NVIDIAn huhutuista GeForce GTX 1660 -sarjan näytönohjaimista tihkuu lisätietoja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
23 705
nvidia-geforce-gtx-1660-press-20190123.jpg



NVIDIAn valmistelee parhaillaan uusia GeForce GTX 1660 -sarjan näytönohjaimia uutta RTX-sarjaa edullisemmaksi vaihtoehdoksi. Huhujen mukaan näytönohjaimet perustuisivat RTX-sarjan tavoin Turing-arkkitehtuuriin, mutta niistä uupuisi täysin ainakin säteenseurantaa kiihdyttävät RT-ytimet.

Alun perin GeForce GTX 1660 -sarjan huhut vaikuttivat olevan heikoissa kantimissa. Numerointia pidettiin outona eikä se sopinut aiempien vastaavien huhujen kanssa yhteen. Viime maanantaina huhut saivat kuitenkin aimo annoksen lihaa luidensa ympärille, kun luotettavaksi vuotajaksi todettu Tum Apisak julkaisi kuvankaappauksen GTX 1660 Ti -näytönohjaimella ajetusta Ashes of the Singularity -testiajosta.

Nyt nettiin on vuotanut kuva NVIDIAn Kiinassa pitämästä tilaisuudesta, jossa ilmeisesti tiedotetaan uusista näytönohjaimista ensimmäisille lehdistön edustajille. Valitettavasti kuvan lisäksi tapahtumasta ei ole saatu ainakaan toistaiseksi mitään teknisiä yksityiskohtia tulevista näytönohjaimista. Huhujen mukaan GTX 1660 Ti -mallissa olisi kuitenkin käytössä 1536 CUDA-ydintä, kun GTX 1660:ssa niitä olisi 1280. RT-ydinten lisäksi huhut povaavat tensoriydinten jääneen NVIDIAn leikkauspöydälle.

Taiwanilaiselle Gamer-sivustolle kuvan tapahtumasta liittäneen käyttäjän CROSS-X:n mukaan GeForce GTX 1660 Ti tulisi markkinoille helmikuussa 2399 yuania eli noin 310 euroa. GTX 1660:n hinnasta ei ollut mainintaa, mutta sen kerrotaan seuraavan isoveljeään markkinoille maaliskuun puolella.

Lähde: Gamer.com.tw

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Epäilen tämä järjellisyyttä jos hinta on tosiaan yli 300€? Jos olis 200 ja rapeat niin sitten kyllä kelpaa...Vaikka tuo RTX 2080 on tehoihinsa nähden ylihintainen kun häviää joissain peleissä vanhalle 1080 Ti:lle. Jotenkin vähän kaduttaa koko 2080 osto nyt kun on huomannut että tuo "säteenseuranta" on lähinnä kusetusta ja sillä ei saada mitään kovinkaan aidon näköistä jälkeä ainakaan BFV:ssa. Lähinnä ärsyttävän näköistä jälkeä kun ei oikeasti mitään säteitä seuraa vaan valaisee vain merkityt objektit jne...
 
Epäilen tämä järjellisyyttä jos hinta on tosiaan yli 300€? Jos olis 200 ja rapeat niin sitten kyllä kelpaa...Vaikka tuo RTX 2080 on tehoihinsa nähden ylihintainen kun häviää joissain peleissä vanhalle 1080 Ti:lle. Jotenkin vähän kaduttaa koko 2080 osto nyt kun on huomannut että tuo "säteenseuranta" on lähinnä kusetusta ja sillä ei saada mitään kovinkaan aidon näköistä jälkeä ainakaan BFV:ssa. Lähinnä ärsyttävän näköistä jälkeä kun ei oikeasti mitään säteitä seuraa vaan valaisee vain merkityt objektit jne...
Itse vaihdoin 1080ti:n 2080:ään lähinnä DLSS:n ja paremman DX12-tuen takia. :) Kyllä se oli hyödyllinen vaihto.
 
Viimeksi muokattu:
Well se perus 1660 on se edullinen malli. Onhan ti versiot aina maksaneet maltaita :D eli 1660 saattaa olla sitten se 270 egen hintainen, tai jotain.

Mutta, jep odotin tuosta 10 egeä edullisempaa. Mutta niin pitkään, kun valmistajilla on jotain 320 euron 1060 versioita varastossa, niin ei uutta 1660ti mallia tulla myymään niiden alle.
 
Well se perus 1660 on se edullinen malli. Onhan ti versiot aina maksaneet maltaita :D eli 1660 saattaa olla sitten se 270 egen hintainen, tai jotain.

Mutta, jep odotin tuosta 10 egeä edullisempaa. Mutta niin pitkään, kun valmistajilla on jotain 320 euron 1060 versioita varastossa, niin ei uutta 1660ti mallia tulla myymään niiden alle.
Olettaen että kiinasta raportoitu hinta on oikea se ei automaagisesti tarkoita että kääntyy ihan 1:1 euroihin
 
Jännää, jos tuommoisena toteutuisi. Kaksi 60-sarjan korttia myynnissä samaan aikaan: kaksi eri kastin keskikastia maltillisella hintaerolla.

Kaivattaisiin lisänäyttöjä siitä, mitä ray-tracingilla voi saada aikaan. Ehkä Tomb Raiderin ray-tracing-päivitys julkaistaan samoihin aikoihin noiden 1660-korttien kanssa, toivottavasti se lyö kaikki ällikällä.
 
Itse vaihdoin 1080ti:n 2080:ään lähinnä DLSS:n ja paremman DX12-tuen takia. :) Kyllä se oli hyödyllinen vaihto.
Oletko paljonkin päässyt DLSSää käyttämään? Tietääkseni aiheuttaa ainoissa tuetuissa peleissä huomattavia graffavirheitä.

Aiheeseen liittyen. Veikkaan että nvidia hinnoittelee nuo tahallaan "liian kalliiksi", jotta rtx sarja ei näyttäisi niin idioottimaiselta. Vähän myöhemmin sitten voidaan hiljaisuudessa leikata hintoja, jotta voitaisiin hieman kilpailla hinnalla. Nvidian halpiskorttien hinta saa myös nyt olla hieman kalliimpi, koska ne kortit paritetaan jatkossa freesync näyttöjen kanssa. Eli nvidia siirtää gsync veron menetykset korttien hintaan. Ei toki suoraan, mutta osittain.
 
Oletko paljonkin päässyt DLSSää käyttämään? Tietääkseni aiheuttaa ainoissa tuetuissa peleissä huomattavia graffavirheitä.

Aiheeseen liittyen. Veikkaan että nvidia hinnoittelee nuo tahallaan "liian kalliiksi", jotta rtx sarja ei näyttäisi niin idioottimaiselta. Vähän myöhemmin sitten voidaan hiljaisuudessa leikata hintoja, jotta voitaisiin hieman kilpailla hinnalla. Nvidian halpiskorttien hinta saa myös nyt olla hieman kalliimpi, koska ne kortit paritetaan jatkossa freesync näyttöjen kanssa. Eli nvidia siirtää gsync veron menetykset korttien hintaan. Ei toki suoraan, mutta osittain.

Kyllä olen aika varma että nvidia panostaa RTX sarjaan enemmän kuin perus gtx malleihin, firman lippulaiva mallisto niin tuskinpa tuo teknologia heidän mielestä on "idioottimaista". Eiköhän nvidialla ole panostus siihen että pelikehittäjät alkavat käyttämään Ray tracingia ja DLSS:ää tulevaisuudessa enemmän.

Miksi muuten AMD:n huhutaan lähtevän tähän ray tracing markkinoille mukaan jos se on niin turha ominaisuus ?
 
Oletko paljonkin päässyt DLSSää käyttämään? Tietääkseni aiheuttaa ainoissa tuetuissa peleissä huomattavia graffavirheitä.

Aiheeseen liittyen. Veikkaan että nvidia hinnoittelee nuo tahallaan "liian kalliiksi", jotta rtx sarja ei näyttäisi niin idioottimaiselta. Vähän myöhemmin sitten voidaan hiljaisuudessa leikata hintoja, jotta voitaisiin hieman kilpailla hinnalla. Nvidian halpiskorttien hinta saa myös nyt olla hieman kalliimpi, koska ne kortit paritetaan jatkossa freesync näyttöjen kanssa. Eli nvidia siirtää gsync veron menetykset korttien hintaan. Ei toki suoraan, mutta osittain.

Eihän DLSS ole edes vielä loppuun asti tehty teknologia. Vielä riittää hiomista.

Tuossa nyt ei mitään järkeä ole, että Nvidian kaltainen yritys, joka on yksi menestyneimmistä maailmassa niin tahalleen hinnoittelisi "liian kalliiksi". Ei mitään järkeä. Ne hinnoittelevat ne "kalliiksi", koska löytyy ihmisiä, jotka pystyvät hinnan maksamaan, maksavat sen ja AMD:lla ei ole mitään tarjota yläpään kilpailuun, joten voivat sen myös tehdä. Nvidia tekee hyvää bisnestä. Siitä ei pääse mihinkään.
 
Kyllä olen aika varma että nvidia panostaa RTX sarjaan enemmän kuin perus gtx malleihin, firman lippulaiva mallisto niin tuskinpa tuo teknologia heidän mielestä on "idioottimaista". Eiköhän nvidialla ole panostus siihen että pelikehittäjät alkavat käyttämään Ray tracingia ja DLSS:ää tulevaisuudessa enemmän.

Miksi muuten AMD:n huhutaan lähtevän tähän ray tracing markkinoille mukaan jos se on niin turha ominaisuus ?
En väitä etteikö RT tulisi olemaan tärkeä ominaisuus. Oma veikkaus on että RTX2xxx kortit on vain parin vuoden päästä aivan tuhnuja RT tehojen suhteen. Tesselaatio? Ekat Tesselointia tukevat kortit olivat aivan tuhnuja siinä vaiheessa kun sitä alettiin kunnolla käyttää.

DLSS on taas puhtaasti "arvataan puolet pikseleistä" algoritmeillä, tai siis "tekoälyllä". Ei tekoälykään pysty naruja sun muita ohuita kohteita piirtämään jos niistä ei ole lähdemateriaalissa mitään tietoa. Tuohan on käytännössä vain älykkäämpi upscaling algoritmi, ei sen kummempaa.

Miksi muuten AMD:n huhutaan lähtevän tähän ray tracing markkinoille mukaan jos se on niin turha ominaisuus ?
Miksi nvidia valmistelee sarjaa ilman RT:tä jos se kerran on niin elämän ja kuoleman kysymys? Toki uutta tullaan tukemaan, mutta nvidia itse nyt kertoo ettei se ole vielä "valmis" tai "pakollinen". Hyvin voidaan tehdä kortteja ilmankin.
 
Kyllä olen aika varma että nvidia panostaa RTX sarjaan enemmän kuin perus gtx malleihin, firman lippulaiva mallisto niin tuskinpa tuo teknologia heidän mielestä on "idioottimaista". Eiköhän nvidialla ole panostus siihen että pelikehittäjät alkavat käyttämään Ray tracingia ja DLSS:ää tulevaisuudessa enemmän.

Miksi muuten AMD:n huhutaan lähtevän tähän ray tracing markkinoille mukaan jos se on niin turha ominaisuus ?
AMD on ollut raytracing markkinoilla vuosikausia ja tulee myös tukemaan DXR:ää.
RTX:ien "turhuus" on tällä hetkellä saatavilla olevien esimerkkien perusteella ihan puhtaasti surkeassa suorituskyvyssä vrt saavutettu hyöty. Tulevat pelit saattavat muuttaa käsitystä, mutta sillä mennään mitä tarjolla on.
DLSS:n käytössä ei ole mitään toivottavaa, ellei lasketa ehkä suorituskyvyn parantumista kun DXR-toteutus on ensin leikannut puolet suorituskyvystä.
Se on ironista että useimmiten sama jengi hehkuttaa DXR:ää "koska rasteroinnilla feikkaaminen on perseestä" ja heti perään DLSS:ää joka nimenomaan perustuu feikkaamiseen. Eikä mikään algoritmi tuo niitä kadotettuja detaileja takaisin kun peli on renderöity matalammalla resoluutiolla.
 
Miksi nvidia valmistelee sarjaa ilman RT:tä jos se kerran on niin elämän ja kuoleman kysymys? Toki uutta tullaan tukemaan, mutta nvidia itse nyt kertoo ettei se ole vielä "valmis" tai "pakollinen". Hyvin voidaan tehdä kortteja ilmankin.

Eipä sillä RT:llä juuri mitään vielä teekään, parin vuoden päästä voi ominaisuus sitten olla huomattavan paljon hyödyllisempi. Kun aikanaan T&L -tuki tuli Geforce 256:n myötä niin tilanne oli varsin samankaltainen kuin nyt. Kortti oli nopeampi kuin muut käytössä kuin käytössä mutta myös tehoonsa nähden suhteessa kallis joten eri Riva TNT 2 -variaatioille oli tilaa. Pelitukeakaan ei ko. ominaisuudelle kortin ilmestyessä ollut. Nämä ominaisuudet ilmestyivät kohtuuhintaisiin kortteihin sitten seuraavassa sukupolvessa Geforce 2 MX:n myötä ja ATI oli myös saanut oman näkemyksensä aiheesta pihalle. Siinä vaiheessa pelituki oli jo ottanut tuulta siipiensä alle.

Itse uskoisin, että 7 nm siirtymän yhteydessä NVidia alkaa tuomaan RT-ominaisuuksia alempiin hintaluokkiin (175-300 €) mutta sitä hitaammissa korteissa niistä ei edelleenkään ole riittävää hyötyä siinä vaiheessa.
 
DLSS:n käytössä ei ole mitään toivottavaa, ellei lasketa ehkä suorituskyvyn parantumista kun DXR-toteutus on ensin leikannut puolet suorituskyvystä.
Samanhan voisi kai sanoa yleistäen mistä tahansa karkkiasetusten alentamisesta. Eli varjojen/tekstuurien/anti-aliasingin laskemisessa ei ole mitään toivottavaa, ellei lasketa suorituskyvyn parantumista.
 
Samanhan voisi kai sanoa yleistäen mistä tahansa karkkiasetusten alentamisesta. Eli varjojen/tekstuurien/anti-aliasingin laskemisessa ei ole mitään toivottavaa, ellei lasketa suorituskyvyn parantumista.
Kyllä, mutta heikompia asetuksia en ole nähnyt markkinoitavan mitenkään hyvänä asiana missään (tai muutenkaan markkinoitavan), toisin kuin DLSS:ää jota markkinoidaan kuvanlaatua parantavana reunojenpehmennyksenä
 
Jos kortien valmsitajan pääsee päättämään niin kaikissa GTX 1660 malleissa on GDDR5/5X muistit GDDR6 muistien sijasta minkäli nuo tiedot GDDR6 muistien hintatasosta pitää paikkansa.
 
Viimeksi muokattu:
Fiksua mielestäni, kunhan tämä vaan näkyy kuluttajallekin hinnassa.
Juu vaikutta nuo GDDR6 muisti tällähetkellä niin kallliilta että niilä ei aivan heti tule alle 250€ GTX 1660 mallia myyntiin.
 
Jokohan löytyisi jotain GTX960:n tilalle? Esimerkiksi 1060 ei tuntunut niin merkittävästi paremmalta, että olisi kannattanut päivittää ja tehokkaammat mallit ovat olleet niin kalliita ettei innosta laittaa muuten jo vähän vanhaan koneeseen.
 
Jokohan löytyisi jotain GTX960:n tilalle? Esimerkiksi 1060 ei tuntunut niin merkittävästi paremmalta, että olisi kannattanut päivittää ja tehokkaammat mallit ovat olleet niin kalliita ettei innosta laittaa muuten jo vähän vanhaan koneeseen.

1070ti jostain tarjouksesta vois olla kova?
 
1070ti jostain tarjouksesta vois olla kova?

Aika hyvä tarjous pitäis olla, tyyliin 350e maksimissaan.. Halvin suomessa about 450e. Ja nvidialta saa suoraan RTX 2060 385e.. Mutta tämä vain oma mielipide, itse olin ostamassa 1070 Ti mutta en noilla hinnoilla nähnyt järkeä kun uutta saa halvemmalla ja sama suorituskyky.
 
Aika hyvä tarjous pitäis olla, tyyliin 350e maksimissaan.. Halvin suomessa about 450e. Ja nvidialta saa suoraan RTX 2060 385e.. Mutta tämä vain oma mielipide, itse olin ostamassa 1070 Ti mutta en noilla hinnoilla nähnyt järkeä kun uutta saa halvemmalla ja sama suorituskyky.

Jos rtx 2060 pyörii samoissa hinnoissa niin toki se on parempi. Ajattelin jotain viimesiä tyhjennystarjouksia Pascaleista.
 
Well se perus 1660 on se edullinen malli. Onhan ti versiot aina maksaneet maltaita :D eli 1660 saattaa olla sitten se 270 egen hintainen, tai jotain.

Mutta, jep odotin tuosta 10 egeä edullisempaa. Mutta niin pitkään, kun valmistajilla on jotain 320 euron 1060 versioita varastossa, niin ei uutta 1660ti mallia tulla myymään niiden alle.
Olettaen että kiinasta raportoitu hinta on oikea se ei automaagisesti tarkoita että kääntyy ihan 1:1 euroihin
Toki. Yleensähän Kiina hinnat ovat vähän edullisempia, mutta epäilen että kovin paljon lähemmäs 2060 korttia ei hinnan suhteen oikein pysty venymään.
 
Hinnat on ihan kohtuulliset ja saapahan 1060 vihdoin korvaajansa.

1070ti jostain tarjouksesta vois olla kova?
Jos alle 350e saa, mutta noi tulee poistumaan varmaankin vähinäänin.

Telialla oli joku cybermonday joskus ennen RTX sarjaa ja irtosi muutama 1070Ti Asus Strixi 379e, tuota halvemmalla en ole kortteja nähnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Hinnat on ihan kohtuulliset ja saapahan 1060 vihdoin korvaajansa.

1070ti jostain tarjouksesta vois olla kova?
Jos alle 350e saa, mutta noi tulee poistumaan varmaankin vähinäänin.

Telialla oli joku cybermonday joskus ennen RTX sarjaa ja irtosi muutama 1070Ti Asus Strixi 379e, tuota halvemmalla en ole kortteja nähnyt.
Siinä linkkiä https://www.hardocp.com/news/2019/01/23/nvidia_1660_ti_will_launch_on_february_15_at_279/
 
Tuolta sivulta löytyy myös taulukko, jossa on mm. kellotaajuudet. GTX 1660 Ti:n boost olisi 1770 MHz ja muistit 6000 MHz (vastaavasti RTX 2060:llä ne ovat 1680 MHz ja 7000 MHz). Joten jos suorituskyvyn olettaa olevan suoraan suhteessa ydinten määrään ja kellotaajuuteen, niin GTX 1660 Ti olisi noin 16 % hitaampi kuin RTX 2060.
 
Tuolta sivulta löytyy myös taulukko, jossa on mm. kellotaajuudet. GTX 1660 Ti:n boost olisi 1770 MHz ja muistit 6000 MHz (vastaavasti RTX 2060:llä ne ovat 1680 MHz ja 7000 MHz). Joten jos suorituskyvyn olettaa olevan suoraan suhteessa ydinten määrään ja kellotaajuuteen, niin GTX 1660 Ti olisi noin 16 % hitaampi kuin RTX 2060.
Siellä Gtx1070 nurkilla heiluu
Blokillehan tuo menisi itellä
Limitit tulee vastaan, melkein sama millä jäähdyttelee kunhan on vaan hiljainen.
suorituskykyä näistä ei saa paljoakaan lisää vaikka olisi miten hyvä jäähy.
Modaus hommaksi menee.
 
Tuolta sivulta löytyy myös taulukko, jossa on mm. kellotaajuudet. GTX 1660 Ti:n boost olisi 1770 MHz ja muistit 6000 MHz (vastaavasti RTX 2060:llä ne ovat 1680 MHz ja 7000 MHz). Joten jos suorituskyvyn olettaa olevan suoraan suhteessa ydinten määrään ja kellotaajuuteen, niin GTX 1660 Ti olisi noin 16 % hitaampi kuin RTX 2060.
Se taulukko ei ole ko. sivuston käsialaa vaan jonkun toisen huhusivuston (arvauksia käsittääkseni)
 
Ihan syystäkin haluaisin vaihtaa nykyisen korttini amd:n tehokkaampaan malliin, tämmönen touhu lähinnä vaan tuo veren maun suuhun kun hinnat on taivaissa ja siitä 500€ lippulaivakortista saa vain haaveilla..
 
Jotenkin tulee fiilis, että nämä ovat ihan rahat pois kuluttajilta malleja, joilla ei ole juuri muuta järkevää käyttöä. Varsinkin kun se hirveästi hehkutettu raytracing osa on poissa.
 
Jotenkin tulee fiilis, että nämä ovat ihan rahat pois kuluttajilta malleja, joilla ei ole juuri muuta järkevää käyttöä. Varsinkin kun se hirveästi hehkutettu raytracing osa on poissa.
Logiikka ei ihan auennut.
 
Jotenkin tulee fiilis, että nämä ovat ihan rahat pois kuluttajilta malleja, joilla ei ole juuri muuta järkevää käyttöä. Varsinkin kun se hirveästi hehkutettu raytracing osa on poissa.
Eikös noilla ole ihan yhtä paljon käyttöä kuin muillakin perus GTX:illä ja radeoneilla?
 
Logiikka ei ihan auennut.
Lämmitellään vanhaa, pistetään vähän isompi numero mallimerkintää ja kutsutaan sitä uudeksi kortiksi. Ei liene kuluttajien vika, että nVidia ylihinnoitteli 2000 sarjan niin, että kauppa ei käy siellä sarjan alapään suunnassa.
 
Lämmitellään vanhaa, pistetään vähän isompi numero mallimerkintää ja kutsutaan sitä uudeksi kortiksi
Mitä vanhan lämmittelyä tässä nyt on olevinaan? Ihan Turingeja nuo ovat, puuttuu vain RT-coret ja todennäköisesti tensoriytimet.
 
Lämmitellään vanhaa, pistetään vähän isompi numero mallimerkintää ja kutsutaan sitä uudeksi kortiksi
En ymmärrä edellenkään. Aivan eri arkkitehtuuri kuin edellisissä. Tilanne on aivan erilainen, kuin esim. mitä AMD on tehnyt Polariksen kanssa jo kolmeen kertaan.
 
Mitä vanhan lämmittelyä tässä nyt on olevinaan? Ihan Turingeja nuo ovat, puuttuu vain RT-coret ja todennäköisesti tensoriytimet.
Tensoreilla ei varmaan kuluttajakortissa tee juuri mitään, mutta RT:n piti olla se juttu. Jos nuo jätetään pois, niin ei se oikein kunnon uudistukselta ainakaan minusta tunnu oli alla oleva tekniikka mitä tahansa
 
Tensoreilla ei varmaan kuluttajakortissa tee juuri mitään, mutta RT:n piti olla se juttu. Jos nuo jätetään pois, niin ei se oikein kunnon uudistukselta ainakaan minusta tunnu oli alla oleva tekniikka mitä tahansa
Onhan Turingissa aika paljon muutakin uutta. Kyllä se kunnon uudistus on.
 
Ihan syystäkin haluaisin vaihtaa nykyisen korttini amd:n tehokkaampaan malliin, tämmönen touhu lähinnä vaan tuo veren maun suuhun kun hinnat on taivaissa ja siitä 500€ lippulaivakortista saa vain haaveilla..
Sillä 500e saat varmasti riittävästi tehoa, vai onko se joku psyykkinen juttu että pakko olla se lippulaiva ohjain?:confused:
Vai onko 4K näyttö käytössä,sille toki maksaa ohjaimet ja karsia joutuu, mutta se varmaan on jo 4K näyttöä hankkiessa tiedossa.
Usein nähnyt 1080p näyttöjen omistajien valittaneen Highend ohjainten hinnoista vaikka sellainen kortti olisikin overkill heidän kokoonpanoonsa.

Jotenkin tulee fiilis, että nämä ovat ihan rahat pois kuluttajilta malleja, joilla ei ole juuri muuta järkevää käyttöä. Varsinkin kun se hirveästi hehkutettu raytracing osa on poissa.
Jos tarkoitat että rahat pois kuluttajilta kun tehdään riittävän hyvä perf/€ tarjoava ohjain niin kyllä.

Jospa tämä sellaista Gtx1070 suorituskykyä tarjoaa n.300e niin miten tällä ei olisi järkevää käyttöä? Sopii hyvin useamman budjektiin eikä tarvitse enään maksella hitaammista ja välillä korkealle hinnoitelluista Gtx1060 6Gb ohjaimista.

Olisi typerää että markkinoilla olisi vain kalliimmat RTX kortit ja sitten Gtx1060 olisi ainut edullisemman pään pelinäytönohjain Nvidialta jonka Amd RX sarja laittaa melkolailla kyykkyyn hinnoittelulla/peli bundlellaan.
ja 3Gb 1060 on melkoista kuraa Vramin vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tensoreilla ei varmaan kuluttajakortissa tee juuri mitään, mutta RT:n piti olla se juttu. Jos nuo jätetään pois, niin ei se oikein kunnon uudistukselta ainakaan minusta tunnu oli alla oleva tekniikka mitä tahansa
Tämän hetkisten esimerkkien perusteella RT on se vihoviimeisin uudistus kun edes kalleimmilla yli tonnin malleilla riittää puhti hädin tuskin. Tensoreilla saa sentään kuvanlaatua uhraamalla lisää suorituskykyä DLSS:ää tukevissa peleissä.
 
Tämän hetkisten esimerkkien perusteella RT on se vihoviimeisin uudistus kun edes kalleimmilla yli tonnin malleilla riittää puhti hädin tuskin. Tensoreilla saa sentään kuvanlaatua uhraamalla lisää suorituskykyä DLSS:ää tukevissa peleissä.
Kyllähän se hitaampi 1080p/60 taipuu, mutta RT touhu vielä niin alussa että varsinainen hyöty jää vähäiseksi, myöskin multiplayer pelissä luulisin pelaajien arvostavan enemmän suurempaa Fps lukemaa kuin heijasteita.
Mutta eiköhän se tuosta kun hieman ensin yleistyy ja tulee lisää pelejä ja toivottavasti sitä RT suorituskykyä optimoidaan ajansaatossa.
 
Kyllähän se hitaampi 1080p/60 taipuu, mutta RT touhu vielä niin alussa että varsinainen hyöty jää vähäiseksi, myöskin multiplayer pelissä luulisin pelaajien arvostavan enemmän suurempaa Fps lukemaa kuin heijasteita.
Mutta eiköhän se tuosta kun hieman ensin yleistyy ja tulee lisää pelejä ja toivottavasti sitä RT suorituskykyä optimoidaan ajansaatossa.
Ehkä, mutta Fixed Function raudasta ei mahdottomia ajureilla optimoida
 
Tensoreilla saa sentään kuvanlaatua uhraamalla lisää suorituskykyä DLSS:ää tukevissa peleissä.
Jos optimistisia ollaan ja markkinointipuheet niellään niin DLSS2X:llä saadaan kuvanlaatua uhraamatta harvinaisen hyvää reunanpehmennystä.

Realisteja jos ollaan niin lienee turha kuvitella tuon reunanpehmennyksen tulevan ilman tuntuvaa suorituskykypenalttia, kun perus-DLSS:kin vaikuttaa pudottavan suorituskykyä merkittävästi pelkkään lähtöresoluutioon verrattuna.

Luulisi tosin tästä näytettäneen jo jotain demoja, jos olisi oikeasti jotain todella ihmeellistä.
 
Sillä 500e saat varmasti riittävästi tehoa, vai onko se joku psyykkinen juttu että pakko olla se lippulaiva ohjain?:confused:
Vai onko 4K näyttö käytössä,sille toki maksaa ohjaimet ja karsia joutuu, mutta se varmaan on jo 4K näyttöä hankkiessa tiedossa.
Usein nähnyt 1080p näyttöjen omistajien valittaneen Highend ohjainten hinnoista vaikka sellainen kortti olisikin overkill heidän kokoonpanoonsa.
Tarvisin tehokkaamman kortin juuri tuossa hintaluokassa jotta viitsisin ostaa 1440p 144hz näytön ja pelien asetukset oisi high-tasolla, joku uudempi 1080ti kortin tasoinen tuossa hintaluokassa olisi mukava, mutta ei ainakaan lähitulevaisuudessa ole tulossa.
 
Jos optimistisia ollaan ja markkinointipuheet niellään niin DLSS2X:llä saadaan kuvanlaatua uhraamatta harvinaisen hyvää reunanpehmennystä.

Realisteja jos ollaan niin lienee turha kuvitella tuon reunanpehmennyksen tulevan ilman tuntuvaa suorituskykypenalttia, kun perus-DLSS:kin vaikuttaa pudottavan suorituskykyä merkittävästi pelkkään lähtöresoluutioon verrattuna.

Luulisi tosin tästä näytettäneen jo jotain demoja, jos olisi oikeasti jotain todella ihmeellistä.
Siksi erikseen mainitsin "kuvanlaatua uhraamalla", mikä viittaa perustilaan jossa renderöidään valittua matalammalla resoluutiolla ja skaalataan ylös. ei se tietenkään tyhjästä suorituskykyä taio
 
Tuolta sivulta löytyy myös taulukko, jossa on mm. kellotaajuudet. GTX 1660 Ti:n boost olisi 1770 MHz ja muistit 6000 MHz (vastaavasti RTX 2060:llä ne ovat 1680 MHz ja 7000 MHz). Joten jos suorituskyvyn olettaa olevan suoraan suhteessa ydinten määrään ja kellotaajuuteen, niin GTX 1660 Ti olisi noin 16 % hitaampi kuin RTX 2060.

Ainakin oma FE malli RTX 2060 niin todellinen boost on 1935mhz, en tiedä miksi on merkattu 1680 kun kuitenkin mennään raikkaasti yli, ja kellotusvaraahan tuossa on vielä helposti.

Muista RTX2060 boosteista paha sanoa mutta olettaisin että on niissäkin enemmän kuin 1680 mhz.
 
Eli AMD:ltä kopsittu taktiikkaa?
Tuosta on kummallakin varsin pitkä ja kirjava historia, tapahtui jo ennen kuin AMD:lla oli mitään tekemistä näytönohjainten kanssa :)
(ja kuten todettua tässä ei ole kyse siitä)

Ainakin oma FE malli RTX 2060 niin todellinen boost on 1935mhz, en tiedä miksi on merkattu 1680 kun kuitenkin mennään raikkaasti yli, ja kellotusvaraahan tuossa on vielä helposti.

Muista RTX2060 boosteista paha sanoa mutta olettaisin että on niissäkin enemmän kuin 1680 mhz.
1680 MHz on se minkä verran NVIDIA on uskaltaa luvata jok'ikisen yksilön boostaavan, myös sen paskimman sirun ikinä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 442
Viestejä
4 823 032
Jäsenet
78 097
Uusin jäsen
JaskaJokunen12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom