Mullistavat akkuteknologiat

Mikä kiillotus? Ihan objektiivista spekulointia.

Mikä objektiivinen spekulointi? Ei ole sellaista kyllä näkynyt missään vaiheessa. Faktojen valossa mitään ihmeakkua ei ole olemassa kun sellaista ei ole voitu testeihinkään viedä. Testeissä ollut akku ei täyttänyt yhtään lupausta. Se pyörän latausvideokin osoitti ettei olla edes samalla hehtaarilla lupausten kanssa.

Veisivätkin oikeuteen. Siellä kun pitäisi puhua totta. Siksi eivät lopulta luultavasti tule viemäänkään.

Voihan tässä käydä toisin päin, että Peltola löytää itsensä oikeudesta yhtiön luottamuksellisten tietojen vuotamisesta. Varsinkin, jos CT-Coatingin kanssa on NDA-sopimus.

Jutusta saa kuvan että testatut kennot on tulleet CT coatingilta. Voiko nuo oikeasti olla niin spedejä, että ovat mahdollisesti allekirjoittaneet NDAn joka ei mahdollista edes heidän tutkia kennojen sisältöä. Tai sitten ovat vaan niin kyvyttömiä, etteivät osaa tutkia. Saksalainen koijari todennut, että se on solid state, usko pois :sdarra:

Voihan tässä käydä toisin päin, että Peltola löytää itsensä oikeudesta yhtiön luottamuksellisten tietojen vuotamisesta. Varsinkin, jos CT-Coatingin kanssa on NDA-sopimus.
Totta. Varsin rohkea ja kunnioitettava ulostulo Peltolalta. Ottaa ison riskin, mutta toisaalta puhdisti maineensa. Helpommalla olisi päässyt, jos olisi vaan eronnut ja tiedottanut ettei halua olla missään tekemisessä Nordic Nanon ja Donutin kanssa. Varmasti oli hankalaa seurata sivusta kun pomo virittelee huijausta.

No nimenomaan. Siellä on varmasti menossa asianajajilla kova miettiminen mistä Peltolaa voisi koittaa syyttää. Ainahan voivat koittaa jonkun teknisen syy etsiä. Peltolan puheita kun tuskin lähtevät kiistämään oikeudessa.

Huvittavasti Nordic Nanolla ollaan huolestuneita maineesta, niin kuin tämä sekoilu maailmaa mullistavan akun kanssa ei olisi se joka vaikuttaa yrityksen maineeseen.

Luulisi että tällainen ulostulo voisi olla se laukaiseva tekijä, joka avaa mahdollisuuden kaikille jotka tuntee piston sydämessään, nyt poistua näistä firmoista ilman maineen menemistä. Nyt jos firmaan jää, leimautuu yhdeksi kusettajista. Ja nyt kun vaan irtisanoutuu, ei tarvitse itse olla paljastamassa mitään, kun Peltola teki sen jo.

Muuten se Rivian & Mclaren -taustainen "VP of business development" poistui Donut Labista viime kuussa, ja on LinkedInin perusteella toimeksiantoja vailla. On itse kirjannut työnsä toimeksiannoksi, mutta tarina ei toki kerro saiko potkut, lähtikö itse, vai oliko todella sopimuksella joka päättyy juuri maailmaa mullistavan tuotteen julkaisun jälkeen... Jonka suurin kuluttaja todennäköisesti olisi autoteollisuus. Ja tämä siis taisi olla ainut heppu, jolla oli jotain historiaa autojen valmistuksesta. Aika epäoptimaalinen aika lähteä miljardibisneksestä. Varmaan paskat insentiivimallit donitsilabralla ;)

Luulisi että tällainen ulostulo voisi olla se laukaiseva tekijä, joka avaa mahdollisuuden kaikille jotka tuntee piston sydämessään, nyt poistua näistä firmoista ilman maineen menemistä. Nyt jos firmaan jää, leimautuu yhdeksi kusettajista. Ja nyt kun vaan irtisanoutuu, ei tarvitse itse olla paljastamassa mitään, kun Peltola teki sen jo.
Ei taida kovin montaa työntekijää olla Donut + NN. Ehkä yhden käden sormilla laskettavissa. NN:llä on CEO ja myyjä. Sitten on partneri-statuksella 3, eli eivät ole työsuhteessa. Hallitusjäseniä tietysti on useita.

On Peltola ainakin asiaa selvästi pohtinut pidemmälle ennen kuin päätöksensä teki. Jos joku on enemmän perillä lakikiemuroista, niin olisi hieno kuulla yleisellä tasolla onko tuossa Donutlabilla paljoa mahdollisuutta haastaa oikeuteen. Jos täällä on asiaan liittyvää ketjua niin siellä toki sitten.

Kauppalehti sanoi:
”Olen edelleen Nordic Nanon palveluksessa, minua ei voida laillisesti irtisanoa”, Peltola toteaa nimensä häviämisestä verkkosivuilta.

Peltola viittaa Oikeuskansleriviraston ilmoittajansuojeluun, joka suojelee ilmoittajaa Euroopan unionin tai kansallisen oikeuden rikkomisen ilmiannoista, esimerkiksi julkisissa hankinnoissa, rahoituspalveluissa, elintarvikkeiden turvallisuudessa tai kuluttajansuojassa.

Peltola totesi Helsingin Sanomissa, että hän on jättänyt ilmoituksen myös Finanssivalvontaan. Finanssivalvonnasta ei suostuttu lakiin vedoten kommentoimaan Kauppalehdelle, onko tällaista ilmoitusta jätetty.

Lähde: Donut Labista rikosilmoituksen tehnyt johtaja katosi verkkosivuilta – Yhtiö kiistää harhaanjohtamisen

Ei taida kovin montaa työntekijää olla Donut + NN. Ehkä yhden käden sormilla laskettavissa. NN:llä on CEO ja myyjä. Sitten on partneri-statuksella 3, eli eivät ole työsuhteessa. Hallitusjäseniä tietysti on useita.
Mä laskin mielessäni myös Vergen mukaan tuohon, mutta tietysti jotain virolaista "kokoonpanijaa" ei varmaan paljon kiinnosta kunhan palkka tulee ajallaan.

Itseä kiinnostaa miten käy Piipolle. Kuitenkin taustansa perustella vaikuttaa oudolta kaverilta positioonsa, ja nuo videot on vähän tuollaista peura ajovaloissa -meininkiä.

”Olen edelleen Nordic Nanon palveluksessa, minua ei voida laillisesti irtisanoa”

Tämmöinen on kyllä jonkin verran epäilyttävää. Vai miten tätä pitäisi tulkita. Eli kaveri syyttää huijauksesta firmaa, muttei itse halua lähteä sieltä?

”Olen edelleen Nordic Nanon palveluksessa, minua ei voida laillisesti irtisanoa”

Tämmöinen on kyllä jonkin verran epäilyttävää. Vai miten tätä pitäisi tulkita. Eli kaveri syyttää huijauksesta firmaa, muttei itse halua lähteä sieltä?
Jos on osakas ja johtajasopimus, niin eihän sieltä nyt saman tien kannata kadota tyhjän päälle, vaikka kuinka olisi eri mieltä muiden kanssa toiminnasta.

Ei tässä mitään epäilyttävää ole. Jollakin sentään on selkäranka, muilla donitseilla ei näytä olevan.

Siis eikö hän syytä Donutlabia huijauksesta ja rikosilmoituksen tehnyt, ei Nordic nanoa, missä on töissä?

Statistiikka

Viestiketjuista
305 335
Jäsenet
82 667
Uusin jäsen
Lukija

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom