Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Torissa? Siellä ei kuhina näy mitenkään, näkyvyyttä saa maksamalla rahaa.

--

Täällä foorumilla taas hupitarjoukset on ilmainen uppi, saa myyntiketjun kärkipaikoille.
Tarkoitan siis että ei yhteydenotot pahasta ole, niistä voi jalostaa eteenpäin jotain hedelmällistä.
Mutta sitten jos ei ole yhteydenottoja ollenkaan huonosti tehdyn ilmoituksen tai ylihinnan myötä, niin viestittömyydestä ei voi jalostaa mitään

Lisään tähän vielä
Että eilen ostin useasta kohteesta torista tuotteita joissa oli maininta että vain noutaminen käy.
Tänään ostin torista kohteesta jossa kerrottiin SUURILLA kirjaimilla, että myyjä ei lähetä.

Kaikki tällaiset suostuivat lähettämään kun sitä kysyin

Toisaalta on hyvä, että joustetaan, mutta en ihan pääse kärryille, että mikä järki tuossa on ilmoittaa jotain ja tehdä sitten aivan toista. Minulla lukee yleensä "Myydään vain ToriDiilillä" ja "Ei vaihtoja". Olen lähinnä ihmetellyt, että eivätkö ihmiset osaa lukea edes lyhyttä kuvausta, kun silti ehdotetaan juurikin päinvastaista toimintamallia. Kaippa se sitte tulee juuri tuosta, kun jotku ilmoittaa "vain nouto" ja, kun ensimmäinen kysyy postitusta, niin vastaus on "mikä ettei!". Eikö se olisi ihan sama silloin laittaa kuvaukseen, että postitus onnistuu? Jos lopulta kuitenkin suostutaan postittamaan, niin tuostahan ei ole muuta kuin haittaa myyjälle, kun karkotetaan ostajaehdokkaista useat sellaiset, jotka osaavat lukea kuvauksen ja olettavat, että siellä lukeva teksti pitää kutakuinkin paikkaansa.

Minulla on siinä "Osta Heti" sitä varten, että jos haluaa nopeasti kaupat. Toridiilillä voi myös tarjota, mutta kukaan ei sitä tee, koska siinä sitoutuu siihen tarjoukseen. Minulla on ollut ghostaajia, jotka on juuri tämän kaupanteontavan takia kuitenkin jättämässä kaupat väliin. Kävelivät vaan ulos basaarista, eivätkä kertoneet minulle, että ostivat muualta.

Enimmäkseen tulee tosiaan ensin viestillä kyselyä ennen ToriDiili- tarjousta, mutta kyllähän nuo vaihtelee sen mukaan miten ostaja tarvii tuotetta. Monesti on lähtenyt suorilta Osta heti- hinnalla ja joskus tarjotaan tyyliin 10-15% alle pyynnin jopa ilman viestittelyä. Kaikki tuotteet ovat menneet kuitenkin kaupaksi ja niin tulevat menemään jatkossakin. Jos joku ei meinaa mennä, niin hinta on vaan liian korkea ja senhän saa laskettua muutamalla klikkauksella.

Torissa tuntuu olevan melko paljon niitä tyyppejä, jotka hyökkäävät johonkin 500€:n tuotteeseen kyselemään "100€ ja kaupat tänään?". En sitten tiedä kuinka usein joku tuollaiseen suostuu, mutta minä olen vain estänyt suorilta tuollaiset. Kaippa siinä yritetään käyttää hyväksi jotain riippuvaisille tyypillistä nopean rahan tarvetta ja saada itselle tuote puoli-ilmaisena.

Vielä pahempi on kun kaupat on jo sovittu ja aletaan noutaessa tinkimään. Ylipäätään käsite sopimuksen teosta on viimeisen vuosikymmenen aikana hälventynyt. "Sori tulikin jotain muuta" on yleinen fraasi jopa ilmaiseksi annettavan tavaran kohdalla.

Jos noutokaupoissa kaikki menisi aina nappiin, niin minäkin harrastaisin niitä. Jos kauppasumma, noutoaika ja maksutapa olisi aina selvä molemmilla osapuolilla ja niistä pidettäisiin kiinni, niin eihän noudoissa olisi mitään ongelmaa. Tuntuu vaan, että 8/10 sisälsi vähintään jotain pientä säätöä. Tunninkin siirto hakuajassa tympäsee jos ostaja on sanonut tulevansa klo 14 ja sitten ilmoittaa varttia vaille, että tuleekin klo 15, jolloin olen jo esimerkiksi työelämässä ja taas ihmetellään, että milloin homma hoituisi. Pahimmassa tapauksessa joku onkin tulossa katsomaan, eikä ostamaan jotain muutaman kympin tuotetta ja pitää erikseen useampaan kertaan kertoa, että siitä pitää sopia kaupat etukäteen, eikä mitään asuntonäyttelyn tyyppistä esittelyä tai tinkaussessiota. Ja toki ne ohareiden ja hiljaisten ohareiden tekijät ovat olleet joskus myös riesoina. Noutajaa ei vaan näy eikä kuulu. Jos on vaihtoehto selvitä ilman tälllaista, niin otan mieluummin keskimääräisesti hiukan vähemmän rahaa ja selviän vähemmällä säätämisellä.

Edit: Heitetään vielä lisukkeena havainto, että Torissa on pilvin pimein kohteita, joiden hinnat ovat ihan satumaailmasta. Esim tietokoneen näytöissä saattaa olla 2-4v vanha näytön hintana enemmän, kuin kyseisen näytön uudempi malli tällä hetkellä kaupassa maksaisi. Samoin monet ilmoitukset eivät sisällä edes mallinumeroa ja ostajan pitäisi itse tiedustella, mikä tuote on tarkalleen ottaen myynnissä. Ei ole todellakaan ihme, että tuonne jää läjäpäin roikkumaan noita hupi-ilmoituksia, joissa myyjä on pihalla, kuin lumiukko.

Viimeksi muokattu:
Tarkoitan siis että ei yhteydenotot pahasta ole, niistä voi jalostaa eteenpäin jotain hedelmällistä.
Mutta sitten jos ei ole yhteydenottoja ollenkaan huonosti tehdyn ilmoituksen tai ylihinnan myötä, niin viestittömyydestä ei voi jalostaa mitään

Moneltako "tarjoan 100€ tuotteestasi, joka maksaa 500€" olet jatkojalostanut yhtään mitään hedelmällistä?

Toisaalta on hyvä, että joustetaan, mutta en ihan pääse kärryille, että mikä järki tuossa on ilmoittaa jotain ja tehdä sitten aivan toista. Minulla lukee yleensä "Myydään vain ToriDiilillä" ja "Ei vaihtoja". Olen lähinnä ihmetellyt, että eivätkö ihmiset osaa lukea edes lyhyttä kuvausta, kun silti ehdotetaan juurikin päinvastaista toimintamallia. Kaippa se sitte tulee juuri tuosta, kun jotku ilmoittaa "vain nouto" ja, kun ensimmäinen kysyy postitusta, niin vastaus on "mikä ettei!". Eikö se olisi ihan sama silloin laittaa kuvaukseen, että postitus onnistuu? Jos lopulta kuitenkin suostutaan postittamaan, niin tuostahan ei ole muuta kuin haittaa myyjälle, kun karkotetaan ostajaehdokkaista useat sellaiset, jotka osaavat lukea kuvauksen ja olettavat, että siellä lukeva teksti pitää kutakuinkin paikkaansa.

Minä osaan halutessani muodostaa lauseen, joka kokeilee myyjän kipupistettä niin, että lähetyksen tai tinkimisen kieltämisestä etukäteen kerrottu kohde tekee mahdollisesti kauppansa lähettämällä, jopa tingittynä.

Viimeksi muokattu:
Ihmisillä on vaan tänä päivänä raha tiukassa ja tuntuu, että kaikki ostajat on hyvinkin hintatietoisia. Jotkut omat kamat menee nopeastikin kaupaksi, mutta joitakin saa myydä vuoden päivät ennen ku tulee oikea ostaja eteen ja vie pyydetyllä hinnalla. Väliin mahtuu sitte jos jonkinäköistä tinkaajaa. Hinta on oikea eikä ole tarvis myydä seuraavalle sellaisella hinnalla, että seuraava ei tee tappiota tuotetta itse myydessään eteenpäin.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 406
Jäsenet
82 479
Uusin jäsen
anttik84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom