Tässä ihan hiljattain otettiin Netflixin UltraHD -paketti kokeiluun ja ihan alkajaisiksi olisin aikeissa katsoa Witcherin, mutta haluaisin katsoa sen 4K:na tietokoneelta. Ainoa kriteeri, joka ei täyty on nettiyhteys, jonka pitäisi (muka) olla 25 mbps. Mulla se on kuitenkin max. 20 mbps, todellisuudessa 18 mbps. Jostain kuitenkin luin, että Netxflixin 4K matateriaali pyörii todellisuudessa max 15.6 mbps nopeudella. Kuva ei kuitenkaan näytä Edgellä yhtään sen upeammalta kuin Chromella katsottuna. Onko Netflixin 4K edes niin laadukasta kuin vaikkapa Youtuben hienoimmat demot, jotka nekin yleensä pyörivät mulla ainakin 30 fps nopeudella? Silmämääräisesti laadukkaan FullHD:n erottaminen huonolaatuisesta 4K:sta ei aina ole niin helppoa. Asetukset ovat Neflixissä tasolla "korkea", mutta alentaako systeemi HD:ksi vain koska mulla ei ole 25 mbps yhteyttä, jota ei käsittääkseni todellisuudessa edes tarvita? Eikö asetuksen "korkea" pitäisi pakottaa 4K video 4K:ksi, kun "auto" päättelisi sen itse?