraavalla ajokerralla. Toivotaan, että ovat lämpimät vielä, niin hipovat täydellisyyttä, jos vielä vettäkin pitävät 👍 kaatua ei ole tarkoitus, joten toivotaan ettei kestävyyttä tarvitse ikinä testata.
 
Saatiinhan se aivastamaan, ja techbbs kiertopalkintopeilitkin saatiin paikalleen.

20250424_202953.jpg


Pitäs varmaan tuohon mittariston päälle laittaa ainakin 9" navigaattori.

Mulla on itelläni tankkilaukussa läpinäkyvä päällimäinen tasku ja olen siinä pitänyt puhelinta navina, sikäli sitä sattuu tarvitsemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen hain pärrän talvehtimasta. Samalla talven aikana huolsivat kunnolla kun huoltokirja puuttuu niin ei tarkkaan tiennyt mitä on entiset omistajat tehneet. Viime loppu kesästä siis ostin tän vasta. 250€ talvi ja 570€ huolto.
1000098499.jpg
 
Eilen illalla sain mopon käyttöön. Yamaha Virago 535. Nuohan on suht halpoja, kun tuo maksoi 900€ ja uusi eturengas ja akku oli juuri vaihdettu.

Joku ongelma ilmeisesti kumminkin pyörässä, kun paukauttaa putkessa kylmällä moottorilla. Eilen oli vaan 4 astetta ja tänään 3 astetta lämmintä. Täytyy tuohon vikaan yrittää perehtyä. Mutta kun moottori lämpeää, niin sitten ongelma kumminkin poistuu (molemmat pytyt toimii).

Screenshot_2025-04-25-12-11-37-82_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Googlellakin näyttää löytyvän jotain vinkkejä (tai sitten kaasuttimet kaipaa pesua):

"Vaikuttaisi joutokäyntipiirin tukokselta tai joutokäyntiseos liian laihalla. Voi olla myös imuvuoto kaasuttimen kurkussa. Kokeile avata seosruuvia, jos ei auta kierrä ruuvi pois ja paineilmaa reikään."

"Pauke putkessa on yleensä merkki liian laihasta seoksesta. Kaasarikoneessa se voi olla ensimmäinen oire tyhjäkäyntipiirin alkavasta tukkeutumisesta."
 
Eilen illalla sain mopon käyttöön. Yamaha Virago 535. Nuohan on suht halpoja, kun tuo maksoi 900€ ja uusi eturengas ja akku oli juuri vaihdettu.

Joku ongelma ilmeisesti kumminkin pyörässä, kun paukauttaa putkessa kylmällä moottorilla. Eilen oli vaan 4 astetta ja tänään 3 astetta lämmintä. Täytyy tuohon vikaan yrittää perehtyä. Mutta kun moottori lämpeää, niin sitten ongelma kumminkin poistuu (molemmat pytyt toimii).

Screenshot_2025-04-25-12-11-37-82_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Googlellakin näyttää löytyvän jotain vinkkejä (tai sitten kaasuttimet kaipaa pesua):

"Vaikuttaisi joutokäyntipiirin tukokselta tai joutokäyntiseos liian laihalla. Voi olla myös imuvuoto kaasuttimen kurkussa. Kokeile avata seosruuvia, jos ei auta kierrä ruuvi pois ja paineilmaa reikään."

"Pauke putkessa on yleensä merkki liian laihasta seoksesta. Kaasarikoneessa se voi olla ensimmäinen oire tyhjäkäyntipiirin alkavasta tukkeutumisesta."
Kokeile erillisestä pullosta antaa kaasarin putsaus ainetta ja bensan sekoitusta suoraan kaasareihin menevään letkuun reilun aikaa. Jos ei auta niin sitten on pakko ottaa kaasarit pöydälle ja putsata fyysisesti.
 
Onpas kylmä, 10 astetta on nykyisin kylmempi kuin ennen! ;-)
Piti käydä kauemmassa Lidlissä mutta lämmöt ajoivat lähempään Lidliin. Suunnitelmissa ruostesuojata akkukotelo, ensin rasvanpoistoa brake-cleaner? sinkkispraymaali ja kotelosuoja-spaytä. Ruostetta kun ei vielä ole niin r-muunninta ei käteen oteta. Vartoon tähänkin hiukn kivampia lämpätiloja.
Tässä ed kerran "samaa, mutta r-muunninta ensin":
1745825092956.png
 
Oma mielipide samaa mallia omistaneena, että nuo on hyvin pitkälti aloittelupyöriä, jotka ostetaan halvan hinnan takia ja yksinkertaisuuden takia. Sulla on hyvässä kunnossa pyörä ja laukut yms. löytyy, mikä toki nostaa hintaa, mutta vaan sille joka sitä arvostaa. Suurin osa haluaa vaan ensikosketuksen maailmaan ja sitten isompaa pyörää kehiin. Saattaa sen joku kiinnostunut ostaa taisit se on pitkään myynnissä, kun on kuitenkin 2. kallein pyörä.
 
Oma mielipide samaa mallia omistaneena, että nuo on hyvin pitkälti aloittelupyöriä, jotka ostetaan halvan hinnan takia ja yksinkertaisuuden takia. Sulla on hyvässä kunnossa pyörä ja laukut yms. löytyy, mikä toki nostaa hintaa, mutta vaan sille joka sitä arvostaa. Suurin osa haluaa vaan ensikosketuksen maailmaan ja sitten isompaa pyörää kehiin. Saattaa sen joku kiinnostunut ostaa taisit se on pitkään myynnissä, kun on kuitenkin 2. kallein pyörä.
Omasta mielestä hinta ei ole realistinen. Vähän sama itsellä, että en pahemmin arvosta lisävarusteita, joita en itse sitten kumminkaan tarvitse (vie varastotilaa vaan).

Toki aivan uudet renkaat maksaa jonkin verran, mutta ei nekään silti hirmusti nosta hintaa. Ja jos pyörä toimii hyvin, niin ehkä melko harva tarvitsee aivan huippukuntoista aloittelijan pyörää, joka on huomattavasti kalliimpi.

Yksityisen myyjän tuollainen pyörä varmaan vaihtaisi omistajaa suht nopeasti 1500-2000€ hintaluokassa? Jos ei tarvitsisi kovin kaukaa hakea.

Tuolta listasta esim 1500€ maksava:
 
Tuli käytyä tekemässä 470km kahvitteluhetki siskon luona Keski-Suomessa. Lähdin liikkeelle ehkä hieman liian aikaisin, tai ainakin hieman liian kevyesti pukeutuneena, koska noin 100km:n jälkeen ymmärsin Remi Lindholmin ajoittaisia ongelmia ladulla paljon paremmin. Black Horse saa ottaa yhteyttä :cool: Paluumatka oli jo miellyttävämpi +16C. Ei kovin montaa mopoa näkynyt päivän aikana.
 
Tuli ajettua viikonloppuna Kerava - Pori - Kerava bläckbirdillä.
Loppua kohden huomasin kiintoisan efektin alle 100 vauhdissa:
Kun antaa pyörän hidastua moottorijarrulla ja irroittaa kädet tangosta, alkaa tanko vispaamaan.

Mistäs tälläistä lähtisi ensiksi ihmetteleen? Renkaan tasapainotus, etu ohjauslaakeri vai epätasaisesti kulunut etukumi?
 
Tuollainen HD V-Rod tulossa tänne (korjattu vm2002). Ilmeisesti hieman "feikki HD", koska moottori on Porschen kanssa suunniteltu ja vesijäähdytteinen.

Täytyy maanantaina käydä liikkeestä kyselemässä, että millä aineella vanteet täytyy puhdistaa? Onkohan vanteet alumiinia? Eli vanteet pitäisi varmaan jollain aineella käsitellä, että ne ei hapetu pilalle.

Screenshot_2025-05-01-21-20-33-19_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 846
Viestejä
5 053 897
Jäsenet
80 989
Uusin jäsen
thelkku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom