Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Onko näin, että jos ToriDiilillä myymä lähetys palautuu minulle, koska ostaja ei nouda sitä, minulle ei tule siitä maksettavaa pakettia noutaessa? ToriDiilin ehdoissa ei tuosta mainita, vaan se että raha kuuluu myyjälle.
Samaa juuri itse etsiskelin kun ostaja ei ole viestejä edes nähnyt saati vastannut.
Ymmärsin, että jos palautuneen tuotteen haluaa vastaanottaa, siitä voi postikulut joutua maksamaan, mutta kauppahinta maksetaan myyjälle otit tuotteen takaisin tai et.
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
Itsellä on käynyt vähän vastaavasti iotechissä: lähettämäni läppäri oli toimiva ja ostaja kun avasi laatikon, olikin näyttö mennyt rikki. Laatikko oli ehjä ja koneessa ei ulkoisia jälkiä. -> Otin koneen palautuksena, mutta ostaja hävisi tuplapostikulujen verran, sillä hän maksoi palautuspostit ja lähetysposteja en palauttanut. Tämä oli siis kompromissi, vaikka ei ollut tietoa missä kone oikeasti hajosi. Itse tiedän, että kone oli toimiva lähetettäessä ja ostaja suostui tähän "diiliin". Myin sitten koneen seuraavalle rikkinäsenä ~puoleen hintaan, eli takkiin tuli jotain kymppejä.

Mielestäni on reilua sovitella, jos ostaja heti ilmoittaa viasta. 2 päivää on kyllä vähän siinä ja tässä, olisiko jotakin voinut jo käydä niin ettei vika ole myyjän. Melkeinpä suosittelisin tarjoamaan jotain osaa hinnapalautuksena, laittaa vahingon sitten vaikka kotivakuutukseen tms. Mutta kuitenkin kompromisseja nuo on aina, jos haluaa sovitella. Yksityisten välillä kun voi vaan sanoa myös "perävalotakuu, harmi että se meni teillä noin nopeasti rikki"

Jos perut kaupat, niin oleellista lienee, ettet palauta rahoja ennenkuin kone on sinulla takaisin. Konehan voikin olla toimiva -huijareitakin kun on liikkeellä
 
Voit ottaa laitteen tarkistettavaksi ja katsoa onko siinä vikaa vai ei, sitten vasta palautat rahat.
Toki yksityisten välillä on perävalotakuu, että ostajankin pitäisi se ymmärtää ja tarkistaa tuote.

Itselläni oli vastaava tapaus kuin myin läppäriä ilman Windowsia ja ostaja sen silti osti. Sitten alkoikin itkeminen, että ei osaakaan asentaa Windowsia ja halusi perua kaupat. Varmaan tunti sen ostamisen jälkeen. No peruin, asensin Windowsin ja myin sitten taas voitolla eteenpäin.
 
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat. Jos täältä esimerkiksi ostaa läppärin alle kympillä ja laittaa heti parin viikon sisään päälle satasella eli 22-kertaisella hinnalla myyntiin niin se alkaa olemaan hieman siinä kiikun kaakun että millaisen määrän huomautettavaa kehtaa koneelta odottaa vaikka kyseessä onkin yksityishenkilöiden välinen kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat.
Joo, jos tuollaisesta on kyse, niin vaikka toinen rauta asiakkaalle tai kauppojen peruutus lienee järkevimmät
 
Tuossa tapauksessa kun ammattimaisemmin noita koneita kasaillaan sekä jälleenmyydään huollettuna ja testattuna rautaan nähden varsin kovillakin hinnoilla, niin palauttaisin ostajalle rahat.
En kannettavia mitenkään kovin ammattimaisesti myy, lähinnä tykkään testailla vähän eri kannettavia ja myydä vanhan sitten aina seuraavan tieltä pois. Tässäkin tapauksessa kannettava oli ollut minulla jonkin aikaa käytössä, enkä koneelle ollut mitään muuta tehnyt kuin avannut takakannen ja putsannut pölyt pois ennen myyntiä. Tietysti Windowsin ja ajurit yms. olin asentanut uudelle omistajalle valmiiksi. Muutoin tämä tietotekniikka on vain harrastus.
 
Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä
jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle

Harmillinen tilanne. Kommentoin vain sen verran, että ostaja on väärässä ToriDiilin palautusmahdollisuudesta - siinä ostajalla on 24h aikaa tavaran vastaanottamisen jälkeen tarkastaa tavara ennen kuin rahat lähtee myyjälle. Kyseisessä tapauksessa vika havaittu parin päivän käytön jälkeen.
Jos Ostaja huomaa, että tavarat poikkeavat sovitusta, Ostajan on ilmoitettava siitä Myyjälle ja keskeytettävä maksu. Ostajalla on 24 tuntia aikaa tarkastaa tavarat vastaanoton jälkeen.
 
Ihmettelen mun Amazon.de tilausta. Sunnuntaina tein tilauksen ja vieläkään ei ole dispatched-statusta tullut. Koskaan ei ole näin kauaa kestänyt. Mites muilla, onko viime aikoina tehtyjä tilauksia?
 
Ihmettelen mun Amazon.de tilausta. Sunnuntaina tein tilauksen ja vieläkään ei ole dispatched-statusta tullut. Koskaan ei ole näin kauaa kestänyt. Mites muilla, onko viime aikoina tehtyjä tilauksia?

Aina noissa on ratkaisevana se, että koska on se luvattu toimitus perille?

Hyvin ovat pitäneet, vaikka tyyliin edellisenä päivänä on ollut varsinainen lähetys.
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama viimeisimmistä viesteistä. Varmaan tässä on edessä kauppojen purku, koska en pysty myöskään todistamaan millään, että latausportti toimi ennen kauppojen tekemistä?

Ostaja:
Me tultiin nyt siihen tulokseen, että halutaan perua kaupat tämän osalta. Se ongelma on tuossa portissa, ja vaikka vielä lataa aina välillä, se luultavasti pidemmällä juoksulla lakkaa toimimasta, jolloin lataaminen ei onnistu enää lainkaan.

Minä:
Ymmärrän tilanteen, mutta tässä on nyt se ongelma, että kone lähti täältä mielestäni täysin toimivana, eikä latausportissa ollut silloin mitään havaittavaa vikaa. Koska läppäri on ollut jo teillä käytössä, en voi olla varma, onko ongelma syntynyt vasta myöhemmin. Nykykunnossa kone ei enää vastaa sitä, mitä myin. Tuon tyyppistä latausporttia ei valitettavasti helposti vaihdeta, mikä vaikuttaa oleellisesti laitteen arvoon. Tämän vuoksi kauppojen peruminen on vähän vaikeaa.

Ostaja:
Ymmärrän myös sinun pointin tässä. Haettaessa kuitenkaan me ei testattu latausportin toimivuutta, eikä sitä siinä teidän pihalla olisikaan ollut mahdollista testata? Läppäri oli ladattu valmiiksi täyteen, ja ainoastaan katsottiin että päällisin puolin toimii, ei ole isompia kolhuja ulkopinnassa, koneessa on mainitut komponentit, sekä akunkesto kunnossa. Portin vika ei millään ole voinut tulla esimerkiksi kuljetuksen aikana.

En yleensä tykkää heittää tätä korttia kehiin, mutta olen itse it-alalta kouluttautunut ja tehnyt lähes 10 vuotta töitä koneiden parissa. Ongelma ei siis myöskään ole käyttäjässä, tai siinä, että latauspistoketta olisi runnottu koneen sisään voimalla tai vääntäen.


Minä:
Tuo on totta, olisi sen latausportin voinut testata noudon yhteydessä, mutta en silloin ajatellut asiaa. Ennen ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan.

En myöskään epäile taitojasi koneen käyttäjänä. Lähinnä mietin, että olisiko vaurio latausporttiin voinut syntyä äitisi miehen yrittäessä saada läppäriä latautumaan? Ymmärtääkseni et ollut paikalla, kun hän yritti saada läppärin latautumaan? Jatketaan keskustelua huomenna.


Ostaja:
Jatkan keskustelua aiheesta. Minä laitoin äidin miehelle koneen paikalleen, näytöt, näppikset, laturijohdot kiinni. Laittaessani koneen asetuksia kuntoon, katsoin vain koneen olevan virransäästötilassa, enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota siihen, lataako kone vai ei. Kun äidin mies huomasi parin päivän käytön jälkeen akun olevan lopussa, hän laittoi minulle heti viestiä, eikä uskaltanut edes irroittaa koneesta johtoja. Joten ei, äitini mies ei ole itse työntänyt laturijohtoa väkivalloin sisään.

Ymmärrän kyllä, ettet ole välttämättä huomannut ongelmaa, jos kone ja latausjohto ovat olleet koko ajan fyysisesti staattisessa asennossa - tällöinhän kone luultavasti on ladannut. Mutta kyllä sinun myyjänä ja elektroniikkaa huoltavana pitää ottaa oma vastuusi siitä, että kuntoon ja myyntiin laittamasi kone ei sitten välttämättä olekaan kondiksessa. Läppärin pohjan ruuveista näkyy myös selkeästi se, että läppäri on jossain kohtaa avattu. Eikä me voida sitä tietää, mitä komponentteja sinä olet sieltä mahdollisesti vaihtanut, tai onko portti silloin vaurioitunut. Tai onko ollut jo tätä ennen rikki.

Itseäni harmittaa se, että jos olisimme tehneet kaupat toridiilillä, olisin voinut mukisematta palauttaa koneen sinulle. Miten tämä siis eroaa siitä? Joten, oletko nyt valmis kauppojen purkuun ja ottamaan vastuusi siitä, ettei myymäsi kone ollutkaan myyntikunnossa?
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
 
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
Ja onko laturi testattu toisella koneella tms? Tässä on ollut kuitenkin ukkosta ilmassa (tietämättä yhtään missä kyseiset henkilöt asuvat) eri puolilla Suomea ja sitä kautta voinut laturikin hajota?

@Lucki
 
Olisiko jollain antaa neuvoa tähän tapaukseen? Myin Torissa yhden kannettavan 220 € noudolla ja muutaman päivän päästä ostaja ilmoitti, että latausportissa on jotain vikaa. Alla on muutama
Slight offtopic: kokeilisin ensin puhdistaa sitä porttia. Paineilmalla ensin irtoroskat ja sitten vaikka CRC electronic cleaneria reilusti perään. Sellaista laatua halvat liittimet nykyään että hapettuvat nopeasti.
 
Mielestäni on reilua sovitella, jos ostaja heti ilmoittaa viasta. 2 päivää on kyllä vähän siinä ja tässä, olisiko jotakin voinut jo käydä niin ettei vika ole myyjän. Melkeinpä suosittelisin tarjoamaan jotain osaa hinnapalautuksena, laittaa vahingon sitten vaikka kotivakuutukseen tms. Mutta kuitenkin kompromisseja nuo on aina, jos haluaa sovitella. Yksityisten välillä kun voi vaan sanoa myös "perävalotakuu, harmi että se meni teillä noin nopeasti rikki"

Jos perut kaupat, niin oleellista lienee, ettet palauta rahoja ennenkuin kone on sinulla takaisin. Konehan voikin olla toimiva -huijareitakin kun on liikkeellä
Harmillinen tilanne. Kommentoin vain sen verran, että ostaja on väärässä ToriDiilin palautusmahdollisuudesta - siinä ostajalla on 24h aikaa tavaran vastaanottamisen jälkeen tarkastaa tavara ennen kuin rahat lähtee myyjälle. Kyseisessä tapauksessa vika havaittu parin päivän käytön jälkeen.
Mä ehkä kallistuisin tässä kuitenkin maksimissaan osittaiseen hinnanpalautukseen jos siinäkään, kuten yllä jo mainittiinkin, ostaja vetoaa toridiilin palautusmahdollisuuteen, mutta se on kuitenkin vain 24h eikä tässä ole edes toridiili kyseessä. jos olet siinä uskossa että laturi toimi ennen myyntiä, ei tosiaan ole mitään takeita etteikö se ostajalla itsellä olisi mennyt epähuomiossa rikki, ja aikaakin jo kaksi päivää kulunut ennen ilmoituksesta.
Ja onko laturi testattu toisella koneella tms? Tässä on ollut kuitenkin ukkosta ilmassa (tietämättä yhtään missä kyseiset henkilöt asuvat) eri puolilla Suomea ja sitä kautta voinut laturikin hajota?
Ostaja kuulemman testasi läppäriin toista toimivaa laturia ja ongelma pysyi.

Mainitsin ostajalle tuosta ToriDiilin 24h palautusmahdollisuudesta ja hän myönsi minun olevan oikeassa siinä. Tällä hetkellä yritetään päästä kompromissiin tapauksesta. Ajatuksena on, että jos ostaja haluaa pitää läppärin, hyvitän jonkun siivun hinnasta, tai jos ostaja haluaa palauttaa läppärin, hyvitän osan hinnasta.
 
Tällä hetkellä yritetään päästä kompromissiin tapauksesta. Ajatuksena on, että jos ostaja haluaa pitää läppärin, hyvitän jonkun siivun hinnasta, tai jos ostaja haluaa palauttaa läppärin, hyvitän osan hinnasta.
Tapaus saatiin päätökseen, ostaja päätti pitää läppärin ja aikoo kuulemman vaihtaa portin uuteen itse. Hyvitin 1/3 hinnasta takaisin.
 
Mites teillä muilla muuten kauppa käy nykyisin? Entäs tuleeko miten katselukertoja/viestejä ilmoituksiin?
torista varmaa puhuit? Huutonetissä oon harvinaisempaa kamaa myynyt viimeviikot ja saa kyl paremmin katselukertoja, ku laittaa vain vuorokaudeksi kerrallaan myyntiin. Huuto.net vissii jotenki noita sulkeutuvia nostaa paremmin esiin.

e: enkä ihmettelis, jos toridiili artikkelit sais kans enemmän näyttökertoja.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin heikosti kun ei ole toridiiliä käytössä. Tosin en voi olla täysin varma johtuuko siitä, mutta sellainen kutina on.

torista varmaa puhuit? Huutonetissä oon harvinaisempaa kamaa myynyt viimeviikot ja saa kyl paremmin katselukertoja, ku laittaa vain vuorokaudeksi kerrallaan myyntiin. Huuto.net vissii jotenki noita sulkeutuvia nostaa paremmin esiin.

e: enkä ihmettelis, jos toridiili artikkelit sais kans enemmän näyttökertoja.

Toridiilillä tehnyt viimeisimmät kaupat ja mutu on että myy paremmin. Ei tosin pyyntihintaa saa mistään.

Hyvin on kauppa käynyt ilman toridiiliä, kaikki on mennyt mitä torissa oon myynyt. Riippuu tuotteesta ja hinnasta varmaan.

En seuraa katselukertoja. Myyntejä tälle vuodelle 16 kpl joista 10 diilillä.

Sillä kysyi, kun teimme juuri kaverin kanssa pienen vertailun. Itse olen tunnistautunut Torissa, mutta en käytä Toridiiliä, hän taas ei ole edes tunnistautunut, eikä siten myöskään diili käytössä. Itse saan jonkin verran katselukertoja ja suosikiksi lisäilyjä, mutta viestejä ei ollenkaan, joten ei kauppojakaan. Kaveri ei taas saa edes katselukertoja omille tuotteilleen saati myyntejäkään. Tuotteita on kuitenkin laidasta laitaan, hinnat myös kohdillaan.

Jokin tuolla Torissa on muuttunut, joko käyttäjäkunta suurimmaksi osaksi hävinnyt tai sitten Toridiililäisiä suositaan jotenkin..? Foorumeilta kun lukee, niin aika negatiivistä palautetta siellä on, kauppa ei tunnu käyvän enää oikein kenelläkään.
 
Sillä kysyi, kun teimme juuri kaverin kanssa pienen vertailun. Itse olen tunnistautunut Torissa, mutta en käytä Toridiiliä, hän taas ei ole edes tunnistautunut, eikä siten myöskään diili käytössä. Itse saan jonkin verran katselukertoja ja suosikiksi lisäilyjä, mutta viestejä ei ollenkaan, joten ei kauppojakaan. Kaveri ei taas saa edes katselukertoja omille tuotteilleen saati myyntejäkään. Tuotteita on kuitenkin laidasta laitaan, hinnat myös kohdillaan.

Jokin tuolla Torissa on muuttunut, joko käyttäjäkunta suurimmaksi osaksi hävinnyt tai sitten Toridiililäisiä suositaan jotenkin..? Foorumeilta kun lukee, niin aika negatiivistä palautetta siellä on, kauppa ei tunnu käyvän enää oikein kenelläkään.
Se tunnistautuminen on itselle ostaessa ykkösjuttu. Itse olen myös tunnistautunut mutta mitään ylimääräisiä tietoja en jaa norjalaiselle firmalle. Siksi ei Toridiili kiinnosta.
 
Tietenkin vaikuttaa paljon mitä kaupittelee.

Elektroniikkapuolta kun katselee niin näyttäisi että jos retrorautaa ja pelejä kaupittelee niin Huuto.netistä löytyy ostajia kyllä mutta ns. "tavallisten" komponenttien osalta siellä ei kauppa käy läheskään niin hyvin kuin Torissa. Viimeaikoina kun olen konetta päivitellyt niin ei niitä vanhoja osia kukaan Huuto.netissä osta vaan kaupat tehdään Torin kautta eikä tarvita edes Toridiiliä. eBaykin on viimevuosina ollut paikoitellen paremmin kauppoihin johtava sivusto kuin Huuto.net vaikka postitushan maksaa melkoisesti jos vähänkään isompi tavara kyseessä, näin siis itsellä ainakin. Pienempiä kauppasivustojakin on joihin olen vaivautunut listaamaan samat rojut mutta periaatteessa Toriin laittaminen riittäisi kun ei noista muista tule yhteydenottoja.
 
Jokin tuolla Torissa on muuttunut, joko käyttäjäkunta suurimmaksi osaksi hävinnyt tai sitten Toridiililäisiä suositaan jotenkin..? Foorumeilta kun lukee, niin aika negatiivistä palautetta siellä on, kauppa ei tunnu käyvän enää oikein kenelläkään.

En tiedä suositaanko toridiililäisiä, mutta omat tavarat ainakin liikkuu käsittämättömänkin hyvin ja moni muukin kommentoinut, että kuka kaikkea vanhaa romua ostelee, mutta niin vaan tuntuu oikeastaan kaikki menevän kaikilla kaupaksi. Monella tuntuu olevan ne hakujen seurannat päällä ja yleensä kun pistää tavaraa myyntiin tulee heti katselukertoja. Ite oon myös sitä hyödyntänyt, että jos yli 5 ihmisellä on tavara suosikeissa niin laskee hieman hintaa niin yleensä tulee kaupat vielä samana päivänä. Huvittavimpia sitten sellaiset kuin itelläkin yksi kohde mitä on katottu 432 kertaa ja on 9 ihmisellä suosikeissa. Hinnanlasku ei ole saanut kauppoja aikaan joten kaipa ne kuvien kauneutta ihailee kun ei kuitenkaan ihan ilmaiseksi viitsisi antaa.

Torissahan kuten tinderissäkin suurin osa joka ihmettelee miksei ole kysyntää pitäisi miettiä jos itse olisi vastapuoli miten ilmoituksen näkisi. Jos ensin pitää kysyä saisiko kuvat niin ettei niitä ole otettu humalassa tai juosten ja jokaisen oleellisen asian joutuu itse kaivamaan niin yleensä sitä ennemmin jättää väliin. Ihan luokattoman huonoja ilmoituksia on torissa ihan älytön määrä. Itelle moni laittanut, että ilmoituksen takia osti kun oli niin selkeä. Tosin mulle aikoinaan tuli tinderissä myös vastaavaa viestiä :D

Hyvin heikosti kun ei ole toridiiliä käytössä. Tosin en voi olla täysin varma johtuuko siitä, mutta sellainen kutina on.

Ainakin itellä nykyään toridiilin ulkopuoliset kaupat on ihan yksittäisiä joskin itsekin aina tavaraa etsiessä klikkaan heti täpän toridiilin kohdalle vaikkei sillä kauppoja tekisikään niin sen puuttuminen on epäilyttävää niin helpompi vaan suoraan skipata ja veikkaan, että aika moni tekee samoin. Ennenhän usein moni kysyin onnistuuko postiennakko tarkistusoikeudella ja sitten ostivat ihan normi tilisiirrolla.

Tapaus saatiin päätökseen, ostaja päätti pitää läppärin ja aikoo kuulemman vaihtaa portin uuteen itse. Hyvitin 1/3 hinnasta takaisin.

Tähän muuten liittyen kun tietotekniikka foorumilla ollaan niin, itellä on varmaan 20 erilaista USB C kaapelia. Näistä yhdessä kiinan kaapelissa on jotenkin hieman pidempi liitin tmv. kuin muissa ja se tuntuu toimivan aina kaikissa, mutta noissa lähes jokaisessa muussa on sellaisia laitteita mitkä ei toimi ellei sitä laturia paina sinne sisään jos siis on jotain vian tynkää siinä liittimessä. Hyvä, että pääsitte kompromissiin.
 
Viimeksi muokattu:
Monella tuntuu olevan ne hakujen seurannat päällä ja yleensä kun pistää tavaraa myyntiin tulee heti katselukertoja. Ite oon myös sitä hyödyntänyt, että jos yli 5 ihmisellä on tavara suosikeissa niin laskee hieman hintaa niin yleensä tulee kaupat vielä samana päivänä. Huvittavimpia sitten sellaiset kuin itelläkin yksi kohde mitä on katottu 432 kertaa ja on 9 ihmisellä suosikeissa. Hinnanlasku ei ole saanut kauppoja aikaan joten kaipa ne kuvien kauneutta ihailee kun ei kuitenkaan ihan ilmaiseksi viitsisi antaa.
Itsekin seuraan muutamaan mielenkiintoista kategoriaa jotka itseäni kiinnostaa, vaikken ole mitään ostamassa, ja aina kun näissä tulee jokin ehtoni täyttävä tuote myyntiin lisään sen suosikkeihini... Tämä ihan siksi että näitä hauskempi katsella ja myynnin jälkeen ne myös jää suosikkeihini... (Ellei myyjä poista) Joten auttaa myös hintatason ymmärtämisessä.
Joten itselläni on kyllä suosikiksi merrkattuja tuotteita varmaan viime viikoltakin yli yhden käden sormien verran - ilman että yhtään näistä olen oikeasti ostamassa.

Torissahan kuten tinderissäkin suurin osa joka ihmettelee miksei ole kysyntää pitäisi miettiä jos itse olisi vastapuoli miten ilmoituksen näkisi. Jos ensin pitää kysyä saisiko kuvat niin ettei niitä ole otettu humalassa tai juosten ja jokaisen oleellisen asian joutuu itse kaivamaan niin yleensä sitä ennemmin jättää väliin. Ihan luokattoman huonoja ilmoituksia on torissa ihan älytön määrä. Itelle moni laittanut, että ilmoituksen takia osti kun oli niin selkeä. Tosin mulle aikoinaan tuli tinderissä myös vastaavaa viestiä :D
Tämä on niin totta - en kertkakaikkiaan ymmärrä näitä "myydään hyvä TV" ilman muuta tietoa... todellako moisella tiedolla ostaisit käytetyn TV:n itse?
 
Itsekin seuraan muutamaan mielenkiintoista kategoriaa jotka itseäni kiinnostaa, vaikken ole mitään ostamassa, ja aina kun näissä tulee jokin ehtoni täyttävä tuote myyntiin lisään sen suosikkeihini... Tämä ihan siksi että näitä hauskempi katsella ja myynnin jälkeen ne myös jää suosikkeihini... (Ellei myyjä poista) Joten auttaa myös hintatason ymmärtämisessä.
Joten itselläni on kyllä suosikiksi merrkattuja tuotteita varmaan viime viikoltakin yli yhden käden sormien verran - ilman että yhtään näistä olen oikeasti ostamassa.

Aa joo tää selittääkin. Toi on ihan kätevä, että jää myynnin jälkeenkin. Se on harmi kun torissa ei voi myytyjä selailla niin pystyisi just hintatasoa päättelemään myytyjen eikä myymättömien perusteella.
 
Ainakin itellä nykyään toridiilin ulkopuoliset kaupat on ihan yksittäisiä joskin itsekin aina tavaraa etsiessä klikkaan heti täpän toridiilin kohdalle vaikkei sillä kauppoja tekisikään niin sen puuttuminen on epäilyttävää niin helpompi vaan suoraan skipata ja veikkaan, että aika moni tekee samoin. Ennenhän usein moni kysyin onnistuuko postiennakko tarkistusoikeudella ja sitten ostivat ihan normi tilisiirrolla.
Itse olen ollut huomaavinani että yhdessäkään listatussa ei-toridiili -kaupassa ei ole lähetysoptiota verrattuna Toridiilin suoraan mainintaan.

Kommunikointi Torin välityksellä on toisinaan niin perseestä, että joskus tuollaiset tulee ohitettua ihan suoraan, ettei tarvitse alkaa pyytelemään myyjältä anteeksi kysyttyään että lähettääkö tuotetta (tai pelätä kauppojen jälkeen rokotusta palautteessa kun oli hankalaa, kun piti lähettää vaikkei ilmoituksessa sitä mainittu, tjspjne).

TS. Tori ei, todennäköisesti tarkoitushakuisesti kun kyynisiä ollaan, mahdollista selkeätä ei-diili -kohteiden myymistä lähetyksinä. Ennen tähän oli selkeä asetus joka kertoi ostajalle kaiken tarvittavan.

Edit: enkä siis tarkoita että Torin pitäisi hoitaa lähetykset, vaan sitä, että tavallinen myyjä ei voi ilmaista selkeästi kohteen tiedoissa olevansa valmis lähettämään tuotteen
 
Itse olen ollut huomaavinani että yhdessäkään listatussa ei-toridiili -kaupassa ei ole lähetysoptiota verrattuna Toridiilin suoraan mainintaan.

Kommunikointi Torin välityksellä on toisinaan niin perseestä, että joskus tuollaiset tulee ohitettua ihan suoraan, ettei tarvitse alkaa pyytelemään myyjältä anteeksi kysyttyään että lähettääkö tuotetta (tai pelätä kauppojen jälkeen rokotusta palautteessa kun oli hankalaa, kun piti lähettää vaikkei ilmoituksessa sitä mainittu, tjspjne).

TS. Tori ei, todennäköisesti tarkoitushakuisesti kun kyynisiä ollaan, mahdollista selkeätä ei-diili -kohteiden myymistä lähetyksinä. Ennen tähän oli selkeä asetus joka kertoi ostajalle kaiken tarvittavan.

Edit: enkä siis tarkoita että Torin pitäisi hoitaa lähetykset, vaan sitä, että tavallinen myyjä ei voi ilmaista selkeästi kohteen tiedoissa olevansa valmis lähettämään tuotteen

Joo toi on typerä syteemi ja ihan tarkoituksellahan toi on tehty. Ite aina kirjoittanut ilmoitukseen sen, että lähetys ilman toridiiliäkin onnistuu. En ole itse eikä kukaan jolta olen ostanut ole laittanut ilman toridiiliä tehdyistä kaupoista sitä palaute systeemiä niin siitä en tiedä miten se toimii. Kyllähän tori aika selkeästi ton on ilmaissut, että koittaa painostaa tuohon kun vaihtoehdot on lähetys toridiilillä tai en pysty lähettämään pakettia vaikka mikään ei estä käyttämästä ties mitä kuriireja.

Ulkomaalaisten kanssa ollut ongelmana, että ostavat monta kohdetta yksitellen toridiilinä niin ei voi lähettää samassa paketissa vaan kaikki pakko lähettää omissaan mikä on myös typerää ettei voi yhdistää toridiili lähetyksiä.
 
Ite laitan ilmoitukseen paljonko lähetys maksaa. Olen laittanut suuremman postitushinnan tavaroihin, joita joutuu pakkaamaan paremmin särkyvinä jne. En juurikaan säilyttele mitään postituslaatikoita tai muuta pakkausmateriaalia, jotta voisin joskus myydessä rojua käyttää niitä lähetykseen. Veikkaan toridiilin suurimman edun olevan siinä, ettei tarvitse käydä keskusteluja. Se on myyjälle/ostajalle huomattavasti helpompi, ja paremmin mennyt tavarat kaupaksi pyyntihinnalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 436
Viestejä
4 888 589
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Tiedonantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom