Hmm. Mulla on sellainen olo, että posti olisi maksattanut sen euron tai parin käsittelymaksun noissakin tapauksissa, mutta voin olla väärässä. Siitä on melko pitkään kun mulle on tollainen tapaus viimeksi tullut ja sen jälkeen monta ihan aiheellista tullausta suorittanut, joten voin sekoittaakin asiat.?
Eihän siitä Postille kuulu mitään lunnasrahoja maksaa, jos ALV on jo maksettu lähetysvaiheessa. Tullaat vaan paketin suoraan, merkkaat sinne lähetystunnuksen, arvon ja IOSS-numeron, niin kohta lähtee loota matkaan ja Posti jää nuolemaan näppejään.
Mutta Vantaan (tulli?) postissa jumitus, siitä olen varma. Viimeksi lähettäjältä englannista Vantaalle kesti kaksi päivää vähemmän kuin Vantaalta Turun nurkille

*Muok*
Itseasiassa voi olla että olen lampaana sen maksanut, vaikka olisi voinut kieltäytyä. Tullin ja omapostin palveluissa muistutetaan postin palvelumaksun maksamisesta, eikä siinä kerrota, että jo tullimaksun maksetuista tuota ei tarvitsisi maksaa. Hinta on kuitenkin niin mitätön, ettei sillä erikoisemmin ole merkitystä. Varsinkin jos maksamatta jättäminen tekisi vielä lisää viivettä Vantaan päässä

Viimeksi muokattu: