Pussin kulmassa mainostetaan alkuperäistä Valion juustoraastetta tjsp. Sanamuoto antaa ymmärtää että olisi samaa kuin kaupassa myytävä, mutta toki voi olla asiakkaan tulkintaa ja tuote onkin jotain suurtalouskeittiöille kustomoitua.
Eiköhän se ole silti juustoa. Halvimmat X-tra pizzajuustot on olleet joskus jotain rasvavalmisteita, ja en yleensä heitä ruokaa pois, mutta kerran heitin koko pizzan, joka oli niillä tehty. Siitäkin huomaa, että kyseessä on aito tavara, että sitä juustoa on vähän ja vähän semmoisinä läiskinä - eikä se peitä koko pizzaa.
En usko, että nykyään on mitään "jätettä" missään - tulee vaan halvimmat raaka-aineet, jotka on ehkä alussa olleet kalliimpia, mutta kun niitä on tehty vuosikymmeniä, niin hinta on saatu painettua alas (eiköhän noille ole omat linjastot, jotka on maksaneet itsensä takaisin jo vuosia sitten). Tietenkin, tässä ei ole terveellisimmät ainesosat. Mutta mielestäni ihan turhaa syyttelyä, jos raksamies noita syö. Eniten tässä on varmaan haitallisia kovia rasvoja + se valkoinen pohja on nopeaa hiilaria, joka voi tässä tapauksessa olla jopa hyvästä, kun imeytyy nopeasti.
Tuo roiskeläppä on vaan hinta/laatu-suhteeltaan voittamaton. Niin vähällä rahalla saa niin hienon tuotteen. Siitä saa kaloreita ravinnoksi ja se ei ole ihan kauhean makuinen. Ei se premium ole, mutta sanoisin turisteillekin, että se kannattaa kokea kerran elämässä. Itse suosin näitä akuuttiin krapulaan, se on toinen krapulavinkeistäni - olo helpottaa nopeammin ja on voimia käydä kaupassa ostamassa parempaa ruokaa.
Ja itse pidän Atrian roiskeläppiä parempana, kun ne on halvempia. Sitten kun tulee yli 2€ roiskeläpät, niinkuin tuo Sriracha, niin se legendaarinen hinta/laatu-suhde ei oikein enää päde. Testasin kyllä tuonkin, kun tarjouksessa oli - ja oli se parempi - mutta ei niin paljon parempi, että melkein kaksinkertainen hinta olisi oikeutettua. Minulle näissä se juttu on juuri se, kuinka paljon saa pienellä rahalla. En ole köyhä, mutta tykkään optimoida.