Huhhuh, enpä tajunnutkaan, että oli kunnia puhua näin ansioituneen Tori-kauppiaan kanssa. Kiitos tästä mahdollisuudesta.
Ole hyvä.
Ei se ihan noin mene. Usein se vastapuolen "laatu" selviää vasta useamman viestin vaihdon jälkeen. En tiedä, kehittyykö näihin joku uskomaton vaisto, jos tätä tekee kolmatta kymmentä vuotta satojen tuhansien arvosta, mutta itse en ainakaan osaa (mahdollisesta) ostajasta sanoa vielä mitään sen perusteella, että toinen lähettää viestin "Hei, onko tämä vielä vapaana?"
Usein ostajan ”laatu” selviää jo ensimmäisessä viestissä. Alla kaksi esimerkkiä yhteydenotosta.
Ostaja 1 ”löytyykö”
Ostaja 2 ”Hei, sinulla on myynnissä tuote x, olen kiinnostunut siitä ja valmis ostamaan”
Kummankohan kanssa etenen kaupanteossa ja kumpi jätetään huomioimatta.
Jos Torissa myy tavaraa, jolle on useita ostajia ja hinta on valmiiksi "kohillaan" tai jopa halpa, niin kaupanteko on helppoa. Jos myyt tavaraa, jolle kysyntää on vähemmän ja yrität saada - ilman kiirettä - kohtuullisen hyvän rahan tavarasta, niin kauppaa joutuu usein tekemään pidempään.
En jaksaisi lukea tuollaisia itsestäänselvyyksiä
Itse asiassa rupesin miettimään, niin itsekin olen jo reilusti "kolmatta kymmentä vuotta" käynyt kauppaa, kun Huuto.net on avattu vuonna '99. Summat ei omalla kohdalla satojatuhansia, mutta paljon joka tapauksessa. En ole silti tuollainen guru.
200 000 euron rikkoontuminen 25 vuoden aikana vaatii vain 8000 eurolla kaupankäyntiä, myymistä ja ostamista vuodessa, alle 700 euron edestä kuukaudessa.