OnePlus Suomen toiminta supistuu – valmistajan puhelimet käyneet Suomessa kuitenkin kaupaksi

NeliYgönen

Ylläpidon jäsen
Esimerkiksi OnePlus Nord 5 oli suomalaisoperaattoreiden myydyimpien puhelinten joukossa huhtikuussa.

1778503966827.png

Kiinalaisen puhelinvalmistaja OnePlussan kohtalosta on spekuloitu viime aikoina laajasti ja esimerkiksi Euroopassa yhtiöltä on noin kuukausi sitten irtisanoutunut runsaasti korkean tason väkeä. Nyt myös useita OnePlus Suomen työntekijöitä esimerkiksi myynti- ja tukipalveluista on ilmoittanut LinkedIn-palvelussa lopettavansa OnePlussalla. Valmistaja onkin aiemmassa virallisessa lausunnossaan kertonut uudistavansa strategiaansa erityisesti Euroopassa, mikä saattaa tarkoittaa yksinkertaisesti toiminnan huomattavaa supistamista tai joillain alueilla peräti lopettamista, vaikka nykyisten asiakkaiden takuu- ja päivitysasioista luvataankin huolehtia loppuun asti.

Uutisista huolimatta OnePlussan puhelimet olivat huhtikuussa erittäin suosittuja suomalaisoperaattoreilla. Esimerkiksi Telian kuluttajamyynneissä keskihintainen Nord 5 -malli ylsi ykkössijalle huhtikuun top 10 -listassa, ja mukana oli myös hintavampi 15R. Myös DNA:lla ja Elisalla OnePlussan puhelinmalleja näkyi huhtikuun vastaavissa listoissa kuluttajapuolella.

OnePlussan lopettamishuhuille Suomessa on antanut lisäpotkua emoyhtiö Oppon puhelinten saapuminen täkäläisille markkinoille hiljalleen, mutta virallista vahvistusta huhupuheille ei ole OnePlussan suunnalta kuitenkaan kuultu.

Lähde: SuomiMobiili

Kummasti alkaa näyttää siltä että olin oikeassa ja OnePlus tulee poistumaan täältä markkinoilta. Moni käyttäjä väitti jopa että valehtelen tai että uutiset mitä on tähän mennessä tulleet eivät tule vaikuttamaan mitenkään OnePlussan täällä oloon, myyntiin, päivityksiin tms. koska koskevat vain jotain Taiwan / Kiina akselia.

Katsoo nyt vielä hetken aikaa ennenkuin uskaltaudun sanomaan että olin oikeassa kun olen suositellut ettei kyseistä puhelinta kannata välttämättä ostaa ja että sen toimitaa täällä euroopassa oltaisiin ajamassa alas. Toki tähänkin tulee varmaan muutama kommentoimaan (kun itse ostaneen kyseisen merkin puhelimen, on niitä minullakin ollut) miten olen väärässä eikä vaikuta mitenkään mihinkään.. Saa sitten nähdä miten esim. Suomalaisista firmoista saa takuuta ja korjauksia jos tulee ongelmia eikä mallia enää myydä täällä tai miten Suomenkielisiä päivityksiä tulee laitteisiin...

Kummasti alkaa näyttää siltä että olin oikeassa ja OnePlus tulee poistumaan täältä markkinoilta. Moni käyttäjä väitti jopa että valehtelen tai että uutiset mitä on tähän mennessä tulleet eivät tule vaikuttamaan mitenkään OnePlussan täällä oloon, myyntiin, päivityksiin tms. koska koskevat vain jotain Taiwan / Kiina akselia.
Älä nyt viitsi. Ei kukaan väittänyt että valehtelisit.

Ja OnePlus ensin kommentoi ettei mikään ole muuttumassa ja eivät poistu markkinoilta. Se oli kuitenkin sen hetkinen tilanne mikä silloin oli tiedossa. Sen jälkeen kaikki muuttui.

Kyllähän sen otsallaankin näki että kun astuttiin Oppon varpailla Taiwan-seikkailujen kanssa, niin meni väärille jengoille. Eli se etsintäkuulutetun dirikan keissi.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 936
Jäsenet
82 996
Uusin jäsen
saapisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom