Pelituolit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ollut martelan toimistotuoleja viimeiset 25 vuotta käytössä. Nyt alkaa viimeksi ostettu olemaan aika finaalissa.
Käyttö normaalia PC käyttöä ja välillä tulee höntsysimuilua ajettua ilman rigiä niin että ratti on suoraan pöydässä kiinni. Mikä tällaisesta pelituolista tekee paremman kuin normaalista hyvästä toimistotuolista? Omaan feng shuihin nuo pelituolit on kaikki niin ruman näköisiä että olen pyrkinyt pysymään erossa niistä, mutta jos jotain toiminnallista perustetta on, niin voisi tällä kertaa miettiä tuollaisen hommaamista.

Onko näistä jotain versiota ilman pyöriä, jotta tuoli pysyy paikallaan pelatessa?

Mikä tällaisesta pelituolista tekee paremman kuin normaalista hyvästä toimistotuolista?
Näissä on kehitelty pidemmälle halpuutusta, eli tuoli on nuorison halvempi ostaa ja/tai tuolin myynti on parempi bisnes. :smoke:

No ei aina. Vähemmällä suolalla sanoisin, että pääasiallinen ero on ulkonäkö. Pelituolit usein räikeämpiä, vaikka osa hillittyjäkin.

Pelituolin etu tulee usein siitä fyysisestä koosta ja käsinojista. Pelituoleja saa huomattavasti leveämpänä ja syvempänä kuin mitä perus toimistotuolit ja käsinojat ovat yleensä fyysisesti isommat sekä monesti paremmilla säädöillä. Toimistotuolissa toki melkein kaikki muu, etenkin ergonomia parempaa mutta löhöäminen tai asennon vaihto ei oikein niissä onnistu.

Pelituoleissa on myös paremmat jämäkämmät pehmusteet. Itse en voi esim. Marteloita tai Iskun uudempia Steppejä käyttää, kun tuntuu pienen istumisen jälkeen lässähtävän liikaa eikä tue oikealla tavalla.

Okei, itselläni taas ihan päinvastainen kokemus, olen nimittäin käytännössä aina hutiostosten jälkeen palannut Martelaan koska tuntuu että kaikissa muissa tuo pehmustus menee kasaan. Nykyisestä tuolista en edes muista kuinka vanha on, mutta verhoilu ja pehmusteet edelleen todella hyvät. Käsinojien mekanismi on vain jo hajoamaisillaan ja muoviosat niin hapertuneet että alkavat hajota kappaleiksi.

Itseltä peukutukset noblechairsin puoleen. Hankintahinta on suht kova mutta kohta 10v ajeltu eikä käytössä huomaa mitään vikaa. Itsellä tuo HERO malli keinonahalla. Ainut miinus minkä annan on käsinojat mitkä kyllä toimivat mutta ovat tuollaiset heiluvat ja rämisevät mitkä ei toki käyttöä haittaa.

On nuokin kyllä aika rajun näköisiä, täytyy peittää jollain juuttisäkillä kun tulee vieraita :D Mikä siinä on ettei näistä voi tehdä normaalin neutraaleja, vaan pakko on imitoida jotain recaroa, OMP:tä tmv.

Itsellä oli sama kriteeri, ettei saa olla ralliraitoja tms. Onhan tämä nyt aika neutraali, toki muotoilussa on vähän vauhdikkuutta.

1769350669158.png

No juu, näköjään. Osui silmään ensimmäisenä vaan nuo mitkä näyttää jotain lentoliskon ja ralliauton yhdistelmältä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
298 802
Jäsenet
81 533
Uusin jäsen
priima

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom