Olen itse perkeleen naapuri sitten.
Viime perjantaina pari kaveria käväs tässä nopeasti. Yläkerran naapuri ei tästä ollut tykännyt ja oli tästä soittanut isännöitsijälle, joka soitti meikäläisen vuokranantajalle, joka asiasta soitti eilen mulle.
Kuulemma aikavälllä 22->22.10 oli kuulunut meteliä (metelin syy puhe) ja oli loppunut, mutta jatkunut 22.30->22.50. En tiedä onko vanhan asunnon syy, vai mitä, muttei täällä isompaa ääntä tai musiikkia kuulunut, niin onko asunnon äänieristys vaan paska. Tiedostan, että pari kaveriani oli alkoholia nauttinut ja puhui kovempaa, muttei hirveän kovaa omasta mielestäni. Toki minä olin selvänä ja muistan keissin.
Alunperin naapuri valitti 21.45-22.10 ajankohdalta ja meikäläinen kyllä vuokranantajalle totesi, että valituksesta vartti pois, niin on kyse kymmenestä minuutista. Koska ääni ei ollut niin häiritsevä, niin se oli sallittu kello 22 asti.
Herra (n. 40v) kävi kyllä lauantaina kello 22.01 ovellani pyytämässä hiljaisuutta ja muistutti yörauhasta. Muistutteli kovasti olevansa taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja jne. Nostin kädet ylös ja myönsin tämän oleen omaa vikaani edellisenä iltana (perjantai), kun en saanut heitä pois kämpästäni aikaisemmin. Lauantai, kun kävi ovellani ei meteliä ollut kuulunut. Alunperin kun perjantaina kymmenen yli kymmenen poistuimme asunnosta pari kaveriani unohti muutaman tavaran tänne, jotka haimme (20min kului tässä, kun itse jäin lataamaan puhelintani). Selitin asian hälle ja hän vaikutti vakuuttuneelle. Selvästi epäusko paistoi hänen kasvoiltaan, kun huomasi minun asuvan tässä. Oletti varmaan jotakin nistiä kai. Puhuttiin sitten vähän niitä näitä ja pari kertaa rapussa morotettiin toisiamme vielä vklp aikana.
Paskamaista minusta, kun mies miehelle keskustellut ja olen pahoitellut asiaa, niin soitella isännöitsijälle ja lisätä jotakin valittamista siitä, kun alkoholijuoma näkyi käsissä, kun parvekkeella olin laittamassa parvekelasit paikoilleen, ennen kun lähdin yöksi pois. Mikään laki ei kiellä alkoholijuoman kädessäpitoa parvekkeella, mitä tässä koitettiin valittaa myös ja kun itse olin selvänä ja kyseessä oli vielä tyhjä tölkki, jota olin viemässä parvekkeen pullokassiin

.
Muttajuu. Vuokranantaja oli ymmärtäväinen ja ei itsekkään ostanut oluttölkistä valitusta ja ymmärsi kyllä, että tästä otan opikseni ja mennään vaikka kaverien kanssa kuppilaan viettämään aikaa. Vanhojen talojen kirous tuo äänieristys.
En toki tätä pahemmin kadu, koska puheääni tasoa oli meno ja siitä valitus tulikin. Puhetta riittää maailmaan.
Aamulla kyllä heräsin 6.55 siihen, kun herralla itse kuului jyskettä ja pauketta, kun lähti viemään pikkukoiraansa pihalle

. Se siitä tarkkuudesta.
Tälläkertaa meikäläinen oli perkeleen naapuri

.