Hiikeri
Team Intel
- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 2 532
Ihan olemassa olevista faktoista. Yksinkertaista matematiikkaa katsos...Mistäs tietotoimistosta nämä luvut on revitty vai tuliko ne ihan omasta alumiinipiposta?
Jos 1080 saa hommassa X > 100, ja 1080Ti on 30-40% tehokkaampi...Niin arvaappas paljon sillä irtoaa?
Olisko 130-140fps?
Sitten taas 2080 (nVidian diojen mukaan) on 80-120% nopeampi kuin 1080 kun käytössä RTX ytimien mahdollistama DLSS versus MSAA tjsp. @4K.
Joten 100 > tekee 180-220. Oliko vaikeaa???
Ja sitten taas 2080Ti on 30-40% nopeampi kuin 2080.
min. 180+30%=234
min. 180+40%=252 (ja oletettavasti Ti on nopeampi RTX-ytimiä käytettäessä koska niitä suhteessa enemmän).
max. 220+30%=286
max. 220+40%=308
Eli esimerkissäni 2080 > 2080Ti nousevat siitä 180-220fps > 234-308fps. Laskelmassa jossa GTX1080 jaksaa sillä MSAA tjsp. olevalla AA:lla vain 100fps.
Ottakaa huomioon ettei DLSS:ssä mene laskenta tehoa Shadereilta kuvan parantamiseen, eli sama kuin olisi AA Off. Ja se KYLLÄ vaikuttaa 4K resolla todella paljon @GTX.
RTX:lla kaiken muun tehonlisäyksen (suorituskykyisemmät Shaderit=Cuda ytimet, GDDR6, arkkitehtuurimuutos jne..) lisäksi kaiken ko. homman laskee noi uudet Tensor Ytimet.
Yksi tyyppi pelasi BF5@DLSS @4K (detaileista ei tietoa) niin FPS oli 110-195. Keskimäärin 130-140fps. 4K:na.
DLSS:hän on aliresoluutiolla rendausta niin tokihan se antaa puhtia. jos 4k näytölle ajat 1080p + tekoälytarkennus vs puhdas 4k niin pöljäkin tajuaa että sillä saa lisää kuvia näytölle.
Onko tuo varmistunut että se on upscale kuten heti alkujaan epäilin että olisi vai onko edelleen mutuilua? Olen tätä tekniikkaa suht mielenkiinnolla seurannut ja jossain vaiheessa jo herättelin toiveita että se ei olisi upscale vaan jotain oikeasti kivaa.
Parikin tyyppiähän sanoi jo RTX:n julkkarin aikoihin eli yli 3 viikkoa sitten että kuva näytti DLSS:lla aivan samannäköiseltä kuin vieressä pyörinyt BF5 ilman RTX-kikkareita ja nykyisellä AA:lla.
FPS erot olivat vain noin 2x eli 200% suuremmat Turingin DLSS kortilla.


