Ongelmia DNA MESH WiFi F-3896 kanssa

Morjesta, DNA huoleton 1000 mbit/s liittymä tosijaan käytössä ja aina välillä ongelmia tämän DNA wifin kanssa esiintyy. Nyt taas alkanut ongelmat bufferbloatin kanssa. Olen ajatellut jos hankkisin erillisen reitittimen jossa olisi paremmat QoS ominaisuudet jotka ns. reitittäisin tuon toisen modeemin kautta mutta en varmaksi mene sanomaan että tuo niinkään auttaa. Talossakin n. 30v vanhat kuparit seinissä ja todnäk. mitään muutosta niihin ei asumisoikeusasunnoissa tule olemaan. Mietin että kannataisiko tämä edes?

Tässä nyt tulos kun toinen kone wifillä mutta ei mitään nettiselaimia oli auki:

Morjesta, DNA huoleton 1000 mbit/s liittymä tosijaan käytössä ja aina välillä ongelmia tämän DNA wifin kanssa esiintyy. Nyt taas alkanut ongelmat bufferbloatin kanssa. Olen ajatellut jos hankkisin erillisen reitittimen jossa olisi paremmat QoS ominaisuudet jotka ns. reitittäisin tuon toisen modeemin kautta mutta en varmaksi mene sanomaan että tuo niinkään auttaa. Talossakin n. 30v vanhat kuparit seinissä ja todnäk. mitään muutosta niihin ei asumisoikeusasunnoissa tule olemaan. Mietin että kannataisiko tämä edes?

Tässä nyt tulos kun toinen kone wifillä mutta ei mitään nettiselaimia oli auki:
Tänään sain postista Asus Zenwifi bt8 wifi7 reititti.en x 2 kpl. Ei voi olla kuin tyytyväinen!
Antaa lagaatoman yhtyden päästä toisesta reitittimestä piuhalla saman kuin suoraan kuitu töpselistä suoraan!
Tosin selviää halvemmalla jos ei tarvitse kuin 1 kpl...
Helppo asentaa ja 10/10 näin lyhyellä kokemuksella!

Näköjään olen puhunut vähän mitä sattuu aikaisemmassa viestissä. Ongelmia on vain tuossa latenssissa kun jotain yrittää esimerkiksi pelailla. Modeemi on ethernitillä kiinni koneessa. Mietin että olisiko tollaisesta QoS mitään hyötyä jos ethernetillä laitan tuon dna mesh wifin siltaavaksi -> jokin reititin missä on qos -> itse kone? Kuitenkin 200-300 ms tasoilla käy nuo latenssit. Ongelma voi tietenkin olla ihan seinässäkin, miten edes tällaisen asian kanssa nyt pitäisi lähteä toimimaan? Reitittimen nyt voisi jokatapauksessa hankkia, data tv splitteriä voisi lähteä myös vaihtamaan...

Voi veljet mä olin tulossa kirjottamaan tänne omaa lankaa ja sun teksti on kuin omaa lukisi. Mulla samat tuotteet ja palvelut, mutta aivan järkyttävää stutteria ollut viimeaikoina pelatessa. Pingi hyppii myös aivan järkyttävästi.

Olen asunut tässä 5 vuotta ja aiemmin kaikki oli hyvin, sitten DNA:n mukaan mun aiemmasta modeemista oli virtalähde hajalla jonka takia se buuttasin itsensä joka aiheutti sen että netti meni pois. No sain korvaavan purkin, joka siis sama kuin sulla ja netinkatkeilu on jatkunut edelleen aina kun multa tulee rasitusta siirtonopeudelle eli on useampi striimi päällä ja itsellä myös live päällä sekä peli.

Seuraan lankaa jos joltain tulisi joku oiva niksi, vai onko sellasta?

Pirun kupari kaapelit, ei voi tehdä kuituja kun naapurit on tyytyväisiä kun sudokut ja iltasanomst aukeaa…

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
299 411
Jäsenet
81 632
Uusin jäsen
makke1991

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom