Mozilla Firefox -keskustelu

EDIT: Viesti lähti ongelmien vuoksi näemmä tuplana, joten poistetaan vaikka tämä duplikaatti.

Viimeksi muokattu:
Jaha, youtube ilmeisesti "vahingossa" lisännyt ominaisuuden joka pakottaa odottamaan muutaman sekunnin ennen videon alkamista mikäli mainosten estot päällä. Jotain puhetta enemmistä pakollisista 30sek mainoksista oli myös. Melkoista syöpää. Nyt mennään yt-dlp:llä sitten, youtube ja mainokset saavat haistaa pitkän.
Itse olen tuon saman viiveen huomannut videon toiston alussa kun mainosten estot on päällä.
Avaa uBlockOriginin asetukset ja päivitä suodatinlistat.
Tuo on itsellä ainakin auttanut kun YouTube on alkanut yskimään.

Itsellä on listat automaattisesti päivittymässä uBlockOriginissa ja silti se tekee tuota. Jos otan uBlockOriginin pois päältä niin toisto alkaa heti. Vai mitä tarkoitit listojen päivittämisellä? Kokeilin myös muuttaa mitä listoja on käytössä ja sitten päivittää suodatinlistat ei muutosta.

Ollakko tämä oikea paikka kysyä, kun ei nuo Googlemapsin upotetut ikkunat avaudu selaimessa. Esim. jos menee Taivaanvahdin sivuille ja siellä pitäisi merkata karttaan täppä, niin kartan paikalla on kuvan kaltainen herja.

edit: Sen verran googletellut, että jostain API virheestä vissiin kysymys, mutta en sitä osaa sen enempää "korjata"..

Näyttökuva 2025-10-19 165728.png
Lähtökohtaisesti API- eli rajapinta-aiheiset ongelmat eivät ole käyttäjäpäähän mitenkään liittyviä, vaan sen sijaan verkkosivustojen ylläpitäjien toimia edellyttäviä tapauksia. Kuitenkin nyt tuon mainitun Taivaanvahti-sivuston osalta noilla Jätä havainto -sivuilla, joilla näyttäisi olevan Google-karttoja käytössä, ne vaikuttavat toimivan. Muutoin sivustolla kyllä näkyy olevan kyseenalaista ja wanhentunutta koodailua, johtaen muun muassa suorituskykyvajauksiin, kuten vaikkapa Firefoxin konsolistakin paljastuu. Ainoa varsinainen API-aiheinen huomio konsolissa vaikuttaisi olevan "Google Maps JavaScript API has been loaded directly without loading=async. This can result in suboptimal performance. For best-practice loading patterns please see goo . gle/js-api-loading" – mikä siis EI kuitenkaan aiheuta karttojenkaan varsinaista toimimattomuutta, vaan asian mahdolliset vaikutukset rajautuvat epäoptimaaliseen suorituskykyyn. Sen sijaan esimerkiksi jokin selainlaajennus voi kyseessä olevan toimimattomuusongelmatilanteen aiheuttaa.

Itse olen tuon saman viiveen huomannut videon toiston alussa kun mainosten estot on päällä.

Itsellä on listat automaattisesti päivittymässä uBlockOriginissa ja silti se tekee tuota. Jos otan uBlockOriginin pois päältä niin toisto alkaa heti. Vai mitä tarkoitit listojen päivittämisellä? Kokeilin myös muuttaa mitä listoja on käytössä ja sitten päivittää suodatinlistat ei muutosta.
Tuon mun kommentin jälkeen youtube on jotain säätänyt ja nyt tuolla yt-dlp ohjelmalla videoita ladatessa joutuu odottamaan joku 5sek ennenkuin lataus lähtee käyntiin. Itse selaimella taas videoiden avaaminen on hieman nopeutunut ja nuo massiiviset viiveet videoiden avaamisessa on harventunu. En osaa yhtään sanoa miksi tai mitä on tapahtunut.

Joo itelläkin ilmestynyt nuo toistoviiveet joku aika sitten. Tähän asti ublockin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 203
Jäsenet
79 757
Uusin jäsen
nahkajakkara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom