• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

NATO ja Suomi

On Suomea ennenkin autettu! Ei siinä natoa tarvittu.
Suomi ei ole ollut sodassa NATOn aikana. Maailma on vähän siinä välissä muuttunut. Mutta mikään lähihistorian esimerkki ei tue väitettä, että nykyisin tulisi apua. Apua tulisi ilman NATOa, mutta ei sen jäsenenä, on hieman outo näkemys.
Ja pitääkö meidän auttaa muita kun olemme natossa? Lähetetäänkö me sotilaita vaikka Turkkiin kuolemaan karvakäsien puolesta jos tarve vaatii? Tulevatko turkkilaiset meidän avuksi?
Toimii molempiin suuntiin. Jos odotat apua, sun on oltava valmis myös tarjoamaan sitä. Ilman jäsenyyttä, et varmaan olisi halukas auttamaan muita, niin miksi muuta olisi myöskään?
Hieman saivartelua, myönnän, mutta nato ei ole mikään täydellinen paratiisi jossa on vain hyviä puolia.
Ei olekaan, mutta on se parempi kuin ilman.

Mikä uhka Ukraina oli ryssille..? Täysi keksittyjä tekosyitä koska "uhka". Suomi ja Baltia olisi olleet seuraava kohde. Suomi ei enää koska NATO.
En tiedä mistä uhkista Ukrainalle puhut en minä ole niistä puhunut, mutta tossa
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=2kxm2T7TapQ

Paavo Väyrynen antaa oman arvionsa Ukrainan ja Venäjän välisen sodan syntysyistä, vuoden 2014 tapahtumista.
- Videon tekijä on vielä kaivanut Paavon puheille vahvistukseksi sen aikaisten suomalaisten politikkojen kommentteja eduskunnassa mukan mm. pääministeri Stubb ja ainakin ulkoministeri Soini. Ukrainan presidentin maanpako ja Krimin hallinta taisi tossa olla niitä avainasioita.
Hyvin mielenkiintoinen video, jos haluaa asioita tarkistella siltä toiseltakin kannalta.
Eivät kaikki ukrainassakaan ole asioista samaa mieltä. Paljon on ihmisiä kuollut aivan turhan takia.

Suomi on se mikä minua kiinnostaa eniten ja @Heimolainen olemme ajaneet/ajamassa taloutemme sellaiseen tilanteeseen, että veikkaan EU:lta tulevan paljon pahemmat ohjeet mitä Putinin Venäjältä olemme saaneet.
Politikot vaihtuu, mutta talous (ongelmat) jää.

En tiedä mistä uhkista Ukrainalle puhut en minä ole niistä puhunut, mutta tossa
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=2kxm2T7TapQ

Paavo Väyrynen antaa oman arvionsa Ukrainan ja Venäjän välisen sodan syntysyistä, vuoden 2014 tapahtumista.
- Videon tekijä on vielä kaivanut Paavon puheille vahvistukseksi sen aikaisten suomalaisten politikkojen kommentteja eduskunnassa mukan mm. pääministeri Stubb ja ainakin ulkoministeri Soini. Ukrainan presidentin maanpako ja Krimin hallinta taisi tossa olla niitä avainasioita.
Hyvin mielenkiintoinen video, jos haluaa asioita tarkistella siltä toiseltakin kannalta.
Eivät kaikki ukrainassakaan ole asioista samaa mieltä. Paljon on ihmisiä kuollut aivan turhan takia.

Suomi on se mikä minua kiinnostaa eniten ja @Heimolainen olemme ajaneet/ajamassa taloutemme sellaiseen tilanteeseen, että veikkaan EU:lta tulevan paljon pahemmat ohjeet mitä Putinin Venäjältä olemme saaneet.

Väyrynen on ollut ryssämielinen aina ja hänen satuilunsa on tasoa nolla jos yhteistyö ryssien kanssa on se juttu jota haluaa kuunnella.

Väyrynen on ollut ryssämielinen aina ja hänen satuilunsa on tasoa nolla jos yhteistyö ryssien kanssa on se juttu jota haluaa kuunnella.
Etkö siis usko mitä 2014 pääministerinä toiminut Stubb kertoo? Väyrynen on Paasikiven Kekkosen linjan kannattaja ja ymmärtää talouden realiteetit ja sen ettei näin pieni maa voi mitenkään pärjätä sotilaallisesti suurvaltoja vastaan kuin hetken. Venäjä on suurvalta ja se varmasti pysyy meidän rajanaapurina.

Minä olen paljon enemmän huolissani taloudestamme kuin Venäjän uhasta. En usko Naton tuoneen juurikaan mitään lisäturvaa
vs siihen että olimme jo Nato-yhteensopiva ja EU:n jäsenmaa. Olemme nyt Natossa ja sen kanssa mennään, toivotaan että pärjäämme.
Olen aivan varma, että taloudellinen yhteistyö Venäjän kanssa jatkuu/lisääntyy heti, kun se on poliittisesti mahdollista.
Toikin on niitä asioita, jotka näyttävät erilaisilta riippuen mistäpäin niitä haluaa katsella.

Se että ajattelee asiosta Suomen talouden kannalta ei todellakaan tee Venäjämieliseksi, näin minä uskon Paavo Väyrysen ajattelevan.

Etkö siis usko mitä 2014 pääministerinä toiminut Stubb kertoo? Väyrynen on Paasikiven Kekkosen linjan kannattaja ja ymmärtää talouden realiteetit ja sen ettei näin pieni maa voi mitenkään pärjätä sotilaallisesti suurvaltoja vastaan kuin hetken. Venäjä on suurvalta ja se varmasti pysyy meidän rajanaapurina.

Minä olen paljon enemmän huolissani taloudestamme kuin Venäjän uhasta. En usko Naton tuoneen juurikaan mitään lisäturvaa
vs siihen että olimme jo Nato-yhteensopiva ja EU:n jäsenmaa. Olemme nyt Natossa ja sen kanssa mennään, toivotaan että pärjäämme.
Olen aivan varma, että taloudellinen yhteistyö Venäjän kanssa jatkuu/lisääntyy heti, kun se on poliittisesti mahdollista.
Toikin on niitä asioita, jotka näyttävät erilaisilta riippuen mistäpäin niitä haluaa katsella.
Talouden realiteeteilla voi pyyhkiä perseen kun kyseessä on venäjä. Se mitä aika oli 50 vuotta sitten voi unohtaa ja ajatella sen sijaan nykyaikaa.
Talouden tila nykytilaanteessa ei liity enää mitenkään ryssiin. Koko eurooppaa ajatellen ehkä ainut positiivinen asia oli ryssien energia mutta sen he ryssivät ihan itse.

Yhteistyö ryssien kanssa ei ole mahdollista kuin seuraavaan 10-20 vuoteen sodan päättymisestä ja demokratian alkamisesta siellä.

Se että ajattelee asiosta Suomen talouden kannalta ei todellakaan tee Venäjämieliseksi, näin minä uskon Paavo Väyrysen ajattelevan.
Juurisyyt Venäjän hyökkläykselle Ukrainaan löytyvät sysipaskasta Venäjän diktatuurista. Jos mennään oikein sen juuren tyveen, päästään jonnekin ~1200- luvulle kun silloinen alkuvenäjä epäonnistui - vuosia putkeen - torjumaan mongolien hyökkäyksen ja joutuivat alistetuksi.
Mongolivalta kesti lähes 250 vuotta, tarpeeksi pitkä aika että venäläisetkin omaksuivat kansan kannalta umpipaskan hallintotavan jossa valta keskitettiin yhdelle, diktaattorille. Tämä jatkuu, edelleen.

Kun huomioidaan että 1500- luvulta tähän päivään Venäjä on hyökännyt Suomeen tai siihen rinnastettavalle alueelle ainakin 6 kertaa, on ihan selvä mistä se uhka meille tulee.

Ja hyvä kun mainitsit taloudelliset realiteetit, Venäjän ollessa taloudeltaan vain n. Italian/meksikon kokoluokkaa ennen vuotta 2022, nykyisin paljon vähemmän, ei kannata siihen liittää sanaa "suurvalta" missään muussa kuin kartalta vievän tilan suhteen. Venäjä sotii 3 päivän sotaa Ukrainassa kohta viidettä vuotta ja koko maan vaatimisen sijasta haluaa enää pelkkää Donbassin aluetta.

En ymmärrä miten Venäjä voisi auttaa Suomen taloutta kun se ei pysty auttamaan edes itseään.

Talouden realiteeteilla voi pyyhkiä perseen kun kyseessä on venäjä. Se mitä aika oli 50 vuotta sitten voi unohtaa ja ajatella sen sijaan nykyaikaa.
Talouden tila nykytilaanteessa ei liity enää mitenkään ryssiin. Koko eurooppaa ajatellen ehkä ainut positiivinen asia oli ryssien energia mutta sen he ryssivät ihan itse.

Yhteistyö ryssien kanssa ei ole mahdollista kuin seuraavaan 10-20 vuoteen sodan päättymisestä ja demokratian alkamisesta siellä.
Harmi kun emme voi lyödä vetoa. Ja kyllä se liittyy vahvasti Venäjänään pelkästään sähkönhinta (nousu) vaikuttaa on kalliimpaa kun venäjältä ei enää tuoda, venäjältä saatava raaka-aine ja sen puutteen/kallistumisen vaikuttaa vientimme kilpailukykyyn sekä muistaakseni veimme tuotteitamme Venäjälle jotain 5%
kaupastamme, itärajan turismismin poistuminen jne... mutta nää toisen ketjun aiheita.

Se on ihan täysin meidän omien poliitikkojen syy. Venäjä ei enää kykene sen naapureita tällä suunnalla juuri käskemään. Mutta jos kykenisi, niin sillä puolen on erittäin hyvin esimerkkejä, miten paljon paskemmin valtiot kehittyy venäjän etupiirissä.

Harmi kun emme voi lyödä vetoa. Ja kyllä se liittyy vahvasti Venäjänään pelkästään sähkönhinta (nousu) vaikuttaa on kalliimpaa kun venäjältä ei enää tuoda, venäjältä saatava raaka-aine ja sen puutteen/kallistumisen vaikuttaa vientimme kilpailukykyyn sekä muistaakseni veimme tuotteitamme Venäjälle jotain 5%
kaupastamme, itärajan turismismin poistuminen jne... mutta nää toisen ketjun aiheita.
Venäjän toimien takia on kaksi vaihtoehtoa. Toimia venäjän markkinoilla, ja tukea sen hyökkäystä Ukrainaan, tai lännen. Mä valitsen jälkimmäisen aina. Maksakoot sähkö vaikka vähän enemmän. Ja niitä ihmisiä kuolee juuri venäjän takia.

Kyllä se on aika outoa että raja naapurimaahan on ollut kiinni jo monta vuotta.
Joku Saimaan kanava rakennettiin niin että välilevyt paukkuu. Ja nyt se on siellä tyhjän panttina.
Hartwall Areena on ruostunut pilalle.

Mutta mitäs Venäjällä tuotetaan? Raaka-aineita Afrikan tyyliin. Ehkä sitä voisi vaihtaa Valion juustoja raakaöljytynnyriin tjs.

Kyllä se on aika outoa että raja naapurimaahan on ollut kiinni jo monta vuotta.
Joku Saimaan kanava rakennettiin niin että välilevyt paukkuu. Ja nyt se on siellä tyhjän panttina.
Hartwall Areena on ruostunut pilalle.
Ihan hyvin tuolla hartwall, nykyisellä veikkaus areenalla on toimintaa.
Mutta mitäs Venäjällä tuotetaan? Raaka-aineita Afrikan tyyliin. Ehkä sitä voisi vaihtaa Valion juustoja raakaöljytynnyriin tjs.
No jos nyt ei osteta sieltä millään mitään.

Statistiikka

Viestiketjuista
298 708
Jäsenet
81 524
Uusin jäsen
kats

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom