Perkeleen naapurit.

Yritän. Tuntuu vaan ettei oo psyykkisesti enää mahdollista kestää tuota kiusaamista, kun psyyke jo ruvella muutenkin. Liika on liikaa.
Kuten Gespardi tossa jo totesi, teet itelles tosi pahaa möykkyä itsellesi kun kelaat noita naapureita ja niiden kolahduksia yms. vittuilua koko ajan.
Relaa ja elä kuin elät, älä välitä naapureista tuon taivaallista. Kuuntele musaa, kattele videoita, tee tehosekoittimella smoothieita, imuroi jne.
Unohdat kaikki naapurit ja sillä selvä. Jos jotain todellista häiriötä aiheutat, tulee siitä kyllä kyselyä sitten tarkemmin.
Kasaat tossa vaan ilkeää psykoosia tilanteesta jossa arvailet puolet ja jopa enemmän toisten tekemisiä tai reagointeja.
Laita vaikka radio soimaan 24/7 hiljaiselle ja keskity johonkin mukavaan ja siihen mikä on itsestä kivaa ja mielekästä tekemistä.
Tsemit!

Oletko siis häirinnyt myös tahallasi hakkaamalla uunipeltejä yhteen ja sitten ihmettelet miten naapurissa sattuu asumaan samaa harrastava?

Et sinä voi vaatia naapurias olemaan suoran rehellinen keskustelukumppani itsellesi, varsinkaan jos teidän tähänastinen tapa kommunikoida on paiskoa ovia tai kolistella kattiloita.

Hommaisin itselleni vastamelukuulokkeet ja yrittäisin olla välittämättä naapurista. Moikkaa jos näkee.
Joo aloin hakkaamaan uunipeltejä kun kypsyin heidän aiheuttamaan kiusaamiseen, heistä tämä alkoi. Kestin kuukausia ja sitten meni hermot.

En todellakaan tervehdi enää naapureita, välit menneet lopullisesti. Olen pyytänyt heitä jättämään minut rauhaan.

En todellakaan tervehdi enää naapureita, välit menneet lopullisesti. Olen pyytänyt heitä jättämään minut rauhaan.
Miksi suhteesi naapureihin pitäisi olla yhtään mitään, varsinkaan negatiivinen? Pääset tilanteen päälle, kun moikkaat heitä kuin eivät olisi ikinä vaivanneet sinua.

En oikein tahdo ymmärtää miksi teet tuosta tilanteesta itsellesi noin kiusallisen, joudut kuitenkin elämään naspurisi kanssa melko pitkään.

Noniin naapurit aloitti heti elämisen, kun laitoin läppäriltä ohjelmat päälle niin jo alkoi tamppaaminen ja lähtivät vissiin taas sen jälkeen kotoa pois kun hermot ei enää kestä :D on se jännä kun noilla ei oo omaa elämää, pitää alkaa aina 'elämään' kun toinen elää. Käsittämätöntä että naapurit aina toruu koiraansa jos se vähänkin haukkuu, että koirankin pitäis olla aina hiljainen. Joskus sorruin antamaan takaisin päin valitettavasti ja hakkasin seinää... no siihen kyllä reagoivat 'että miksi hakkaat meidän seinää? ei tässä kukaan halua riidellä :( meidän koira säikkyy' mutta sitten itse tiputtelee painoja tai jotain painavaa korkealta lattiaan kämpässään ja kuuluu hirveitä jysähdyksiä, aina kun katson ohjelmia, NIIN SILTI VAIN MINÄ OLEN SYYPÄÄ! ei tajua itse miten stressaa koiraansa ja vauvaa niillä jysähdyksillä joita tekee kotonaan. Meidän rakentaja on mennyt konkurssiin ja useimpien asunnoissa oli erilaisia puutteita, asukkaat eivät olleet tyytyväisiä rakentamisenlaatuun, eivät suostuneet vuosikorjauksen piikkiin edes korjaamaan ja taloyhtiö ajautui oikeuteen tämän firman kanssa
Joillekin ”omaa elämää” on esim. kirjan lukeminen hiljaisuudessa. Sinulle ”elämää” on avata läppäri ja laittaa musiikit päälle.

Oletko edes varma, että nuo kolahdukset liittyy sinuun? Viestisi on niin sekavia, että tulee vähän tunne, että saatat myös kuvitella.
Jysähdykset voi tulla myös muista asunnoista, eli äänet voi hypätä asunnon yli.
Asuin itse myös rivitalon päädyssä ja joskus kuului isoja tömähdyksiä naapuri asunnon yli. Tiesin siis ettei naapuri ollut kotona, vaan seuraavan huoneiston juopon metelöinnit kantautui minullekin.

Joillekin ”omaa elämää” on esim. kirjan lukeminen hiljaisuudessa. Sinulle ”elämää” on avata läppäri ja laittaa musiikit päälle.

Oletko edes varma, että nuo kolahdukset liittyy sinuun? Viestisi on niin sekavia, että tulee vähän tunne, että saatat myös kuvitella.
Jysähdykset voi tulla myös muista asunnoista, eli äänet voi hypätä asunnon yli.
Asuin itse myös rivitalon päädyssä ja joskus kuului isoja tömähdyksiä naapuri asunnon yli. Tiesin siis ettei naapuri ollut kotona, vaan seuraavan huoneiston juopon metelöinnit kantautui minullekin.
Mulla on muuten sama. Vanha rivari jonka päädyssä asustelen ja vaikka toisessa päässä taloa joku pudottaa jotain esim kylppärin kovalle lattialle niin se kaikuu tuon betonilaatan kautta ja omassa kämpässä se kuulostaa monesti vielä niinkuin se tulisi tuolta "päädyn puolelta". Kesti hiukan tottua tähän harhaan.

Arvelisin kanssa että ei kannata alkaa teettämään rakenteisiin äänieristysremonttia. Voi olla vaikea saavuttaa siinä hyvää tulosta, koska niinkuin ehtineemmät sanoivat niin pitäisi varmaan vaihtaa jotain ihan oleellisia talon rakenteita, mutta niille ei ole kuitenkaan tehtävissä mitään. Sitten jos jonkinlainen osittainen toteutus tulisi kuitenkin kalliiksi niin mikäli edelleenkään ei voisi elää niin vapaasti kuin haluaisi niin saattaisi tuntua siltä, että rahat olisivat menneet osittain hukkaan.

Helppo sanoa näin tilanteen ulkoa, mutta ehkä kannattaa säästää nekin rahat, ja jos on hiukankaan mahdollisuuksia niin koittaa katsella ajan mukana avoimin mielen vaihtoehtoja, sillä silmällä, että voisiko muutto joskus tulevaisuudessa onnistua, heti lähtökohtaisesti paikkaan jollaisessa vapaammat mahdollisuudet. Itselleni kanssa tuttu aihe tämä täysin olemattoman äänieristyksen ongelmallisuus. On se selvä juttu että monia kerros-/rivitaloja rakentaessa ei lähtökohtaisestikaan ole rakennettu ihmisille koteja, vaan asunnot on tarkoitettu sääsuojiksi, ei yhtään enempää. Sitten sen jälkeen asumistodellisuus muodostuu vain siitä, että kuka kestää ja sopeutuu tai ei. Kun ei ole missään vaiheessa minkäänlaista yksityisyyttä, käytännössä siis ei voi tehdä millään hetkellä juuri mitään ilman, että samalla tietää kaiken toimimisen ja lehden lukemisenkin kuuluvan muualle, niin on ihan loogista ettei ihmisen varmaan pohjimmiltaan kuulukaan sopeutua sellaiseen ympäristöön. Yllä oleva ei ollut viittaus tarkalleen sinun tilaanteeseesi, mutta mielestäni reaktiosi on siis luonnollinen kuitenkin. Lukemattoman monilla saman tyyppinen tilanne ja vaihtoehtojen etsiminen /mahdollisuuksien pohtiminen alati käynnissä.

Sisätiloihin kasattavia äänieristyskoppeja on ostettavissa, mutta ne maksavat äkkiä kanssa tuhansia. "Isolated sound booth". Jos on tilaa sen verran, että tuollaisen toteuttaminen asuntoon on mahdollista, eikä tunnu ahdistavalta sitten olla siellä kopissa viettämässä aikaa, niin miksipä ei. Modulaarisissa äänieristyskoppiratkaisuissa on se ominaisuus, että rakenteen pystyy tarvittaessa purkamaan, siirtämään, myymäänkin. Hankaluutena on hinnan lisäksi että ei niitä ihan yhdellä käsiparilla kasailla, joten siihenkin pitää varautua jos sellaisen erikoisuuden hankkii.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 990
Jäsenet
78 497
Uusin jäsen
mighauser

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom