escalibur
"Random Tech Channel" @ YouTube
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 470
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sega on tuomassa loppuvuodesta myyntiin MegaDrive minin, ja siinä tulee olemaan peräti 40 peliä. Ja tän laitteen tekee Sega itse, joten luotto on vahva että tästä voi tulla paras minikonsoli mitä on tähänmennessä julkaistu.
Ensi vuonna ei voi enää ostaa Steamistä.As a result of the deal, Psyonix says it will have access to more resources to support Rocket League’s competitive e-sports league and, by late 2019, will bring the game to Epic’s PC storefront. After that, Rocket League will no longer be available on Valve’s competing Steam store. Terms of the deal, including how much money Epic paid to acquire Psyonix, were not made public.
Sit myös indie-puolelta saattaa olla tulossa yllätyksiä, kesällä julkaistava Daymare 1998 kulkee RE2 Remaken vanavedessä ja tämän kehittäjät itseasiassa alunperin aloittivat tekemään RE2 Remakea, kunnes Capcom tuli ja sanoi että ''hommat seis, me jatketaan tästä''. Tiimi ei kuiteskaan hylännyt työtään ja päätti alkaa muuntaa jo tehtyä työtä toisenlaiseksi projektiksi, joka vaikuttaa myös hyvältä tapaukselta:
Itestä taas tuntuu, että joo, pelattavaa on paljon, mutta semmosia uusia ihmetyksiä on edelleen niistä suhteellisen vähän. Monen pelin kohalla tietää tasan tarkkaan mitä peliä on seuraavaksi pelaamassa, koska ne on jotain jatko-osia tai remakeja. Tuossakin E3 videossa oli paljon pelejä, jotka päätynee wishlistille, mutta todennäköistä on, että osa niistä jää pelaamatta, koska ne on jo tavallaan "pelattu" joskus aiemmin, eikä ole aikaa eikä mielenkiintoa pelata jotain tiettyä tyyliä enää uudestaan.Juu, kilpailu on kovaa, mutta mielestäni mennyt jo ihan yli. Itse odotan seuraavia pelejä, mutta toivon että tulee joku yllättäjä, jonka hienoutta en ole huomannut:
- Cyberpunk 2077
- Doom Eternal (PC)
Itestä taas tuntuu, että joo, pelattavaa on paljon, mutta semmosia uusia ihmetyksiä on edelleen niistä suhteellisen vähän. Monen pelin kohalla tietää tasan tarkkaan mitä peliä on seuraavaksi pelaamassa, koska ne on jotain jatko-osia tai remakeja.
En vaadi jokaiselta peliltä upouutta ideaa, mutta pidän valtavirtaa vastaan käyvistä peleistä, olivat ideat uusia tai vanhoja. Esimerkiksi Obsidianilta tulossa oleva The Outer Worlds on hyvällä tavalla vanhanaikainen roolipeli. Mykkä päähenkilö, painopiste käsikirjoituksella, dialogisysteemi olettaa että pelaaja osaa ja jaksaa lukea! Ei toisiltaan kopioivissa AAA-peleissä sinällään mitään vikaa ole, mutta niissä harvemmin otetaan mielenkiintoisia riskejä.No en sano pahalla, mutta jonkun "ihan uuden" keksiminen on tänä päivänä vaikeaa.
---
Nyky pelimaailman kilpailu on ajanut siihen että kyllä noihin pelejen yksityiskohtiin laitetaan hullusti aikaa, rahaa ja työtä. Ehkä peliyleisöstä on tullut super vaativa. Vain täydellinen, jokin ihan uusi kelpaa...
Ei sen tarvitse olla ihan uutta. Esimerkiksi Doom 2016 oli tarpeeksi uutta verrattuna muuten "vähän" eltaantuneeseen räiskintägenreen. Samalla tavalla Prey oli esimerkiksi periaatteessa sitä samaa mitä Deus Ex, Bioshock ja System Shock sitä ennen, mutta täysin uusi maailma ja kuitenkin omat kujeensa pelimekaniikassa.No en sano pahalla, mutta jonkun "ihan uuden" keksiminen on tänä päivänä vaikeaa. Olen viime vuoden aikana pelannut laajasti. Kun pelaat esim. CIV6 yhteensä 1184 tuntia, niin kummasti alkaa arvostamaan esim. perus FPS-pelejä. Uusin DOOM vaikkapa.
En vaadi jokaiselta peliltä upouutta ideaa, mutta pidän valtavirtaa vastaan käyvistä peleistä, olivat ideat uusia tai vanhoja.
...
Ei toisiltaan kopioivissa AAA-peleissä sinällään mitään vikaa ole, mutta niissä harvemmin otetaan mielenkiintoisia riskejä.
Moninpelit eivät kiinnosta minua juuri ollenkaan. Olen samaa mieltä että Overwatch oli virkistävä uutuus, vaikka se kähvelsikin paljon TF2:sta. (Ja tämän jälkeen kaikki muut firmat alkoivat kopioimaan sitä kilpaa.)Noniin... tulihan se sieltä. Melkoisia oletuksia. Sinuna tutustuisin Halo-sarjaan. Miten itse uudistaisit pelisarjaa tulevan Halo Infinite osalta? Entä mainitsemani moninpeli? Se on jo valtava juttu että tekijätiimi ottaa mukaan esports porukan, jonka kanssa yhdessä sitten luodaan mappeja moninpeliin. Tuli kokonaan uusi pelimuoto Warzone, joka oikeasti yrittää saada uutta sellaiseen tyylilajiin kuin Multiplayer Deathmatch. Ei helppo juttu.
Sitten tämä vanhojen pelien ylistäminen. Niin... tämä on vähän sama tilanne kun haukkuu kaikki vuoden 2000- jälkeen julkaistut elokuvat ja kertoo samalla kuinka hyviä leffoja tehtiin ennen, ei enää.
Ku miettii miten pelimaailma on muuttunu 90-luvulta nykypäivään, ni se on vakavoituneempi ja harmaampi. Loppupeleissä ku miettii ni koko 90-luku oli täynnä värikkäitä ja virkistäviä pelejä, ja oli paljon tarjontaa mistä valita, silti aina sait hyvää pelattavaa. Nykyään tuntuu siltä että joo, pelit näyttää ja tuntuu hienoilta, mutta ne on jotenki hirveen sieluttomia, jopa indie-pelit.
No ehkä tässä kuiteski puhun omista mieltymyksistä ja siltäkantilta ku iän myötä mielenkiinto vähän hiipunu, et kiihtyä ei tarvi asiaata. En oo vaan viimevuosina enää löytäny niin paljoa semmossia pelejä mitkä sytyttää välittömästi, jos ollenkaan.
Ihan hyvä uutinen ja odotettavissa kun Sonynkin remote play tuli IOS:lle pari kuukautta sitten. Harmi vain ettei IOS tue kovin suurta joukkoa bluetooth peliohjaimia vaan niissä pitää olla MFi-tuki.Tämä oli odotettu uudistus, joita moni kovasti odotteli:
Valve’s Steam Link app is finally available for iOS and Apple TV
Ite jo tota käyttäny Android-puhelimilla ja töllössä, on joskus jees pelailla seikkailupelejä jossain muualla ku puuceen äärellä![]()
According to Chinese news site Techweb (translated via Google) earlier this week “the Epic games store quietly unlocked” in China, allowing players in the region to purchase and play games. Customers aren’t able to use Chinese credit cards on the store, but two local payment methods, WeChat and AliPay are both being accepted on nearly all games available on the platform. China appears to be a low-cost region, and the prices of games like Borderlands 3 and Metro Exodus are both substantially lower than in North America.
Muutamalle pelille nyt päivät koska tulee ulos
Heavy Rain PC: the demo is available on May 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the demo is available on June 27, 2019.
Detroit: Become Human PC: the demo is available later this summer.
Heavy Rain PC: the full game is available on June 24, 2019
Beyond: Two Souls PC: the full game is available on July 27, 2019
Detroit: Become Human PC: the full game will be available this fall.
On, mutta näköjään tulossa myös PC:lle.Hetkinen, eiks noi oo pleikkaripelejä, mitkä ei oo viel ilmestyny PC:lle ?
Onneksi on alkanut tuleen kuten esim vaikka 3 Yakuza peliä steamiinHyvä homma, on paljon hyviä konsolipelejä jotka vois tuoda PC puolelle ajan saatossa.
Notch sanoi:It's an alpha version, so there might be crashes. You can read some background and insight on my blog available from the game page.
The main inspiration for this game is Infiniminer, but it's going to move in a more Dwarf Fortress way, gameplay wise. =)
ஒழுக்கின்மை sanoi:i think i'm the person that named this game (in irc, we kept throwing out names and you liked minecraft)
Notch sanoi:Good day!
My name is Markus Persson, and I make games.
I've been programming since I was 8. I'm 29 now (30 in a month!). I currently work full time as a flash game developer, but I'm quitting that job for a non-game-related job to be able to focus on game dev as a hobby as an art form in my free time.
Together with Rolf Jansson, I made Wurm Online, a java MMORPG. I also participate in game dev competitions, where I've managed to spit out games like Breaking the Tower, Left 4k Dead, and a bunch more.
My favorite games are Half-Life 2, Doom 2, Oblivion, ADOM, Diablo, Monkey Island, and Age of Wonders 2. Awesome games.
Another talented game dev suggested I should check this place out, so here I am.
Hi. =)
No eiköhän tämä noudata sitä samaa kuin leffoillakin, että koska suurin osa ihmisistä haluaa jotain, niin tehdään niille sit jotain geneeristä keskiarvopeliä. Sit ne jotka kipuilee asian kanssa aikansa tuskailee, mutta pitkässä juoksussa löytävät omat niche-pelinsä ja ottavat lopulta sen enemmän ylpeytenä kuin tuskana että Hollywood tuottaa Hollywood elokuvia ihmisille jotka tykkää Hollywood elokuvista. Toisinaan sit tulee joku pelistudio joka tekee 'Hollywood-tason' pelejä mutta ne miellyttää sit myös näitä niche-porukoiden lievempiä laitoja.Steam julkaisi tämmöisen mielenkiintoinen blogin peliarvioinneista
Ite ku tota lueskelin ni kyllähän tossa oli monia hyviä pointteja, mitä nykypäivän pelimaailmassa tapahtuu hyvin usein. Eli jonkun homman seurauksena peli saa huonoja offtopic-arvioita, jotka vaikuttaa kokonaispisteytykseen, ja sitäkautta myös mahdollisesti myyntiin/suosioon. Mä toisaalta en pistäisi pahitteeksi, jos tuohon tehtäisiin joku radikaalimpi muutos. Ennenvanhaan jengi osti pelit ammattiarvostelijoiden arvioiden mukaan, ja kehittäjät tekivät pelejä, joita itse halusivat pelata ja tehdä. Nykyään ku tuntuu että pitää asiakasta kuunnella enemmän ku omaa sisintään, ni se on johtanut tämmöiseen ei-haluttuun ilmiöön.
Steam julkaisi tämmöisen mielenkiintoinen blogin peliarvioinneista
Steam Blog :: Positive "Review Bombs"
Ite ku tota lueskelin ni kyllähän tossa oli monia hyviä pointteja, mitä nykypäivän pelimaailmassa tapahtuu hyvin usein. Eli jonkun homman seurauksena peli saa huonoja offtopic-arvioita, jotka vaikuttaa kokonaispisteytykseen, ja sitäkautta myös mahdollisesti myyntiin/suosioon. Mä toisaalta en pistäisi pahitteeksi, jos tuohon tehtäisiin joku radikaalimpi muutos. Ennenvanhaan jengi osti pelit ammattiarvostelijoiden arvioiden mukaan, ja kehittäjät tekivät pelejä, joita itse halusivat pelata ja tehdä. Nykyään ku tuntuu että pitää asiakasta kuunnella enemmän ku omaa sisintään, ni se on johtanut tämmöiseen ei-haluttuun ilmiöön.
THQ Nordic sanoi:THQ Nordic AB (publ) is today announcing the acquisition of the assets belonging to the group of companies doing business as Piranha Bytes (“Piranha”). Piranha is the developer behind the critically acclaimed game series Gothic ®, Risen® and ELEX® and is a long-term developing partner to THQ Nordic. Through the acquisition THQ Nordic adds a strong portfolio of existing intellectual properties (IPs) and an exciting new game pipeline.
The acquisition includes the development studio and all IP rights. The parties have agreed upon not disclosing the purchase price. However, the purchase price equals c. three years of what management’s estimated royalty payments to Piranha for upcoming titles would have been, if the acquisition had not occurred.
THQ Nordic sanoi:Employees/Staff
Q: Will there be any changes in personnel at Piranha Bytes (PB)?
A: No.
Q: Will PB change location and move to Vienna?
A: No, what happens in Ruhrpott, stays in Ruhrpott.
Company/legal technicalities
Q: What is the deal, why is there a new company being incorporated?
A: Technically speaking, Pluto 13 GmbH (the former company behind the Piranha Bytes brand) sold the trademarks “Piranha Bytes” and “Gothic” as well as the entire Gothic IP to THQ Nordic AB. The remaining rights of Risen and ELEX, which were in other entities of the Piranha Bytes folks, were also acquired by THQ Nordic AB. In the forefront of the closing of this deal, THQ Nordic GmbH set up a new entity (initially named “THQ Nordic Reserve 1 GmbH”; in the next days renamed to “Piranha Bytes GmbH”). This company is now stepping into the existing employment and service agreements with all personnel and has also acquired the existing office equipment (furniture, hardware, coffee machine).
Intellectual Properties
Q: What about ELEX 2?
A: Semi-official comment: Have a guess.
Q: What does this mean for potential remakes of Gothic and/or Risen?
A: Nothing to say at this stage.
THQ Nordic ahmaisi jälleen yhden pelitalon. Tällä kertaa kyseessä on Piranha Bytes.
THQ Nordic acquires legendary game studio Piranha Bytes - THQ Nordic Investors
Lisäys: Pienimuotoinen UKK: Piranha Bytes acquired by THQ Nordic | THQ Nordic GmbH
Connect GOG GALAXY 2.0 with multiple platforms and unite all your games and friends scattered across them in one powerful app.
Discordillahan on jo samanlainen systeemi, eli kerää koneelle asennetut pelit yhteen paikkaan. Galaxy 2 taitaa kerätä vielä kaveritkin ja mahdollistaa alustojenvälisen chatin. Kiinnostava juttu kyllä jos saavat tuon toimimaan kunnolla.
Mielenkiintoisia skenaarioita esportsista tosiaan. Itse olen omalta osaltani huomannut, että kiinnostus koko skeneä kohtaan loppui kuin seinään vajaa vuosi sitten. Joskus tulee katsottua, jos ihan sattumalta siihen törmää muttei tarkoituksellisesti ole enää tullut seurattua tuota. En tiedä, johtuneeko siitä et ikää alkaa olemaan jo pian 35 vai mistä mahtaa kiikastaa, mutta jotenkin se hohto on kadonnut.
Toiseksi Esports pelit ovat pitkään olleet, liian pitkään: LoL, Dota, CS ... Hearthstone :/ huh huijaa... uusimpana super sekava OW, mutta en tosiaan vielä julistaisi mitään. Tulevaisuudessa osa peleistä tehdään suoraa Esports peleiksi kuten Halo 5, joten esim uusin voi olla suurikin juttu aikanaan.
Esport kaipais jotain semmossia pelejä missä ei vaan tapettais toisia. Ite kattoisin mielelläni jotain semmossia matseja missä pitäis vaikka Red Faction tyyliin tuhota rakennuksia maan tasalle ja kerryttää pisteitä.
Konsoleilla kehuja kerännyt Spyro Reignited Trilogy nähtäneen jossain vaiheessa myös pc:llä.
Pc-versio bongattiin taiwanilaisen ikärajoja valvojan viraston sivuilta. Sittemmin kadonnut tuotesivu sisälsi myös Reignited Trilogyn kansitaiteen, mainiten samalla Iron Galaxy -studion hoitaneen pelin käännöstyön.
Toivottavasti saadaan 60fps versio tuostakin.Tästä ei kovin hankala päätellä, että myös Crash Team racing nähdään pc:llä, ehkä puoli vuotta tai vuosi myöhässä.
“We will continue to add to the more than 20 Xbox Game Studios titles on Steam, starting with Gears 5 and all Age of Empires I, II, and III: Definitive Editions,” Spencer explains. “We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice.”
Tuskin menee kauaa ilmoitukseen, että Xboxien teko lopetetaan. Loppupeleis ku miettii ni eihän boxeille oo juuri mitään ekskluja enää, ni samapa tuo olisi mikkisoftalle siirtyä takas PC puolelle pelkästään.
Sivuilta löytyvässä videossa on ilmeisesti viittauksia Baldur's Gate kolmoseen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.