Olympia‑jääkiekko 2026

Mitä luulet, että urheilija jonka koko elämä perustuu äärimmäiseen kilpailullisuuteen miettii häviämisestä?
No, luulen ainakin sen, että sinulla tuskin on mitään kokemusta vakavasta kilpaurheilusta. 🙄

Itse olen joskus menettänyt aika pienellä marginaalilla finaalipaikan, mutta olin loppujen lopuksi ihan helvetin iloinen siitä seuraavassa matsissa voitetusta pronssistakin.

Ja hupsistaheijaa, eipä kukaan Leijonistakaan näyttänyt spiidaavan siksi, että voittivat pronssia - päinvastoin. 🤣

Suomihan on siinä vähän pahassa paikassa että toi pronssi nyt yleensä on se mikä on otettavissa, melkein joku vois sanoo että näissä kisoissa pronssi oli samaan aikaan minimi ja maksimi suoritus.

Itse en uskonut edes pronssiin. En tiedä mitä nämä "tietäjät" täällä kuvittelee. Ihankuin Kanada olisi nöyryytetty jollain Pennasen vaihdolla, just joo.

Ja Venäjähän turnauksesta puuttuu.

Kanadalla hävittiin kuitenkin nytkin vain yhdellä maalilla, joten spekuloida voi miten olisi käynyt jos Suomellakin olisi ollut NHL-tasolla voittamaan tottunut valmentaja, kuten vaikka se Maurice, joka olisi ehkä voinut luoda Suomelle taktiikan joka olisi sisältänyt vähän edes hyökkäyspelinkin yritystä sen viimeisen 40 minuutin aikana joka nyt pyörittiin vaan epätoivoisesti omissa? Nyt sen sijaan hävittiin Kanadalle sekä materiaalissa että valmennuksessa. Mielestäni siis tuo Maurice keissi osoittaa, että Suomen pelaajat olisivat todellakin halunneet kilpailla kullasta, ja tiesivät 4 Nationssin jälkeen, ettei Pennasen eväät siihen tule riittämään. Mutta liitto tietää paremmin, joten valmennusmopolla lähdettiin moottoritielle, eikä tulos siihen nähden toki ihan surkea ollut, vaikka paljon kokonaisuudessa jäikin parannettavaa. Josta osoituksena mm. se että se oli aikalailla joku 3-4 kenttä monissa peleissä Suomea joutui kannattelemaan ykkös ja varsinkin kakkoskentän äijien ollessa ihan yössä, kun maaleja olisi pitänyt tehdä. Puhumattakaan siitä surullisesti ykkösyv:stä.

Mutta toki jos nämä olivat jollekin ne ensimmäiset best on best leijonien olympialaiset, niin nauttikaa vaan siitä pronssista. Itse maajoukkueen pelejä sieltä jostain vuodesta 95 asti seuranneena, ei enää nämä loputtomat pronssit jaksa sykähdyttää. Enää ei kuitenkaan eletä sitä ysäriä jääkiekossa.

Viimeksi muokattu:
En juuri urheilua seuraa tai katso niin enpä tunne itseäni juuri tyhmemmäksi kuin ennenkään. Tämä oli eka peli minkä sivusilmällä katsoin ja hienosti voitettu pronssi.
Oli kyllä hienosti voitettu.
Kanadalla hävittiin kuitenkin nytkin vain yhdellä maalilla, joten spekuloida voi miten olisi käynyt jos Suomellakin olisi ollut NHL-tasolla voittamaan tottunut valmentaja, kuten vaikka se Maurice, joka olisi ehkä voinut luoda Suomelle taktiikan joka olisi sisältänyt vähän edes hyökkäyspelinkin yritystä sen viimeisen 40 minuutin aikana joka nyt pyörittiin vaan epätoivoisesti omissa? Nyt sen sijaan hävittiin Kanadalle sekä materiaalissa että valmennuksessa. Mielestäni siis tuo Maurice keissi osoittaa, että Suomen pelaajat olisivat todellakin halunneet kilpailla kullasta, ja tiesivät 4 Nationssin jälkeen, ettei Pennasen eväät siihen tule riittämään. Mutta liitto tietää paremmin, joten valmennusmopolla lähdettiin moottoritielle, eikä tulos siihen nähden toki ihan surkea ollut, vaikka paljon kokonaisuudessa jäikin parannettavaa. Josta osoituksena mm. se että se oli aikalailla joku 3-4 kenttä monissa peleissä Suomea joutui kannattelemaan ykkös ja varsinkin kakkoskentän äijien ollessa ihan yössä, kun maaleja olisi pitänyt tehdä. Puhumattakaan siitä surullisesti ykkösyv:stä.

Mutta toki jos nämä olivat jollekin ne ensimmäiset best on best leijonien olympialaiset, niin nauttikaa vaan siitä pronssista. Itse maajoukkueen pelejä sieltä jostain vuodesta 95 asti seuranneena, ei enää nämä loputtomat pronssit jaksa sykähdyttää.
95 mainittu!

Instant respect!

No katsotaan sitä "voittavaa" jääkiekkoa nyt sitten kun ne tosipelit vihdoin alkavat. Itse veikkaan Suomen maksimiksi näistä kisoista pronssia, sillä käsittääkseni finaaliin pääseminen vaatisi todennäköisesti Kanadan kaatamista, enkä usko että tusina-Pendon leijonista on Kanadan tai USA:n kaatoon. En tosin tiedä olisiko siihen pystynyt tälläkään materiaalilla edes Jalonen, kun muistetaan ettei se Jukankaan NHL turnaus aikoinaan Vancouverissa USA:ta vastaan kovin vahvasti mennyt (6-0 ykköserässä). Ylipäätään jos Kanada ja USA pelaavat aggressiivista ja vauhdikasta karvauspeliä Suomea vastaan pienessä kaukalossa uskon sen olevan myrkkyä leijonien hitaalle neppailukiekolle. Ja juurikin tästä syystä siis suhtauduin varsin positiivisesti niihin Maurice huhuihin. Kyseinen kaveri kun on todistetustu valmentanut voitokkaasti NHL tasolla jossa tunnetusti mennään eikä meinata päädystä toiseen. Vaikka toki myönnänkin että ison haasteen edessä olisi ollut myös Mauricekin Kanadan ja USA:n olympianippuja vastaan, jos nyt ylipäätään olisi ehtinyt Suomea valmentamaan.

Tässä muuten minä aiemmin tässä ketjussa spekuloimassa sillä että juurikin se pronssi on Pennasen kanssa maksisuoritus, ja kato just niinhän siinä kävi. :rolleyes: Sen verran tosin annan joukkueelle krediittiä, että ajattelin tuon Kanada pelin olevan enemmän 2010 USA pelin kaltainen selkäsauna.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 178
Jäsenet
81 908
Uusin jäsen
peesaurus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom