Öljyn valinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Olisikohan täällä viisaampia jotka osaisivat neuvoa?

Tarvitsisi hommata 2011 508 SW THP 1.6l öljyt, mutta mitä olen tässä googletellut ja nettiä tutkinut, niin en oikein tiedä mitä öljyä koneeseen laittaisi.

Koneen alkuperäinen öljyluokitus on PSA B71 2290 C1 5w-30, mutta C1 luokitusta ei enää ole joten jotkut suosittelevat käyttämään uudemman B71 2312 luokituksen mukaisia 0w-30 C2/C3 öljyjä ja toiset taas suosittelevat BMW LL-04 luokituksen mukaisia C3 öljyjä joita BMW suosittelee omiin vastaaviin "prince" moottoreihinsa, koska niiden pitäisi tarjota parempi suoja moottorin kulumista vastaan.

Olen yrittänyt tutkia asiaa ja a ilmeisesti C2/C3 luokan öljyt on optimoitu polttoainetaloudellisuus edellä ja C3 öljyt ovat sitten enemmän optimoitu kulutuskestävyyttä ajatellen, jos siis olen oikein ymmärtänyt.

Nyt lähinnä mietin kumpaa laittaisin, kun itselleni polttoainetaloudellisuus ei ole kovinkaan tärkeää vaan enemmänkin painotan kulutuskestävyyttä, niin uskallanko laittaa BMW LL-04 luokituksellista C3 5w-30 öljyä koneeseen?

Olen muistaakseni aikaisemminkin tätä kysellyt ja silloin päädyin muistaaksen C4 öljyihin, mutta nyt on menty jo jonkin aikaa niillä mitä huolto on sattunut laittamaan, muistaakseni Totalin INEO First 0w-30 C2.

En tiiä onko tuo sama kuin Citikan 1.6 VTI mutta siinä on kyllä käynyt aika monenmerkkistä 5-30 tai 5-40 öljyä, mitä nyt mikäkin huolto tynnyrissään pitää...

Statistiikka

Viestiketjuista
306 603
Jäsenet
82 926
Uusin jäsen
vavawanha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom