Anteeksi, jos väärä ketju.
Meikäläisellä sellanen tilanne, että muuttaessani asuntoon, oli edellinen asukas vissiin ottanut palohälyttimen mukaansa, jonka isännöitsijä ja hallitus oli asennuttanut kaikkiin taloihin.
Tässä kun vuosi alkaa vaihtua ja vastuu menee asukkaalta taloyhtiölle/isännöitsijälle, niin otin yhteyttä vuokranantajaani muiden asioiden ohessa tästä.
Hänen mukaansa palohälytin on asennettu. Lähetin kuvan, ettei ole katossa, vaan tyhjä paikka.
Isännöitsijän kanssa meillä oli pientä vääntöä aiemmin, mistä perkeleen naapurit ketjussa kerroin aiemmin, kun herra ei paljoa kiinnostanut huomautuksen oikaisu, vaikka olin ollut kaukana kotoani ja ei suostunut avaamaan ajankohtia tämän takia jne. Tämän johdosta hän ollut yhteistyökyvytön minuun muissakin liittyvissä asioissa ihan naurettavasti. Ensin sanoi, että tänne on asennettu 10 vuoden takuulla hälytin. Joo. Ei vaan näy missään, kun sitten vuokranantajalle oli käskenyt minut etsimään sitä asunnosta, mihin totesin, ettei ole missään ollut muuttaessanikaan. Vuokranantaja kävi toisessa omistamassaan asunnossa samassa talossa katsomaan millainen siellä on ja eron kyllä huomasi heti, kun siellä katossa se oli, mutta minulla tyhjä paikka.
Tämän jälkeen, kun vuokranantaja kyseli asennusta jne niin ollut jo pariviikkoa hälle radiohiljaisuutta isännöitsijän suunnalta, mistä ei ole tykännyt ymmärrettävästi myöskään.
Itseäni vituttaa tuo isännöitsijän pikkumaisuus, kun jäi hiertämään, etten niellyt huomautusta. (Toki miksi olisin niellyt, kun täällä silloin ole ollut) ja nyt palohälyttimen asennus seisoo.
Hallitukselle on annettu aiheesta tieto isännöitsijän ohella ja he ohjasivat vuokranantajan ottamaan isännöitsijään yhteyttä ja tilanne nyt tämä.
Mietin itsekseni, että jos 1.1 hälyytintä ei ole katossa, niin mihin voisin ottaa yhteyttä?
Itse en nyt lähtisi tästä muuten valittamaan. Isännöitsijän toiminta ollut niin vittumaista, että vissiin pelastustoimen lomakkeen kautta voin vähän hakea vauhtia tarvittaessa palohälyyttimen saamiseen asuntooni oikealle paikalle. Tällä hetkellä mulla on vielä oma hälyytin kehnossa paikassa, niin sillä kiinnostaisi saada se paremmalle paikalle, kuin nykyiselle hyllyn päälle.