Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Tällaista on tekoäly tällä ajanhetkellä, että torin omat työkalut tuottavat tuollaista ulos, ja ihminen laiskuudesta tai epähuomiossa taantuu hyväksymään ehdotuksen myyntitekstiksi.

Yksi ongelma taitaa olla myös siinä, että myyjällä ei ole mitään tietoa edes siitä mitä on myymässä. Jostakin jäänyt joku tavara tai saanut sen joskus jostain, niin sitten joskus myy sen ja ei tiedä edes mikä se on.

Lopputulos on pähkähullu myynti-ilmoitus, jos sen kirjoittamisen ulkoistaa tekoälylle joka hallusinoi mitä sattuu tai kirjoittelee tekstit ihan toisesta tuotteesta.

Yksi ongelma taitaa olla myös siinä, että myyjällä ei ole mitään tietoa edes siitä mitä on myymässä. Jostakin jäänyt joku tavara tai saanut sen joskus jostain, niin sitten joskus myy sen ja ei tiedä edes mikä se on.

Lopputulos on pähkähullu myynti-ilmoitus, jos sen kirjoittamisen ulkoistaa tekoälylle joka hallusinoi mitä sattuu tai kirjoittelee tekstit ihan toisesta tuotteesta.
Tähän pähkähulluuteen on ihana yhdistelmä kun kohteessa on toridiili aktivoitu, ja jos ostaja on ilman valoja ajava, niin saadaan mielenkiintoinen reklamointi käyntiin

Näitä vaikuttaa olevan nykyään Torissa valitettavan paljon. Yksi sankari möi ikäloppua rf-tehomittaria jännitemittarina(hengenvaara sille joka menisi mittailemaan sillä verkkojännitteitä) ja toinen naisoletettu(nimimerkin perusteella) kauppaili automerkin/mallin x kattotelineitä kuvalla, jossa oli kattotelineet joiden vieressä kyseisen automallin vetokoukun johtosarjan ohjekirja ilmeisesti osittamassa sopivuutta.

Näitä vaikuttaa olevan nykyään Torissa valitettavan paljon. Yksi sankari möi ikäloppua rf-tehomittaria jännitemittarina(hengenvaara sille joka menisi mittailemaan sillä verkkojännitteitä) ja toinen naisoletettu(nimimerkin perusteella) kauppaili automerkin/mallin x kattotelineitä kuvalla, jossa oli kattotelineet joiden vieressä kyseisen automallin vetokoukun johtosarjan ohjekirja ilmeisesti osittamassa sopivuutta.
1995 aloitin html sivujen käyttämisen, ja pitkään olen pohtinut, että mikä on suurin taustavaikuttaja, että vaikka tietoa on paljon tarjolla ja sen oikeellisuuden validointi on helppoa, niin silti reaalimaailmassa ja netissä näkyy Esson pöydän ja maitolaiturin mutuilukeskustelua.

Ja toisinaan jos kertojalla on pelkkiä luuloja, niin ilmaisumuodot tehdään kuitenkin niin, että kerrottu asia välittyy paikkaansa pitävänä tietona.
Luulot tulisi välittää eteenpäin alleviivaten luuloina.

Toki kyllä jos tarpeeksi pitkälle mennään spekuloinnissa, niin Newtonkin on tähän mennessä lakeineen vain paras arvaaja Esson pöydässä.

Näitä vaikuttaa olevan nykyään Torissa valitettavan paljon. Yksi sankari möi ikäloppua rf-tehomittaria jännitemittarina(hengenvaara sille joka menisi mittailemaan sillä verkkojännitteitä)
On näkynyt myös itse modattuja verkkovirralla toimivia sähkölaitteita. Kannattaa tosiaan olla tarkkana näiden kanssa. Terveisin juuri 385 voltin tällin saanut - no se oli oma vika.

Onko kokemusta yksityishenkilönä itse kehitetyn ohjemiston myymisestä esim. torissa tai ebayssa? Kuinka verottaja suhtautuu jos myyn esim. 15 kertaa eri henkilölle 10€ arvoisen ohjelmiston?
Pitääkö asiasta ilmoittaa verottajalle? Olenko kusessa jos en ilmoita ja joku muu ilmoittaa?

Kyseessä hyvin käytännöllinen ohjelma autoihin liittyen, toisaalta voisi sen julkaista ilmaiseksikin jakoon, mutta sitä käytettäisiin varmasti rahan tekemiseen yritysten ja yksityisten toimesta.

Onko kokemusta yksityishenkilönä itse kehitetyn ohjemiston myymisestä esim. torissa tai ebayssa? Kuinka verottaja suhtautuu jos myyn esim. 15 kertaa eri henkilölle 10€ arvoisen ohjelmiston?
Pitääkö asiasta ilmoittaa verottajalle? Olenko kusessa jos en ilmoita ja joku muu ilmoittaa?

Kyseessä hyvin käytännöllinen ohjelma autoihin liittyen, toisaalta voisi sen julkaista ilmaiseksikin jakoon, mutta sitä käytettäisiin varmasti rahan tekemiseen yritysten ja yksityisten toimesta.
Ei ole kokemusta, mutta mulla ei ehkä verottaja tulisi ensimmäisenä noilla myyntiennusteilla mieleen.

Eikös pelin henki ole muutenkin ollut jo pitkään se, että ohjelmistoa tungetaan käyttäjille ilmaiseksi ja puoliväkisin. Tili tehdään sitten kun joku alan suurempi peluri ostaa sen pois kuleksimasta ja tarjoaa visionäärille jonkun palkintoviran että pysyy varmasti tieltä pois.

Mulla on vilkas mielikuvitus, mutta silti... eikö kenelläkään muulla ole käynyt mielessä, että nämä ilmoitukset voisivat olla vaikka jonkun rikollisryhmien tai rikollisten välistä viestintää? Teksti-tv chat lopetettiin, lehti-ilmoituksia ei nyt laadi enää kukaan, EncroChat ja Sky ECC tai viimeistään Anom vei uskon salattuihin viesteihin ja siihen että rikollisellakin voisi olla tietoturva-asiat kunnossa.

Lähinnä tuotteen pitää olla sellainen, että se ei herätä ostohaluja. Viestin sisällössä sitten vain mielikuvitus on rajana, kunhan viestimerkistö on ennalta sovittu ja vain oikean kohderyhmän tiedossa.

Yksi sankari möi ikäloppua rf-tehomittaria jännitemittarina(hengenvaara sille joka menisi mittailemaan sillä verkkojännitteitä) ja toinen naisoletettu(nimimerkin perusteella) kauppaili automerkin/mallin x kattotelineitä kuvalla, jossa oli kattotelineet joiden vieressä kyseisen automallin vetokoukun johtosarjan ohjekirja ilmeisesti osittamassa sopivuutta.
Siinäpä juuri malliesimerkki. Hyvää piriä on saatu ohi tullin, virtaa riittää. Piuhalle ei anneta. Ohjekirjalla ja autoilla viestitään jotain ihan satavarmasti :lol::speechless:

Periaatteessa tuo on kokonaisuudessaan veronalaista tuloa ja se pitäisi ilmoittaa verottajalle.. Toisaalta esimerkiksi romua, autonraatoja yms "tavanomaista" kodin irtaimistoa saa myydä verottomasti viidellä tuhannella vuodessa. Kirpputorimyynnissä raja taisi olla tuhat euroa vuodessa?

Eli pitäisi kyllä ilmoittaa, toisaalta itse en kyllä näkisi 150e takia vaivaa. Ja jos joku tekisikin ilmoituksen, niin muistaakseni verottajalla oli puuttumiskynnys näihin källeihin 15ke

Toisaalta esimerkiksi romua, autonraatoja yms "tavanomaista" kodin irtaimistoa saa myydä verottomasti viidellä tuhannella vuodessa.
Ei ole taidettu määritellä rajaa tuollaiseksi.

Vuosittain 5000€ myyntivoiton osuus on mielestäni se raja, jonka yläpuolelle mentäessä myyntivoiton osuudessa, tulee verot maksaa

Ei ole taidettu määritellä rajaa tuollaiseksi.

Vuosittain 5000€ myyntivoiton osuus on mielestäni se raja, jonka yläpuolelle mentäessä myyntivoiton osuudessa, tulee verot maksaa

Kiva olisi saada pykäliin linkit tälle väitteelle, tai vaikka kuva todiste.
Minun tiedoilla tuo ei ole tosi.

Tutkin vielä asian tiimoilta verottajan sivuja ja jos myytävä tuote on uusi ja myydään toistuvasti ansainta tarkoituksessa pitää ilmoittaa verottajalle. En jaksa nähdä vaivaa muutamien eurojen takia siitä jos joku laittaa verottajan niskaan hengittämään.

Näköjään tuolla torissa yksityishenkilöt myyvät vikakoodien lukua ym palveluita ja tuskin veroja niistä maksetaan, eikä minua se kiinnosta jos joku tekee pientä sivubisnestä.

Kiva olisi saada pykäliin linkit tälle väitteelle, tai vaikka kuva todiste.
Minun tiedoilla tuo ei ole tosi.

Miltä osin pidät väittämääni paikkaansapitämättömänä?

Screenshot_20260201-192718.png

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 421
Jäsenet
81 613
Uusin jäsen
Luksu0745

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom