Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuo on yli kaksi vuotta vanha kuva. Paljon kehitystä on ehtinyt tapahtua, sillä muun muassa valaistus on uusittu.Olisko ihan hiukan valikoidusti ja vielä vähän shopattuna noita kuvia tuosta Kingdom Come deliverancesta laitettu. Voi olla että ovat uudemmasta versiosta mutta epäilen että totuus näyttää kuitenkin enemmän tältä.
![]()
Vitonen taisi olla eka peli jossa näin volumetristä valoa ja oikein hieno efekti oli se. Ilman modejakin tuota kehtaa vielä katsella toisin kuin edeltäjäänsä joka näytti mun mielestä jo julkaisunsa aikaan aika karsealta puhtaasti sen värimäärittelyn vuoksi.Minustakin GTA V on ylivoimaisesti nätein. Ei ole graafisesti edistyksellisin, mutta maailman uskottavuus yksityiskohtineen on omaa luokkaansa realistisuudessa. Modattunahan tuo alkaa olla ihan pelattavaa grafiikkaa:
Mulla ei ole kokemusta noista, ei ole edes GTA V:sta PC:lle. Tubessa on noita fps-vertailuvideoita muistaakseni useitakin.Paljonkos tuo NaturalVision verottaa frameja?
Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.Horizon Zero Dawn on kyllä todella nätti peli, ellei jopa nätein tällä hetkellä mitä olen nähnyt. Ja yllätti muutenkin positiivisesti. Hieno kokemus.
Minulla myös Pro. Käsittääkseni resoluutio se ero, hieman terävämpi prolla.Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.
Korkeamman resoluution ohella (jos TV siihen kykenee) myös esim, tarkemmat tekstuurit vrt. perus plegeen. Itsellä perus 55" Full HD telkku ja siinäkin sai leuan loksahtamaan lattiaan. Voi vaan kuvitella miten upealta peli näyttää jollain Sonyn lippulaiva HDR töllöllä..Samaa olin tulossa kommentoimaan. Ei olisi uskonut että tämän sukupolven konsoleilla nähdään sellaista kauneutta/monipuolisuutta ja vieläpä niin sujuvana. Aivan uskomaton peli muutenkin. Minulla on PS4 Pro, mutta en tiedä kuinka paljon se pro tässä ulkonäön osalta vaikuttaa.

LG:n C6V 55" OLED täällä, joten ei se kuva tuosta ainakaan sen puolesta enää voi parantua. Lähinnä meinasin, että en tiedä onko Horizonissa mitään varsinaisia Pro-optimointeja, mutta näyttäähän siinä olevan, joten ei ihmekään että on komeaa katsottavaa (kliks).Korkeamman resoluution ohella (jos TV siihen kykenee) myös esim, tarkemmat tekstuurit vrt. perus plegeen. Itsellä perus 55" Full HD telkku ja siinäkin sai leuan loksahtamaan lattiaan. Voi vaan kuvitella miten upealta peli näyttää jollain Sonyn lippulaiva HDR töllöllä..
Horizon tosin pelinä ei ollut niin uskomaton imo. Hieno tarina ja loistava pelimekaniikka kyllä loisti mutta pelistä puuttui oikeasti mielenkiintoista sivupuuhastelua, ja hahmot muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta oli aika mitäänsanomattomia.
Ainut vaan, että modaamisen jälkeen sai heittää hyvästit tasaiselle FPS:lle.
GTA V on toki nätti, mutta omasta mielestäni Watch Dogs 2 meni sen ohi viime syksynä. Nyt kuitenkin päätin kokeilla vähän modaamista ja huhhuh, miten peli voi olla yöllä vesisateella niin upean näköinenAinut vaan, että modaamisen jälkeen sai heittää hyvästit tasaiselle FPS:lle.
VisualV + NaturalVision Remastered käytössä.Mitä modia käytät tossa ja onko tietoa että mitä se muuttaa pelistä? Reflection Ultralle ja vähintään 2x reflection msaa näyttää mun mielestä samalle ainakin näiden kuvien perusteella.
Minun mielestäni taas peli näyttää aika muoviselta ja animaatiot hyvin rumasti töksähteleviltä. Parhaimmillaan peli näyttää kyllä kuvissa oikein mainiolle, mutta sen vähän perusteella, mitä olen toistaiseksi nähnyt pelistä, en voi mennä kehumaan. Oletettavasti vähintäänkin animaatiot ovat ongelma koneesta riippumatta.Hiljattain julkaistu Ark Survival Evolved näyttää aika hyvältä. Etenkin vesi ja kasvillisuus osuvat heti silmään, mutta myös valaistus näyttää vakuuttavalta.
Liikkeessä toi on näyttänyt tosiaan aika kammottavalta.Minun mielestäni taas peli näyttää aika muoviselta ja animaatiot hyvin rumasti töksähteleviltä. Parhaimmillaan peli näyttää kyllä kuvissa oikein mainiolle, mutta sen vähän perusteella, mitä olen toistaiseksi nähnyt pelistä, en voi mennä kehumaan. Oletettavasti vähintäänkin animaatiot ovat ongelma koneesta riippumatta.
Mikä on näyttönä sulla noissa kuvissa![]()
![]()
![]()
GTA V on kyllä todella hienon näköinen peli ilman modauksiakin, toki monet tekstuurit ei kestä lähempää tarkastelua mutta peli on niin täyteen täytetty kaikkea niin ei näihin juurikaan kiinnitä huomiota. Ainut joka ärsyttää pelissä on paikoin todella huono varjojen laatu. Nää kuvat on otettu 3440x1440 resolla asetukset very high/ultra sekä molemmat msaa:t x4.
Toinen näyttävä avoimen maailman peli on Forza Horizon 3. Itse jonkinlaisena grafiikkahomona saan suunnilleen orgasmeja näistä peleistä ja monesti pelaaminen onkin vaan pelkkää maiseman fiilistelyä![]()
Asus PG348QMikä on näyttönä sulla noissa kuvissa
Riippuu mitä mallinnetaan. Arma 3 mallintaa aika pitkälti ovien, seinien ja muiden vastaavien objektien läpi ampumisen. Fyysisiä reikiä ei tosin tule, aivan suurimpia rakennuksia ei mallinneta sisältä ja rakennukset eivät ole kalustettuja. Kalustaminen tosin on mahdollista ja uusin DLC taisi kalustaa yksittäisen kaupungin tai kylän Stratiksella. Seurauksena peli on sitten raskas prossulle. Piirtoetäisyydenkin voi nostaa vaikka kymmeneen kilometriin, mutta sitten ei tarvi uneksia kovin kummoisesta FPS:stä millään kokoonpanolla.ei ole vielä peliä, jossa pystyisi räjäyttämään talon tuhennen palasiksi. Tekstuurit on vain pintaa ja pinnan alla kuollutta. Kyllä singolla pitäisi edes oven läpi pystyä lasauttaa. Taitaisi vaan vaatia järjetöntä tehoa esimerkiksi kokonaisen talon fysiikan mallintaminen. Eli mielummin elävä maailma, kuin miljuuna kertaa miljoona tekstuurit. Sadan vuoden päästä sitten.
eli tarkoittaisin, että jokainen talon osa mallinnetaan. kaikki laudat ja naulat jotka reagoi rakenteisiin kohdistuvaan voimaan.Riippuu mitä mallinnetaan. Arma 3 mallintaa aika pitkälti ovien, seinien ja muiden vastaavien objektien läpi ampumisen. Fyysisiä reikiä ei tosin tule, aivan suurimpia rakennuksia ei mallinneta sisältä ja rakennukset eivät ole kalustettuja. Kalustaminen tosin on mahdollista ja uusin DLC taisi kalustaa yksittäisen kaupungin tai kylän Stratiksella. Seurauksena peli on sitten raskas prossulle. Piirtoetäisyydenkin voi nostaa vaikka kymmeneen kilometriin, mutta sitten ei tarvi uneksia kovin kummoisesta FPS:stä millään kokoonpanolla.
Vaikka ketjusta löytyy sinänsä hienoja screenshotteja, niin kaikkia rajoittaa piirtoetäisyys. Korkeatarkkuuksiset tekstuurit, edistyneempi valaistus ja heijatukset yms rajoittuvat etualalle, mistä sitten heikkenee nopeasti ja tekstuurien laatutason muutosta peitellään blurrilla ja depth of viewillä. Tämä on sinänsä realistista; näkyvyys vaihtelee sään mukaan. Monialustapeleissä tuntuu kuitenkin, että vähänkään "kaukaisemmat" kohteet ovat aina sumun peitossa ja sumukin on aika lähellä.
Red Guerrilla Faction ehkä omaan mieleen paras esimerkki edes jonkinlaisesta yrityksestä tässä.ei ole vielä peliä, jossa pystyisi räjäyttämään talon tuhennen palasiksi. Tekstuurit on vain pintaa ja pinnan alla kuollutta. Kyllä singolla pitäisi edes oven läpi pystyä lasauttaa. Taitaisi vaan vaatia järjetöntä tehoa esimerkiksi kokonaisen talon fysiikan mallintaminen. Eli mielummin elävä maailma, kuin miljuuna kertaa miljoona tekstuurit. Sadan vuoden päästä sitten.
Ai joo, en tiennykkää. Tämmöistä tarvittaisiin enemmän. Tosin hieman epärealistinen kun kaveri pomppii marsissa ilman avaruuspukuaRed Guerrilla Faction ehkä omaan mieleen paras esimerkki edes jonkinlaisesta yrityksestä tässä.
Ilman RTX, DX12 päällä täysillä grafiikoilla pelatessa näyttää hyvältä mutta kuitenkin ”pelimäiseltä” heti ensimmäisellä silmäyksellä.Onkos reilussa vuodessa tullut mitään mullistavaa peligrafiikkarintamalle? Omasta mielestä realistisinta grafiikkaa tarjoilee vielä Kingdom Come ...mutta olen kuitenkin RTX OFF -miehiä, joten onko BF 5:ssä raytracing päällä vielä parempaa/realistisempaa herkkua? Pelivideoiden perusteella ei ehkä näytä siltäIlman RTX, DX12 päällä täysillä grafiikoilla pelatessa näyttää hyvältä mutta kuitenkin ”pelimäiseltä” heti ensimmäisellä silmäyksellä.

Saas nähdä miten paljon lopputulos vastaa todellisuutta, mutta tässäpä peli jota uskaltaisin kuvailla sanalla "fotorealistinen", ja joka oikeasti herätti sellaisen vau-efektin.
Heti parempaa jälkeä, kun ei yritetä jotain todella hankalaa (metsiä, kasveja, ihmisten kasvoja, luontoa, sääefektejä) vaan ihan lasten leikkihuone ja muoviset leikkikalut, niin alkaa näyttämään ihan törkeän hyvältä. Pelinä nyt saattaa olla ihan törkeää jätettä ja videokin pelkkää bullshottia, mutta jos graafinen lopputulos on trailerin tasolla niin huh-hah-hei.
...toki sitten fysiikat tuossa trailerissa tuntuvat heti liian ilmavilta, ja niistä tulee sellainen melko ikävä uncanny valley -fiilis.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.