Tosiaan, itsellä ilmennyt pienoinen ongelma, elikkäs, Jossakin vaiheessa koneella ollessa alkaa koko kone tökkiä kun muistin käyttö nousee 95-100% joka sitten näkyy tehtävien hallinnassa. aikaisemmin tätä ongelmaa ei ollut, mutta päivitin BIOS:in noin kuukausi sitten jotta pystyn pelaamaan FACEIT:iä. (vaati siis TPM 2.0). Noh bioksen päivitys onnistui ongelmitta, tein "feikki-usbin" johon sitten latasin uuden version ja päivitin BIOS:in. Jouduin päivittämään sen kuitenkin versioon 7C95v2O1(Beta version), joka on siis betaversio. Päivittämisen jälkeen toimi ihan normaalisti mutta nyt n.1-2 viikkoa sitten alkanut tökkimään ja en tiedä mikä sen aiheuttaa. Oon tutkinut asiaa, ja ei selvinnyt, olin kuitenkin jättänyt bioksen päivityksen jälkeeen RAMin nopeuden 2133Mhz kun olin unohtanut että se pitää manuaalisesti vaihtaa. No kävin vaihtamassa eikä auttanut. Tämän seurauksena ostin kaksi kappaletta 3600Mhz rami tikkua ja ajattelin että sillä saataisi ongelma fiksattua jos rami on jotenkin viallinen. Mutta tuntuu että sekään ei auttanut. Toki minulla on vielä kaksi vanhaa tikkua kiinni jotka pitäisi vaihtaa tai ottaa pois. Mutta kyseistä ongelmaa ei aikaisemmin ollu vaikka olikin vain 3200mhz.
Osaisiko joku täällä kertoa että mistä ongelma johtuu?
Tehtävien hallinnassa silloin kun muisti on nousut sinne 95-100% niin tuo sivutettu varanto on noussut n. 12Gt ja sivuttamattomassa on n. 2Gt niin onko se normaalia?
Speksit:
AMD Ryzen 7 5700X3D 3-Ghz 8-core prosesssori
Asus Dual Geforce RTX 3060 V2 OC edition 12GB Näytön ohjain
B550M PRO-VDH WIFI emolevy
RAMIT:
DDR4 Kingston Fury BEAST 3600-Mhz 2x8GB
DDR4 kingston Fury BEAST 3200Mhz 1x8GB
DDR4 Kingston FURY 3200Mhz RGB 1x8GB
Osaisiko joku täällä kertoa että mistä ongelma johtuu?
Tehtävien hallinnassa silloin kun muisti on nousut sinne 95-100% niin tuo sivutettu varanto on noussut n. 12Gt ja sivuttamattomassa on n. 2Gt niin onko se normaalia?
Speksit:
AMD Ryzen 7 5700X3D 3-Ghz 8-core prosesssori
Asus Dual Geforce RTX 3060 V2 OC edition 12GB Näytön ohjain
B550M PRO-VDH WIFI emolevy
RAMIT:
DDR4 Kingston Fury BEAST 3600-Mhz 2x8GB
DDR4 kingston Fury BEAST 3200Mhz 1x8GB
DDR4 Kingston FURY 3200Mhz RGB 1x8GB
Kun tuo 3000-sarja kyseessä joka jo hieman iäkästä sorttia. GPU:n yskiminen lämpöjen vuoksi saa aikaan kaikenlaista.