OLED-TV

Joo tuo ei kuulosta pahalta. LG:llä puhutaan jostain noin 10 sekunnista päävalikosta sovellukseen ja ohjelma auki. Paitsi jos on sovellus ollut aiemmin jo auki, niin ainakin ruutu, disney ja HBO osaa jatkaa heti sitä ohjelmaa, eli silloin puhutaan alle 5 sekuntia.

Onhan nämä sovellukset hieman tervaisia käytöltään, mutta kun käytöstä on noin 99,9% katselua ja 0.1% valikoita, niin eipä tämä ole deakbreaker. Kuva ratkaisee mulle paljon enemmän kuin käytettävyys. Sitten jos enemmän säätää yms. niin kannattaa ottaa joku ulkoinen boksi.

Tämän takia itse en halua enää lg:n töllöä.

Niillä on tapana puskea päivityksiä, jotka suoraan rikkovat ominaisuuksia tai huonontavat kuvanlaatua, heti kun tv on siellä 2 vuoden iässä.
Tämä on aika hurja juttu, jos pitää paikkansa ja on tarkoituksellista. Vähän sama kuin jos autovalmistajat alkaisivat kahden vuoden jälkeen tuuppaamaan autoihin päivityksiä, jotka vähän kerrallaan heikentävät auton suorituskykyä tai ajo-ominaisuuksia, jotta uudemmat mallit saadaan tuntumaan selvästi paremmilta ja houkuttelevammilta. Varsinkin nyt sähköautojen aikakaudella tuollainen olisi teknisesti helppoa.

Tämä on aika hurja juttu, jos pitää paikkansa ja on tarkoituksellista...
Tuskinpa ne tarkoituksella. Itse en ole ongelmia LG:n päivitysten myötä havainnut parilla edellisellä oled-mallilla, mutta kun ne noita päivityksiä tarjoilee vielä aika vanhoillekin malleille niin hyvin mahdollista, että välillä pääsee vaillinaisen testauksen vuoksi bugisiakin päivityksiä matkaan. Edit. Olisi kyllä näppärää ja reilua, että voisi palata edelliseen firmikseen mikäli ongelmia ilmaantuu.

Aina ei ole edes kyse hardiksesta vaan valmistajat kusee softakehityksen uusissa versioissa totaalisesti.. kuten Samsung S9xF kanssa.. asetusvalikoiden toiminta ja jatkuva sovellusten poisto muistista on aivan käsittämättömän rasittavaa verrattuna S9xD tai miljoona vuotta vanhaan MU sarjalaiseen. Jos uudet hw tehot käytettäisiin ns. vanhalla softalla niin tulos olisi "instant" mutta ei, softat paisuu ja laadunhallinta retuperällä.
Kuvanparannukset jne ei siltikään ole parantuneet vuosiin yhtään mihinkään, ei ole mitään mullistavia resoluutio tai liike skaalauksia saatu aikaiseksi... sana AI vilahtelee markkinoinnissa mutta eipä näy yhtään minään hyödyllisenä tai laatua parantavana.

Joo tuo ei kuulosta pahalta. LG:llä puhutaan jostain noin 10 sekunnista päävalikosta sovellukseen ja ohjelma auki. Paitsi jos on sovellus ollut aiemmin jo auki, niin ainakin ruutu, disney ja HBO osaa jatkaa heti sitä ohjelmaa, eli silloin puhutaan alle 5 sekuntia.

Onhan nämä sovellukset hieman tervaisia käytöltään, mutta kun käytöstä on noin 99,9% katselua ja 0.1% valikoita, niin eipä tämä ole deakbreaker. Kuva ratkaisee mulle paljon enemmän kuin käytettävyys. Sitten jos enemmän säätää yms. niin kannattaa ottaa joku ulkoinen boksi.
Myös nettinopeus vaikuttaa noihin sovellusten käynnistymisiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 039
Jäsenet
80 413
Uusin jäsen
Electric77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom