Moikka,
Lupasin ystävälle päivitellä hänen vanhaa konettaan, mutta mulla ei kyllä enää rahkeet riitä näihin juttuihin. Hattu kourassa kaipaisin siis teiltä viisaammilta neuvoja seuraaviin kysymyksiin.
- Päivittääkkö prossu, näyttis sekä lisää muistia - vaiko johonkin uudempaan kantaan? AM5?
- Kannattaako päivitystä viivästyttää hieman? Black friday? Uuden sukupolven rauta?
- Budjetti ei ole kovin kiveen hakattu, mutta lähinnä kiinnostaa järkevä vastine rahalle. - Siis minkälainen budjetti sellaiselle raudalle joka kestäisi ainakin sen seuraavat 3-5 vuotta? Pääseekö alle 1000 EUR?
Kone ihan tavallisessa käytössä: nettiä ja pelejä. Näyttö: 1920x1080 144hz.
Kotelo: Fractal Design Focus G ATX
Emo: ASRock B450 Pro4 ATX
Prossu: AMD Ryzen 5 2600 + ARCTIC Freezer 34
Näyttis: Palit GeForce RTX 2060 GamingPro
Muistit: G.Skill 16GB (2x8GB) Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16
Poweri: Seasonic 550W FOCUS+ 550 Gold
Tallennus: Western Digital 1TB WD Blue 3D SSD
Itse ajattelin (hyvin) pikaisen selailun päätteeksi näitä:
5700X + RX 7700 XT ja mahdollisesti vielä 32gb muistia. Myös kävi mielessä, että pelitteleekö tolla näyttiksellä vielä jonkin aikaa jos päivittäisi vaan prossun?
Lupasin ystävälle päivitellä hänen vanhaa konettaan, mutta mulla ei kyllä enää rahkeet riitä näihin juttuihin. Hattu kourassa kaipaisin siis teiltä viisaammilta neuvoja seuraaviin kysymyksiin.
- Päivittääkkö prossu, näyttis sekä lisää muistia - vaiko johonkin uudempaan kantaan? AM5?
- Kannattaako päivitystä viivästyttää hieman? Black friday? Uuden sukupolven rauta?
- Budjetti ei ole kovin kiveen hakattu, mutta lähinnä kiinnostaa järkevä vastine rahalle. - Siis minkälainen budjetti sellaiselle raudalle joka kestäisi ainakin sen seuraavat 3-5 vuotta? Pääseekö alle 1000 EUR?
Kone ihan tavallisessa käytössä: nettiä ja pelejä. Näyttö: 1920x1080 144hz.
Kotelo: Fractal Design Focus G ATX
Emo: ASRock B450 Pro4 ATX
Prossu: AMD Ryzen 5 2600 + ARCTIC Freezer 34
Näyttis: Palit GeForce RTX 2060 GamingPro
Muistit: G.Skill 16GB (2x8GB) Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16
Poweri: Seasonic 550W FOCUS+ 550 Gold
Tallennus: Western Digital 1TB WD Blue 3D SSD
Itse ajattelin (hyvin) pikaisen selailun päätteeksi näitä:
5700X + RX 7700 XT ja mahdollisesti vielä 32gb muistia. Myös kävi mielessä, että pelitteleekö tolla näyttiksellä vielä jonkin aikaa jos päivittäisi vaan prossun?