No jos väännetään rautalankaa, niin myös työpaikoilla olen havainnut että läppää heitetään pääasiassa niiden kanssa, jotka tuntee paremmin. Vähän huonommin tunnettujen kanssa ei sitten niinkään. Tämän takia olen olettanut että se, että läppä ei lähde helposti tuntemattomien seurassa ei ole pelkästään mun kokemus vaan myös muilla on samaa.
"Normaali keskustelu" tarkoitti siis tässä yhteydessä semmoista tavallista jutustelua ilman erityistä läpän heittoa semmoisen kanssa jota ei kovin hyvin tunne.
Vaikka työ- ja muiden kavereiden kanssa juttelisi rennosti ja välillä heittäisi läppääkin, se on aivan erilainen tilanne ja asiayhteys kuin Tinder tai treffit, joissa usein tarvii saada tehtyä nopeasti vaikutus että pääsee jatkoon. Tämä jälkimmäinen taas ei ole monille ollenkaan helppoa, kaikki kun ei ole supliikkimiehiä.
Saatiinhan sitä tolkullinen vastaus vihdoin. Millä tavalla vuorovaikutus työkavereiden tai ylipäätään kavereiden kanssa poikkeaa loppujen lopuksi uuteen ihmiseen tutustumisesta? Ihan samalla tapaa siinäkin ihmiset keskustelevat keskenään, toki hieman erilaisella tavoitteella. Kuitenkin jengi suhtautuu treffeillä käymiseen kuin johonkin salatieteeseen, vaikka kyseessä on aivan tavallinen kahden ihmisen vuorovaikutustilanne, joka väittämän mukaan vaatii mieheltä erityisiä kykyjä jotta naisen mielenkiinto saadaan säilytettyä, saati heräteltyä. Tämä kuulostaa omiin korviin red pill -ajattelulta, jossa kontrolli tilanteesta on toisten käsissä.
Kun treffeillä käymiseen suhtautuu kuin ihan mihin tahansa keskinäiseen kanssakäymiseen, jää se ylimääräinen mailan puristaminen pois ja tämän myös treffikumppani aistii positiivisessa mielessä. Sun ei myöskään tarvii tehdä mitään erityistä vaikutusta naiseen, keinotekoiset yritykset peittää mitä todellisuudessa on tulee ennen pitkää esille etenkin jos tarkoitus on löytää pidempiaikainen suhde. Osa kohtaamisista on kuitenkin sellaisia, että mitään kipinöitä ei lentele ja se kuuluu asiaan, uutta matoa koukkuun.
Kuten @gaz toi hyvin esille, tärskyille sopii oikein hyvin jokin aktiviteetti, toki mielellään sellainen jossa juttelu onnistuu myös. Kerran tuli vietyä yksi trefffejä jännittänyt daami pelaamaan sulkapalloa kun tämä oli molempien harrastuksissa, tykkäsi tästä kovasti ja tunnelma rentoutui samantien.