Kävin wikipediasta tarkistamassa mikä tää discordi on. Pitääkö siinä olla mikki? Koska en omista mikrofonia.
Asensin tässä huvikseen androidiin tuon discordin ja ei siel ketään ole. Mistä sieltä peliseuraa löytää? Joku sätti oli jossa ikivanhoja keskusteluja ja jotain voippi huoneita joissa ilmeisesti ei ketään ollut.
Pahoittelut jos sait väärän mielikuvan.
Murowatch ei ole aktiivinen 24/7, mutta päivä&ilta-aikaan sieltä löytää kyllä jengiä. On siellä eilen ollut tohon sun kurkkaus-aikaan kanavalla jengiä n. 12 (ne ei vaan oo juuri jutellu mitään), ja tuntia ennen kuin oot käyny vilkuilemassa siellä on ollut vähintänä 4-hengen grouppi (koska on haeuttu kahta lisää). 'Ikivanha' keskustelu chätissä oli siis tässä noin tunnin vanhaa.
Pokingaround-eilen klo 21.37
joo
voippii
teen leipääää
2 vielä
hophop
Jonka jälkeen grouppi on varmaan lähteny lätkimään ja ukot untenmaille ennenkuin oot tullu paikalle kattelemaan.
Tuolla tosiaan on pääsääntöisesti töissä käyvää porukkaa, joten yöpelit on harvinaista loma-aikojen herkkua. Toki jos lisää yökukkujia tulee, niin varmasti myös yöpelejä tulee
Ja noin muuten mitä tulee pelaajamääriin niin OW on tällä hetkellä yksi maailman suosituimmista peleistä ja tällä on yli 20 miljoonaa pelaajaa. Peliseuraa siis varmasti löytyy, se vain on vähän hankalaa vielä toistaiseksi kun pelin sisällä ei ole mitään yhteisötyökalua noiden perinteisten frendilistojen lisäksi. Tämäkin on kyllä tulossa, tai ainakin Pelinjohtaja Kapplan tätä kovasti lupaili tiedonannoissaan. Itse olen tähän asti havainnut että discordissa on 'parhaimmat pöhinät', vähän sama kuin joskus 90/2000 luvun taitteessa tf:ssä ja cs:ssä IRCissä oli parhaat pöhinät
Toinen discordservu joista ainakin itse seurailen juttuja ja etsin grouppeja kun suomalaista seuraa ei murowatchista ole tarjolla on Your Overwatch. Yksi aktiivisimmista discordeista OW:lle, chätissä juttu pyörii 24/7 sitä tahtia ettei lukea ehdi ja grouppeja on jokaisena vuorokauden tuntina pyörimässä. Tätä ylläpitää Your Overwatch youtubekanavan väki. Englannin kielinen. Tuurilla olen kyllä tuoltakin löytänyt jo kahdesti täysin suomalaisen groupin, tajuttiin että ollaan kaikki finskejä vasta kun grouppi oli chätin kautta huudettu kasaan
https://t.co/HzFhjUGsEx
Uutena pelaajana kannattaa joinailla muutamalle aktiiviselle discordille, seurailla juttuja ja samaan aikaan pelata peliä. Tässä on aika korkee skill-cäppi, ja itselläni opetteluvaihe kesti pari kuukautta. Eli pelailee quickpläytä ja arcade-moodin erilaisia pelimuotoja, ja kastaa varovaisesti varpaat komppiin kun osaa pelata vähintään yhtä heroa jokaisesta tyypistä. Se että oppii mapit ja oppii herot, ja jossain vaiheessa naksahtaa päässä sellanen lamppu että 'ding' ja näin tätä pelataan. Eli tulee auttava ymmärrys hahmojen synergioista ja suhteista, niin johan alkaa pomppia.