Onko aliexpress luotettava ?

Olen nähny monta ihmistä suosittelevan aliexpressiä, mutta mistä tietää onko myyjä luotettava tai että tuotteessa ei ole mitään outoa ?

Olen nähny monta ihmistä suosittelevan aliexpressiä, mutta mistä tietää onko myyjä luotettava tai että tuotteessa ei ole mitään outoa ?
Jatka tuolla:

Käytännössä et noihin vastausta saa kuin kokeilemalla. Eli ostamalla.

Palautteet ei kerro mitään myyjästä, saati tuotteesta. Feikataan niin paljon.
Mutta ostat luottokortilla niin tarpeen tullessa sieltä rahat takaisin jos myyjön kanssa kusee syystä tai toisesta.

Itse tilannut kymmeniä kertoja, tavara kyllä tullut mutta osassa laatu ollut vähän heikkoa. Tosin hinnatkin olleet niin halpoja että tuon riskin olen ottanut tiedostaen.

Käytännössä et noihin vastausta saa kuin kokeilemalla. Eli ostamalla.

Palautteet ei kerro mitään myyjästä, saati tuotteesta. Feikataan niin paljon.
Mutta ostat luottokortilla niin tarpeen tullessa sieltä rahat takaisin jos myyjön kanssa kusee syystä tai toisesta.

Itse tilannut kymmeniä kertoja, tavara kyllä tullut mutta osassa laatu ollut vähän heikkoa. Tosin hinnatkin olleet niin halpoja että tuon riskin olen ottanut tiedostaen.
hmm okei, kun olet tilannut niin oletko tarkistanut jotain myyjästä ?

Tarkistanut mitä?
Noita kinkkejä ei kyllä paljoa pysty "tarkistamaan", tai en minä ainakaan tiedä miten.
Yleensä vain kattonut, että olisi niitä palautteita. Vaikkakin edelleen niitä feikataan käsittääkseni todella paljon.

Muutamat jutut mitkä havainnut hyväksi:
- Myyjällä pitää olla ainakin yli sata myyntiä. Usein noita on tuhansia.
- Mitään kosmetiikkaan, ruokaan tai vaatteisiin liittyvää en osta kun ei ole yhtään tietoa mitä myrkkyjä noissa on käytetty. EU:sta ostaessa on sentään jotain valvontaa. Alista ostaessa sitten ihan täysin villi länsi.
- Sähkölaitteissa kannattaa olla tarkkana, siellä on voitu vetästä mutkia suoraksi säästöjen takia. Pahimmillaan voi aiheuttaa paloriskin. Itse tullut ostettua esim. pieniä 2.5G verkkokytkimiä ja voi sitten vaihtaa laadukkaamaan muuntajan tilalle.
- Arvostelujen kuvat tulee yleensä kurkattua läpi. Antavat edes jotain osviittaa tuotteesta. Ne alle viiden tähden arvostelut on kanssa ihan hyvä katsoa. Noita nyt harvemmin feikataan.
- Tuolla on myös ihan hyviä Kiinalaisia valmistajia ja niillä omat storet. Esim. Ugreen. Toki hinnatkin sitten kalliimmat muuhun Alin valikoimaan verrattuna.
- Osittain vaan sitten tullut opittua kantapään kautta mitä tuolta kannattaa tilata ja mitä ei. Esim. Usein kaikenlaiset markan adapterit ovat olleet kuraa. Kerran esim yksi USB-A -> USB-C -adapteri taisi olla oukosulussa kun kuumeni siihen malliin.

Siellä on paljon todella laadukastakin kamaa. Vähän sellaista vibaa ollut, että kiinalaiset on vihdoin tajunneet että he pystyvät tekemään laatuakin halvemmalla kuin muut, ja se myy kuin häkä.

Aliexpress on markkinapaikka, jossa monet myyjät myyvät erilaista tavaraa. Siksi ei voi sanoa näin:

Siellä on miljoona myyjää.

--

Niillä on myyjille palautejärjestelmä ja niillä on maksunpalautus, jos tavara vaikka ei koskaan tule.

--

Mieluummin kuitenkin jatkot tuonne:

Statistiikka

Viestiketjuista
298 757
Jäsenet
81 527
Uusin jäsen
jarii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom