No Boot device found

Olen tällaiseen HP kannettavaan laittamassa uuden kovalevyn mutta saan tuon herjan
. Kone on HP Pavilion 15cs. Levynä oli SanDisk SSD x600 M2. Hommasin uuden Kingston NV 3 pcie 4.0 kovon. Kloonasin Acroniksella koko levyn muttei toimi. Ajatuksia ?

Olen tällaiseen HP kannettavaan laittamassa uuden kovalevyn mutta saan tuon herjan
. Kone on HP Pavilion 15cs. Levynä oli SanDisk SSD x600 M2. Hommasin uuden Kingston NV 3 pcie 4.0 kovon. Kloonasin Acroniksella koko levyn muttei toimi. Ajatuksia ?
Kloonasit ja otit vanhan pois? Jos siellä biosissa ei ole valintaa levylle niin kloonauksen jälkeen uusi kannattaa laittaa vanhan tilalle.

Vanhalla levyllähän toimii ihan hyvin. Kloonasin siis vanhan ja pistin uuden kloonatun tilalle. Ennen olen Acroniksella saanut kaikki menemään ihan hyvin useammassa koneessa. Alkaa epäilyttämään tuo HP. Onkohan niinkuin aikoinaan IBM johon sopii vain spesiaali osat

Ei ne osat vaikuta,itsellänikin on ollut hp tuotteita ja ihan laadukkaita ovat olleet.
Kyllä vaikuttaa. Joissain on hyvinkin tarkkaa mitkä muistit, mitkä levyt yms toimivat.

Vanhalla levyllähän toimii ihan hyvin. Kloonasin siis vanhan ja pistin uuden kloonatun tilalle. Ennen olen Acroniksella saanut kaikki menemään ihan hyvin useammassa koneessa. Alkaa epäilyttämään tuo HP. Onkohan niinkuin aikoinaan IBM johon sopii vain spesiaali osat
Vanha levy on mSATA, joten voi olla ettei kyseinen läppäri tue NVMe levyjä tai sitten voi joutua biosista vaihtamaan M.2-slotin moodia tai muita asetuksia.

mSATA ei ole sama asia kuin M.2 SATA!

500px-M.2_and_mSATA_SSDs_comparison.jpg

Kuva Wikipediasta. Vasemmalla mSATA, oikealla lyhyen mallinen (koko 2242) B-tai M-tyypin paikkaan sopiva M.2 SSD.

Tuollaiset M.2 levyt joiden liittimessä on kaksi lovea, eli sopivat joko B- tai M-tyypin M.2 paikkaan ovat yleensä SATA-tyyppisiä, mutta joitakin tällä tavalla lovettuja NVMe-levyjäkin on olemassa. Niissä on sitten vain kaksi PCIe-kanavaa, koska B-tyypin lovi vie kahden PCIe-kanavan paikan.

Ja aloittajan SanDisk SSD x600 M.2 on tosiaan M.2-paikkaan menevä SATA-levy, ja kun sen tilalle tarjottu Kingston NV 3 on NVMe-levy (eli ei SATA-levy ensinkään), jos se meni paikalleen ilman väkivaltaa mutta ei toiminut, on aika todennäköistä että tuon läppärin M.2 paikka tukee pelkästään SATA-levyjä, ei NVMe:tä.

Sellainen pikkunipotus vielä, että tuo "HP Pavilion 15cs" on koko läppärisarjan nimi, josta löytyy malleja kuten Pavilion 15-cs1000tx tai Pavilion 15-cs3000. Eri mallien varustelutaso voi olla hyvinkin erilainen, eli vähänkin teknisemmissä tapauksissa olisi hyvä kertoa koko mallimerkintä, ettei tarvitse arvailla.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 874
Jäsenet
79 853
Uusin jäsen
Jusak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom