Päivitystä AMD:hen

Moro

Olen pohtinut pelikoneen päivittämistä. Koneen kanssa on ollut alusta asti ongelmia (näytönohjain takuuvaihdettiin, ongelmat "vaihtuivat"), epäilen että ongelma on emolevy. Armoury Crate on varmastikin surkein ohjelma, jota olen koskaan käyttänyt. Joten uutta Asusta en missään tapauksess halua.

Kuitenkin.
Nykyinen emolevy on Asus TUF GAMING X670E-PLUS WIFI prosessori on AMD Ryzen 9 7950X, AM5, 4.5 GHz, 16-Core
Muistia on 32 gigatavua ja näytönohjain on varsin pätevä Radeon ja nämä osat on tarkoitus kierrättää. Suoritinta viilentää Aerocool Mirage L360, joka olisi tarkoitus pitää tehtävässään, joskin senkään vaihtaminen ei ole poissuljettua.

Mikä olisi sopiva kombo korvaamaan vanhat kalut? Periaatteessa pelkällä emolevyn vaihtamisellakin selviäisin (luulen koneen ongelmien johtuvan emolevystä), mutta samalla kyllä päivittäisi sitten prosessorinkin.

Armoury crate pois niin alkaa toimia konekin. Joten tuskin Asuksessa vikaa raudan puolesta. Näin äkkiä väittäisin.

Mikä näytönohjain siellä nyt on koneessa? Mikä olisi päivittämisessä ekana mielessä, näytönohjain, emolevy samassa vai miten?

Sitten minkälaisia aiemmat ongelmat ovat olleet?

7950x korvaajaksi puhtaasti pelikäyttöön 9800x3d. Ero on huomattava minimi fps saralla, kuin myös fps kestää korkeammalla koko ajan ilman suurempia dropppeja. Ihan omaa kokemusta samaisesta prossun vaihdosta 4K 144Hz näytöllä pelatessa.

Mitä ne ongelmat ovat joiden luulet johtuvan emolevystä?

Armoury Craten tuottamiin ongelmiin on hyvin helppo ratkaisu - poista se. Ja varmista että emolevyn biosissa on pois päältä asetus joka asentaa Armoury Craten automaattisesti.

Jos kone on puhtaasti pelikone niin nykyinen 16-ydin prossu on ylimitoitettu, ja siinä mielessä vaihtaminen johonkin esim 9800X3D:hen olisi järkevää, ja jos emolevynkin vaihtaa niin vaikka laadukkaaseen MSI B850 Tomahawkkiin

= 670€ -100€ (kampanja-alennus) = 570€

Statistiikka

Viestiketjuista
306 163
Jäsenet
82 830
Uusin jäsen
Monael21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom