Mun piti ihan erikseen kokeilla, koska tuo oli niin raflaava kysymys.
Torissa, kirjaudu ulos. Sitten yritä kirjautua takaisin sisään. Tässä pitäisi tulla se ruutu mistä et tykkää. Klikkaa vaihda. Syötä tunnus.
Syötä salasana. Nyt huomaa siinä salasanan alla on kohta "muista kirjautumiseni", se aina oletuksena päällä. Ota se pois päältä ja kirjaudu. Tadaa! Näin voit seuraavalla kerralla kokonaan kirjautua ulos.
Teknisesti toki Torin, Schibstedin ja Vendin keksit poistamalla saa saman lopputuloksen. Mutta pidemmällä aikavälillä arvelisin että tuo on helpompi tapa. Keksit poistamalla voi joutua syöttämään ylimääräisiä turvakoodeja sähköpostista. Toki muutenkin aina välillä.
Ei. Torissa on nimimerkki. Kuvauksen perusteella jos henkilö käyttää torissa nimimerkkinä samaa, mikä on hänellä sähköpostiosoitteen alkuosa ennen @ merkkiä, tori on vaihtanut sen toiseksi ja huomauttaa tästä.
Ennenhän Torissa oli VAIN tämä nimimerkki näkyvillä, edes käyttäjä itse ei nähnyt omaa tunnustaan. Jokaisessa ilmoituksessa (ainakin ennen), voi olla oma nimimerkkinsä ilmoituskohtaisesti. Vaikkakin ne ilmoitukset olivat tehty samalla käyttäjätunnuksella. Se käyttäjätunnus on siis teknisesti torin systeemin luoma numero ID. Nykyisin se ID näkyy kaikille. Vain luomalla uusia käyttäjätunnuksia, ihminen pystyi "vaihtamaan" käyttäjätunnusta. Sen sijaan sitä nimimerkkiä voi edelleen muuttaa miten lystää, paitsi että nimimerkit ovat sidoksissa tunnukseen, ei ilmoitukseen.
edit:
Toi on siis itseasiassa jo vähän vanha juttu, koska asiasta on mainittu Iltalehdessä jo viime vuonna. Tuo uutisen teksti vaatii käyttäjätunnuksen jota mulla ei ole, mutta googlen hakutuloksessa millä sen löysin, näkyy oleellisin osa.
Tori.fi-käyttäjiin kohdistuvat huijaukset ja niiden yritykset ovat kasvussa.
www.iltalehti.fi