Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Varaosat ei relluun paljoa maksa, saatikka tuon ikäiseen. Ne ei myöskään ruostu ja moottorissa noissa ei mitään ihmeellistä heikkoa kohtaa ole, sisusta ehkä meluista ja muovinen, suurin ongelma itselle on tuo ulkonäkö.
Todella rujon näkönen laite, mutta tuo väri vie sen mulle plussan puolelle. Vähän tekis mieli käydä kojottaa vaan ihan kylmiltään en tohtis käyttikseksi laittaa, vaikka vähän kutittelis jostain perversiosta :D
 
En voi olla ainoa, joka pitää juuri tuon korimallin meganea aivan törkeän siistinä? Kirsikkana kakun päälle vielä joko sellainen "sähkön sininen" tai juuri tuo oranssi väri.

Harmi että noissa vanhemmissa autoissa alkaa olemaan jo sen verran vikoja, ettei enää jaksaisi siihen ralliin lähteä ellei ole absoluuttisen pakko.
 
Omaan silmään korimalli on todella ruma.
Tuo on sitä aikaa kun Ranskalaisten oli jostain kumman syystä pakko suunnitella "ultramoderneja" ja "kehityksen kärkeä" olevaa muotoilua. Miinuspuolena siinä on että tuollaiset näyttävät julkaisussa uudelta ja modernilta, mutta vanhentuvat todella nopeasti. Ei ole ikääntynyt ihan yhtä arvokkaasti kun vaikka joku neutraalipmi Golf tmv.
 
Jos puhut tuosta Rellusta, niin olen samaa mieltä. Silloin 20 vuotta sitten tuo tuntui tosi rumalta, mutta nykyään omaan silmään todella hieno, varsinkin luonnossa.

Omasta mielestä oli jo julkaistaessa ruma ja vuodet ei ole tehnyt siitä yhtään sen kauniimpaa vaan edelleen yhtä ruma.

Mutta se onkin vain oma mielipiteeni. 🤷🏼‍♂️
 
Viimeksi muokattu:
En tuosta Meganen perästä oo itekkää koskaa tykänny. Mutta ton värin kans jotenki semmonen yhistelmä, että toimii jollain perverssillä tavalla.
 
Sport Meganea en ole ajanut mutta aikoinaan uutta autoa etsiessä koeajoin renulta Williams Clion. Kaveri tuolloin itse rellun omistajana halusi että tuokin testataan ja oli kyllä
siihen aikaan melko valmis ratapeli suoraan kaupasta. Ei ollut kuulemma koskaan ollut kyydissä missä auto nousee kahdelle pyörälle... :cool: Olisikohan tuohon saanut lukkoperän tilattua maahantuojalta.:hmm:
Tuolla vähäisellä kokemuksella renu kokemuksella veikkaisin silti että ratapäivillä tuolla Meganella ohittelisi monta saksalaista vakio alustaista sporttia.
 
Joku hommasi itselleen kesäauton. BMW i4 M50, 2023, aj. 22000 km vaihtoi ilmeisesti omistajaa ~37k€ hintaan. Huutokaupan sivuilla annettujen tietojen mukaan huomattu jossain vaiheessa, että onkin kolarikorjattu. Mikä lie kuvio tässä taustalla?
BMW i4 M50, 2023, Espoo | Huutokaupat.com

Ollut myynnissä myös suoraan Kiesillä 56k€ hintaan?
https://www.nettiauto.com/bmw/i4-m50/14932456
Eihän siinä sen kummempaa taida taustalla olla ku että mällipeli on parsittu kasaan osilla jostain toisella tavalla mällätystä autosta jossain puolassa ja osat ei olekaan yhteensopivia ja hommat tehty vähän sinnepäin.
Ehkä itse olisin jättänyt ostamatta auton mikä mällätty siten että korjausarvio on ollut 40-50k..
 
No nämä on taas näitä carverticalin "sinne päin" raportteja joista saattaa paljastua ihan mitä tahansa. Tyyliin "auto oli onnettomuuspaikalla" mutta ei kuitenkaan osallisena kolariin, tai paikallinen bmw tiski on painanut pilkkuvirheen oven maalaukseen liittyvään kustannusarvioon.

En jaksa enää laskea noille carverticaleille mitään arvoa, joko carfax tai joku muu arvostettu toimija tai ei mitään.
 
Joku hommasi itselleen kesäauton. BMW i4 M50, 2023, aj. 22000 km vaihtoi ilmeisesti omistajaa ~37k€ hintaan. Huutokaupan sivuilla annettujen tietojen mukaan huomattu jossain vaiheessa, että onkin kolarikorjattu. Mikä lie kuvio tässä taustalla?
BMW i4 M50, 2023, Espoo | Huutokaupat.com

Ollut myynnissä myös suoraan Kiesillä 56k€ hintaan?
https://www.nettiauto.com/bmw/i4-m50/14932456

Jännäauto. VIN koodit ei täsmää, saatu katsastettua suomessa, ainakin toistaiseksi. Noilla tiedoilla mitä ilmoituksessa rehellisesti on mainittu, niin en maksaisi ruplaakaan.
 
Siinä on tollanen tee-se-itse individual sisusta, kun tuo hanskalokeron kansikin on vaihtanut väriä, kuten myös tuon hallintapaneelin reunus. Upea :joy:
 
Mahtaako myöskään olla harman kardoneita ainakaan kokonaisuudessaan että onko vedetty konttiin vahvistin ja subbari + koodattu ne autoon. Alkuperäisessä autossa oli perus hifit missä ei ole subbaria.
Muuta settiä kun autossa katsoo niin epäilen että harman kardonia on ovipahvien tekstit.
 
Joku oli osannut sanoa, että ainakin joku varuste oli tullut tarjolle vasta myöhemmässä mallissa (ei vuosimalliin 23 tarjolla). Eli vahvasti tuntuu että kaksi autoa sulautettu yhteen. Unohtamatta, että tästä ainakin taitaa seuraavassa katsastuksessa tulla sanomista.

1748275966607.png
 
Rengaspaineita ei tietääkseni ole ketään vielä pakotettu liimaamaan oveen.
Tyyppikilpi on asia erikseen, mutta senkin saa tulostettua uuden, turha sitä on jännittää.

Edit: jos tsunamiturbovuosilta oikein muistan, niin tyyppikilven saa vaikka tehdä itsekin, ei sitä ole pakko tilata merkkarilta. Kunhan tiedot ovat ok.
 
Rengaspaineita ei tietääkseni ole ketään vielä pakotettu liimaamaan oveen.
Tyyppikilpi on asia erikseen, mutta senkin saa tulostettua uuden, turha sitä on jännittää.

Edit: jos tsunamiturbovuosilta oikein muistan, niin tyyppikilven saa vaikka tehdä itsekin, ei sitä ole pakko tilata merkkarilta. Kunhan tiedot ovat ok.
Muutama vuosi sitten jouduin tilaamaan maahantuojalta alkuperäisen tyyppikilven.
 
Miksi?

Ainakin euroautoihin joita on tuotu EU:n ulkopuolelta, on porukka ihan itse tulostellut tyyppikilvet.
Ja aika usein vielä niin että ihan notepadilla teksti paperille ja sen jälkeen kontaktimuovilla b-pilariin tmv.
 
Miksi?

Ainakin euroautoihin joita on tuotu EU:n ulkopuolelta, on porukka ihan itse tulostellut tyyppikilvet.
Ja aika usein vielä niin että ihan notepadilla teksti paperille ja sen jälkeen kontaktimuovilla b-pilariin tmv.
Mustangin rekisteröintikatsastus. Salvage titlen takia oli jenkeissä otettu tarra veks ja inssi käski hommata uuden alkuperäistä vastaavan tilalle.

Ymmärrän kyllä tuon että piti alkuperäinen hankkia, koska muutenhan noihin voisi laittaa ihan mitä tietoja tahansa.
 
Mustangin rekisteröintikatsastus. Salvage titlen takia oli jenkeissä otettu tarra veks ja inssi käski hommata uuden alkuperäistä vastaavan tilalle.

Ymmärrän kyllä tuon että piti alkuperäinen hankkia, koska muutenhan noihin voisi laittaa ihan mitä tietoja tahansa.
Kyllä ne sen tiedot tarkistaa, ei autoa saa rekisteröityä tänne jos ei ole alkuperäinen runkonumero tiedossa. Runkonumeron takaa paljastuu aina kaikki ajoneuvon tyyppihyväksyntään liittyvät tiedot ja jos ne osaa laittaa siihen itse tehtyyn / teetätettyyn tarraan oikein niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos menet ja laitat siihen jonkun tiedon väärin niin menee varmasti hylkyyn uudestaan.
 
Eihän pihvinä asiassa ole se kuka tarran tekee, vaan että tiedot on oikein.

Jotkut tuota pelkäsi ja teetti sitten alkuperäisen näköisiä, mutta ei sillä tietääkseni ole mitään merkitystä mistä ja miltä se tarra näyttää.
 
Eihän pihvinä asiassa ole se kuka tarran tekee, vaan että tiedot on oikein.

Jotkut tuota pelkäsi ja teetti sitten alkuperäisen näköisiä, mutta ei sillä tietääkseni ole mitään merkitystä mistä ja miltä se tarra näyttää.
Ei ilmeisesti, yritin lakitekstiä lukea ja vaikuttaa hyvin tulkinnanvaraiselta, riittää että se on "valmistajan vaatimusten mukainen".
 
Muutama vuosi sitten jouduin tilaamaan maahantuojalta alkuperäisen tyyppikilven.
Mä sain katsurilta luvan printata ite mustesuihkulla. Liimalla oven karmiin ja laminointi päälle. Katotaan mitä sanoo kun meen näyttään…alkuperäinen maksaa varmasti yli 500 eur + työt kun Porsche.

Esson baarissa kuulin että näitä on tehty dymollakin.
 
Mä sain katsurilta luvan printata ite mustesuihkulla. Liimalla oven karmiin ja laminointi päälle. Katotaan mitä sanoo kun meen näyttään…alkuperäinen maksaa varmasti yli 500 eur + työt kun Porsche.

Esson baarissa kuulin että näitä on tehty dymollakin.

Tilaa vaikka printattuna stickerapp.fi (varmasti löytyy muitakin, mutta tuota itse käytin, kannattaa varmaan tehdä BW tai CMYK muodossa varmuuden vuoksi).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 403
Viestejä
4 790 269
Jäsenet
77 741
Uusin jäsen
veetip_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom