Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Passat b5. Tuon jälkeen seuraavat 15v vagin liukuhihnalta ei mitään toimivaa tullutkaan.

Ei suoraan Passat kommentti, mutta jatkoa aiheeseen, jotain mennyt auton suunnittelussa pieleen jos se elinkaari yli 20 vuotta.

Tarkoitan että siinä olisi paljon säätökohteita millä painaa kustannuksia alas.
 
Passat b5. Tuon jälkeen seuraavat 15v vagin liukuhihnalta ei mitään toimivaa tullutkaan.
Tämähän se nimenomaan pätee jokaiseen automerkkiin. Jotkut kestävät mallit ovat olleet tuotannossa vielä hetken vuoden 2000 jälkeen, mutta silloinkin 90-luvun alkuperä on ratkaiseva. Se on harmi, että ihmiset eivät laajemmin tunne autoteollisuuden historiaa ja millaiset trendit sitä milloinkin ovat ohjanneet. Itse en ole onnistunut keksimään yhtään automerkkiä, jonka kestävin kalusto olisi tullut tuotantoon vuoden 2008 jälkeen, ja yleensä se kärki tosiaan löytyy yli 20 v takaa.
 
Ei suoraan Passat kommentti, mutta jatkoa aiheeseen, jotain mennyt auton suunnittelussa pieleen jos se elinkaari yli 20 vuotta.

Tarkoitan että siinä olisi paljon säätökohteita millä painaa kustannuksia alas.
Eikä säästöä synny pelkästään kustannuspuolella, vaan se on myös paljon tuottoisampaa koko teollisuudelle, kun tuotteen käyttöikä saadaan puolitettua. Ja nythän ollaan jo siinä rajoilla voiko enää odottaa edes puolta aiemmasta tasosta.
 
Eikä säästöä synny pelkästään kustannuspuolella, vaan se on myös paljon tuottoisampaa koko teollisuudelle, kun tuotteen käyttöikä saadaan puolitettua. Ja nythän ollaan jo siinä rajoilla voiko enää odottaa edes puolta aiemmasta tasosta.

Juu, Uusien autojen ostajat ne on maksaneet, en tiedä onko odotuksiin tullut muutosta, se että välllä putkahtanut mallisarjoja jotka osoittatuneet poikkeuksellisen pitkäaikäisiksi (kestäviksi), niin ei kai noissa suunnittelutavoitteissa mitään muutosta, jotkin japanilaiset ehkä vähän pidentäneet, kun euroopassa kaivattu vähän pidempää. Sitten näitä suunnittelu moka missä suunniteltu elinkaari ei täyttynytkään.
 
Tämähän se nimenomaan pätee jokaiseen automerkkiin. Jotkut kestävät mallit ovat olleet tuotannossa vielä hetken vuoden 2000 jälkeen, mutta silloinkin 90-luvun alkuperä on ratkaiseva. Se on harmi, että ihmiset eivät laajemmin tunne autoteollisuuden historiaa ja millaiset trendit sitä milloinkin ovat ohjanneet. Itse en ole onnistunut keksimään yhtään automerkkiä, jonka kestävin kalusto olisi tullut tuotantoon vuoden 2008 jälkeen, ja yleensä se kärki tosiaan löytyy yli 20 v takaa.
Koreiltaan kestävimmät lienee kyllä vähän tuoreempaa kalustoa keskimäärin. Sen mitä tossa nyt perheenjäsenillä pyörineitä eri-ikäisiä autoja on katellut, niin nämä sinkityt korit kyllä hakkaa ruosteen puolesta noi vanhemmat autot aika vahvasti. Toki tää havainnointi pk-seudun keleistä missä suolaa lienee suomen tasolla tyyliin eniten talvisin.
 
Ettet vain olisi näitä "5-sarjalainen on ainoa oikea BMW" :psmoke:
En oo kyllä kauheen bemareihin kallellaan muutenkaan, mutta kolmos ja vitos koreissa ja toki spessummissa on ihan näppäränkin näköisiä autoja. Ehkä bemareissa eniten nykyään häiritsee se, että ne on leimautuneet noiden lähi idästä tulevien tuunaajien välineiksi ja tarpeeton antilagi paukuttaa.
 
Kaikkihan nuo tuon ikäiset alkaa olla kerran mällättyjä tavalla tai toisella. Ilmeisen hyvin
kuitenkin korjattu kun ei mitään näy?
Onhan tuo siistikuntoisen näköinen vaikka noista tuuningeista en niin välitä. Katsoin vaan että melko lyhyen ajan sisään sattunut vahinkoja.
 
Onhan tuo siistikuntoisen näköinen vaikka noista tuuningeista en niin välitä. Katsoin vaan että melko lyhyen ajan sisään sattunut vahinkoja.

Nuo tekoälyllä tehdyt kuvanparannukset (syvemmän tummempi väri ja kiiltävä pinta) hämäävät ja luonnossa auto on ihan erinäköinen. Monet autoliikkeet käyttävät nykyään näitä, maksullinen palvelu
 
Kaikkihan nuo tuon ikäiset alkaa olla kerran mällättyjä tavalla tai toisella. Ilmeisen hyvin
kuitenkin korjattu kun ei mitään näy?
Onhan siinä merkkejä että koko vasen sivu vedetty ruttuun. Näkee hyvin kun katsoo miten valo peilaa maalipinnalla. Etupuskurista takalokariin asti korjattu huonosti. Etupuskurin kulman vauriot jätetty tasoittamatta, uusi maali vaan vedetty päälle. Kuskin oven ja takalokarin pelti ihan aallokolla. Todellinen pakkeliunelma.
 
Onhan siinä merkkejä että koko vasen sivu vedetty ruttuun. Näkee hyvin kun katsoo miten valo peilaa maalipinnalla. Etupuskurista takalokariin asti korjattu huonosti. Etupuskurin kulman vauriot jätetty tasoittamatta, uusi maali vaan vedetty päälle. Kuskin oven ja takalokarin pelti ihan aallokolla. Todellinen pakkeliunelma.
Niinpä onkin. :D

Ei muuten kuvista huomannut kovin helpolla kun ei ole hetkeen nähnyt lähietäisyydeltä ko. korimallia.


9555de18b29aabfc-large.jpg0cf04ac65b22b418-large.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uusimman sukupolven Polo GTI - noita ei paljoa tule vastaan.


Mutta onko kukaan koeajanut tuollaista? Koeajoraportit eivät ylistä käsiteltävyyttä ja ohjaustuntumaa, vaan onkohan se kuitenkin parempi kuin normaalissa Polossa? Vai liekö tuo vain isolla koneella ja alustasarjalla varustettu Polo?

Ajotuntuma on enemmänkin tavallisen auton kuin hot hatchin. Myöskään kahden litran kone ei tunnu tuovan odotettua alavääntöä. Pidin itse tylsänä pelinä ja hätkähdin lisäksi konehuoneessa ilmennyttä pisteosien ruostumista vain kolmen vuoden ikäisessä autossa. Jos haluaa tehokkaan Polon, niin kai tuolla ajaa. Mutta todellista urheiluhenkisyyttä en siitä löytänyt.
 
Ja bussilippuja loppuiäksi.

No mitä näitä vähän tehokkaampia pikkukoppeja esim. Golf R tai BMW M135i on katsellut niin on vaikeaa perustella itselle +10v ikäisestä maksavansa 25ke luokkaa. Muutaman vuoden vanhoja melko tehokkaita +400hv nelivetoisia sähköautoja esim. Polestar2 tai Volvo C40 saa samoihin rahoihin vaikka toki bensassa on oma fiilis mutta mitään järkeä ei ole noin vanhoihin iskeä noin paljon rahaa kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 551
Viestejä
4 922 840
Jäsenet
79 204
Uusin jäsen
ashrafmmahdy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom