Yksi asia mitä olen ihmetellyt työhakemuksissa; Palkkatoive. Eikö se firma voi suoraan vaan laittaa mitä ne maksaa? Mitä tuolla haarukoidaan?
Tämän perään on kuuluteltu mm. siellä Linkkarissa tosi paljon jonkin aikaa. Nyt tuli itselle vastaan eka työpaikka johon hakiessa rekryfirmasta kerrottiin palkkahaarukka. Lievitti paineita kun tiesin että palkkatoiveeni johon olen tyytyväinen osuu haarukkaan oikein mukavasti.
Miksi maksaa 5000e jos joku suostuu tekemään kolmella? Rahaa tuossa haarukoidaan.
Itse olen palkka avoimuuden puolella.
Tämähän se syy on, ikävä kyllä. Mahdollisuus palkata joku joka ei tiedä kuinka paljon siitä positiosta oltaisiin valmiita maksamaan. Sitten vielä se, että firma voi pyrkiä löytämään kovan tekijän viidellä tonnilla, mutta jos ei löydä saattavatkin haluta ottaa siihen kolmella tonnilla kokemattomamman tyypin kasvamaan siihen rooliin. Silloin korkea palkkahaarukka sabotoi sen firman oman neuvottelutaktiikan.
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo listaus. Laitetaas omakin tähänastinen palkkakehitys tämän alan hommissa niin voi joskus tulevaisuudessa tarkastella näitä. Listattuja ennen olin alle kahden tonnin bruttopalkalla varastolla töissä.
2017 - 2400€ / kk (projektinhoitaja)
2018 - 2800€ / kk (projektinhoitaja, palkankorotus)
2019 - 2800 € / kk(projektinhoitaja)
2020 - 3100 € / kk (projektinhoitaja, palkankorotus)
2021 - 3400 € / kk (projektinhoitaja, palkankorotus)
2021 - 3700 € / kk (suunnittelija, työpaikan vaihto)
2022 - 3800 € / kk (suunnittelija, palkankorotus)
2023 - 4500 € / kk (järjestelmäasiantuntija, työpaikan vaihto)
2024 - 4700 € / kk (järjestelmäasiantuntija, palkankorotus)
Seuraavaksi: 2025 - 5400 € / kk (tuotekehitysinsinööri, työpaikan vaihto)