PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Hah, eli jos tarkoituksena on saada meikeläisestä ulos toteamus, että pelikokemus on PC:llä parempi, niin voin luvata, että ponnistelut menevät täysin hukkaan. Ei tule nimittäin tapahtumaan. Kuitenkin yli 30 vuotta olen tässä pelaillut sekä konsoleilla että PC:llä, niin voinen aika varmaksi sanoa tuntevani oman kokemukseni paremmin kuin tuntemattomat tyypit keskustelupalstalla. Teidän muiden osalta en tietenkään asiasta voi mitään sanoa. Katselkaa te vaan tyytyväisenä ultimaattista fps:ää, resoluutiota ja julmettua steampelien määrää. Minä voin sillä aikaa kiinnittää huomioni myös muihin asioihin, jotka pelikokemukseeni vaikuttavat, kun videopelejä pelaan. Lähdenpä tästä jatkamaan Donkey Kong Bananzaa Switch 2:lla. Se on ollut toistaiseksi varsin miellyttävä pelikokemus.

Minä voin sillä aikaa kiinnittää huomioni myös muihin asioihin, jotka pelikokemukseeni vaikuttavat, kun videopelejä pelaan.
Mihin asioihin? Nyt oikein tarkasti vielä lukee tossa ”kun videopelejä pelaan”, eli varsin eksplisiittisesti rajattu tietokoneen rakentaminen ja pelien käynnistäminen tuon ulkopuolle.

Onko tämä maaginen ”parempi pelikokemus” siis jotain muutakin kuin yhdistelmä matalempaa resoluutiota, matalempaa ruudunpäivitysnopeutta, lower than low asetuksia ja vrr:n puutetta (switch 2 telakassa)?

Itse pelaan myös mielummin konsolilla nykyään. Tietokonetta ei tule käytettyä oikein mihinkään, kun musiikkiharrastuskin loppui. Lopputalvesta Alan Waken ja Controlin jälkimainingeissa roudasin wanhan 2013/2014 päivitetyn PC:n olohuoneeseen ja löin telkkariin kiinni pelatakseni Quamtum Breakia (sitä kun ei pleikalle valitettavasti saa), mutta ei se oikein tahtonut pyöriä. Jotain outoa siinä oli kun valittavissa oli vain pari korkeaa resoluutiota ja molemmilla peli pyöri aika kehnosti, jos ei pistänyt ihan low-grafiikoita. Ihan kuin peli olisi pakottanut pelaamaan 4K, koska se on telkkarin reso. Jäi sitten peli kesken ja PC on ollut siitä lähtien käyttämättä.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 944
Jäsenet
78 734
Uusin jäsen
JesusLovesY

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom