OLED-TV

Et tainnut huomata, että Rtings on poistanut 1440p resoluutiotestin
"Our most recent test methodology update, version 1.12, removed all tests related to 1440p"

Kannattaa siis selata konsoli-osuuteen, jossa on 1440p@120Hz tuki testattu.
Ei kai tuo muutenkaan ongelma ole ollut pitää Windows 4K:lla ja pelistä sitten vain valita 2560x1440? (natiivi, ei siis DLSS)
Tuo 1440p@120Hz testi taisi olla testeissä mukana, kun jossain välissä oli laitteita (HDMI 2.1 puutteen vuoksi tai muuten), jotka kykenivät 1440p@120Hz mutta vain 4K@60Hz.
No kappas näköjään, kiitokset.

Ei kai tuo muutenkaan ongelma ole ollut pitää Windows 4K:lla ja pelistä sitten vain valita 2560x1440? (natiivi, ei siis DLSS)
En ole miesmuistiin edes kokeillut laittaa 4K:ta päälle kun on ollut televisio PC-käytössä. Jotenkin oletin, että kuva menee suttuisaksi, jos pelissä eri resoluutio..? No, pitääpä joskus kokeilla.
 
En ole miesmuistiin edes kokeillut laittaa 4K:ta päälle kun on ollut televisio PC-käytössä. Jotenkin oletin, että kuva menee suttuisaksi, jos pelissä eri resoluutio..? No, pitääpä joskus kokeilla.
Pikselitasolla 1440p on 4K paneelilla aina suttuisempi kuin natiivi, kun edes kokonaislukuskaalaus ei voi 1:4 muunnosta tehdä. 1080p->4K tämä onnistuu kyseistä skaalausta käyttämällä, kun kerta on tasajaollinen.
3D peleissä tuo nyt ei ongelma juurikaan ole, 4K DLSS Quality ja 2560x1440p pitäisi olla melko lailla sama asia 4K paneelilla, mutta toki kannattanee aina suosia DLSS jos vain käytettävissä, kun sisältää tekoälymallin parannukset päälle ja osa peleistä taitaa tarjota UI:n natiivina ja peli sitten renderöidään alemmalla resoluutiolla.
2D pikseligrafiikka taas sitten kaipaa joko natiivia tai tuota kokonaislukuskaalausta, eli 1080p->4K Integer scaling — pixel-perfect integer-ratio scaling with no blur
 
On noissa aika iso ero minun silmään.
Seuraavassa lauseessa koitinkin tuota selventää, että DLSS tekee parannuksia ja terävöitystä päälle, joten se on suositeltavaa käyttää jos pelistä tuki löytyy (tai sitten Optiscalerilla).
Koitin kuitenkin ilmaista, että molemmat ovat renderöity 2560x1440 resoluutiolla, joka ei kokonaislukuna skaalaudu 3840x2160.
 
Onkohan tämä LG:n uusi "Primary RGB Tandem OLED" sama tekniikka mitä LG G5 käyttää vai joku muu?

This technology is the world's first to stack the three primary colors of light - red, green, and blue - into four separate, independent layers.

 
Onkohan tämä LG:n uusi "Primary RGB Tandem OLED" sama tekniikka mitä LG G5 käyttää vai joku muu?

This technology is the world's first to stack the three primary colors of light - red, green, and blue - into four separate, independent layers.

Kuulostaa ainakin siltä. Artikkelin perusteella uusi paneeli olisi tulossa monitoreihin eli vissiin pystyvät tuottamaan laajasti eri kokoja ja isompia määriä kuin aiemmin. Kirkkaudethan ovat vissiin monitoripuolella laahanneet televisioita perässä ja tämä näyttää tuovan lisää maksimikirkkautta ja ehkä muitakin etuja. DisplayHDR True Black 1000 -standardia ei vissiin vielä ole julkistettu, mutta eiköhän kohta ole. Tämän paneelin näytöt varmaan alkaa siihenkin sitten yltää. Saa nähdä saako C-sarja (TV-puolella) tuon paneelin ensi vuonna myös tai vasta myöhemmin. Tai saako G-sarja 48 tuumaisen myös ensi vuonna ja onko se sitten tuo uudempi paneeli.
 
Tai saako G-sarja 48 tuumaisen myös ensi vuonna ja onko se sitten tuo uudempi paneeli.
G5 löytyy jo euroopasta 48" koossa, jenkkilässä ei ilmeisesti ole valikoimassa.
Flatpanels myös sanoisi, että vain 97" olisi vanhalla paneelilla, joten kaiketi sitten tuo 48" olisi tandem

"LG G5 is available in sizes ranging from 48" to an impressive 97", and we have the 65" model in for review. However, note that the 97" does not feature the 4-layer panel."
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 275
Viestejä
4 835 519
Jäsenet
78 224
Uusin jäsen
muu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom