Nykyinen parisuhde on ajautunut hankalaan tilanteeseen kuuden vuoden jälkeen. Me ei asuta yhdessä eikä kummallakaan ole lapsia eikä edes kiinnostusta niiden hankkimiseen. Viimeisten parin vuoden aikana tyttöystävä on jatkuvasti stressaantunut entistä enemmän työssään ja burnout alkaa luultavasti olla lähellä. Nukkumisen kanssa hänellä on myös pahoja ongelmia. Nämä parisuhteen ulkopuoliset ongelmat varmaan heijastuu parisuhteeseen myös.
Aikaisemmin rentoon ja hauskaan parisuhteeseen on tullut vähitellen kaikenlaista draamaa, ja nykyisin saan jatkuvasti pelätä mitä sanon tai teen etten suututa tyttöystävääni. Viimeksi eilen, kun olin toipumassa viikon kestäneestä sairastelusta, onnistuin suututtamaan hänet kun en tarjonnut yöpaikkaa sen jälkeen kun hän oli palaamassa baarista kotiin noin kymmenen aikoihin illalla. Tämä ihan sen takia että hän ilmoitti tästä vasta kun oli ratikkapysäkillä asuntoni lähellä, ja asuntoni oli aivan kamalassa kunnossa viikon sairastamisen jälkeen. Olin myös todella poikki ja halusin vaan levätä jotta olisin viikonloppuna paremmassa kunnossa. Lähes kaikissa muissa tilanteissa olisin toki yöpaikan tarjonnut, ja varmaan eilenkin jos hän vaan olisi kysynyt edes tuntia aikaisemmin että voisiko tulla käymään, niin olisin ehtinyt edes vähän siivoilla ja valmistautua. Nytkään hän ei siis itse edes kysynyt voisiko tulla käymään (eikä mikä on vointini sairastelun jälkeen), vaan suuttui jo siitä kun en itse tarjonnut yöpaikkaa.
Noh, tästä suututtuaan hän ei ole juurikaan viesteihin vastannut, vaikka pahoittelin kyllä tilannetta ja selitin oman näkökantani asiaan. Tänään kertoi vaan että peruuttaa meidän ravintolan pöytävarauksen tältä illalta kun ei halua lähteä sinne. Huomenna hän sitten haluaa nähdä ja jutella. Vähän sellaset fiilikset että saattaa olla tämän parisuhteen päättyminen lähellä. Itse olen edelleen aika pihalla näistä asioista. En koe tehteeni mitään "väärää", enkä tiedä mitä olisin edes voinut tehdä paremmin tässä tilanteessa. Olen pyrkinyt olemaan kohtelias ja selittämään asiat omasta näkökulmastani, mutta eipä se vaan ole auttanut. Ja tämä on toki vain viimeisin esimerkki, vastaavia tapauksia on ollut muitakin erityisesti viimeisen vuoden aikana. No, katsotaan mikä on tilanne huomisen jälkeen...