Ajattelin tämän nyt kertoa, vaikka aluksi ajattelin koko asian olla.
Tosiaan palataan lokakuun puoleenväliin, kun eräs maanantaiaamu vuokranantajani soitti minulle, mutta koska olin töissä ja en kerennyt vastaamaan. Kysäsin perään viestillä, että mitä asiana olisi ollut. Hän ilmoitti, että asunnostani on tullut valituksia, että olen metelöinyt, tupakoinut parvekkeella sekä sisällä, soittanut musiikkia liian lujaa ja kaikkia mainittuja yötä päivää. Itse olin hieman ihmeissäni, että mitähän ihmettä. Olin ollut pois kotoani yli viikon, koska olin hoitamassa muita asioita viikon verran muualla ja asunto oli ollut tyhjillään. Vuokranantaja kävi mielestäni hieman turhan kierroksilla ja vaati tulla käymään paikan päällä, kun pääsen töistä. Noh sovittiin, että mennään tarkastamaan asunto yhdessä vaikka heti, kun tulen töistä. Tavattiin asunnon luona ja työvermeet päällä tulin ja avasin oven ja mentiin yhdessä sisälle. Vuokranantajan ilme, kun näki asunnon oli hämmentynyt, koska mitään jälkiä mistään yötä päivää sekoilusta ei ollut. Olin edellisenä iltana tullut kotiin takaisin ja matkalaukku oli eteisessä vielä. Olin mennyt nukkumaan suoraan tultuani kotiin ja herättyäni suoraan töihin. Vuokranantaja meni hieman vaikeaksi ja vihdoin kiinnostui kuuntelemaan minua, että tosiaan ei täällä ole mitään jälkiä mistään syytöksistä ja todisteet, että olen ollut pois on olemassa esimerkiksi matkalaukku täytenä eteisessä. Hän alkoi näyttämään minulle isännöitsijän viestejä, mitä oli saanut ja pahoitteli oletuksiaan, vaikka kuulemma: "tiesi minut jo valmiiksi fiksuksi mieheksi." Totesin, että aika kiirus mulla tulee tässä yötä päivää mekastaa ja keretä töissäkin käymään. Puhuttiin hetki niitänäitä ja spekuloitiin kehenköhän minut sekoitetaan ja hän lähti edelleen pahoitellen. Kerroin olevani isännöitsijään yhteydessä, kun tämä varoituslappunen tulisi. Tätä lappua ei koskaan tullut ja isännöitsijä ei vastannut kertaakaan minun puheluihini hänen työajallaan, tai soittanut takaisin. Hänelle oli vuokranantaja ilmoittanut, että tahdon olla mielelläni aiheesta yhteydessä häneen ja kertonut spostini ja puhelinnumeroni. Noh lappua tai puheluun vastausta ei koskaan tullut, niin laitoin sähköpostia. Isännöitsijä oli yllättävän haluton avaamaan valitusten ajankohtia, perusteluita esimerkiksi syytökseen sisällä tupakoinnista jne. Hänen mukaansa vuokralaisen ei ole laillista velvollisuutta saada näitä tietoja. Pakko sanoa, että paskan maku jäi kokonaisuudessaan tästä koko hommasta. Vuokranantajakin koitti isännöitsijälle kertoa, että on käynyt paikan päällä luonani ja haluaisi itsekkin tietää, että onko sekoitusta johonkin toiseen, koska en ole ollut paikalla täällä ja vaikuttaa, että nyt on mennyt väärään osoitteeseen syytökset ja tahtoo itsekkin korjausta asiaan. Ainoastaan huomautus minulle silti tuli, eikä varoitusta, mitä tämä isännöitsijä oli suunnitellut alunperin. Siis inhimillisiä virheitähän asuntojen sekoituksistahan voi tulla se on ihan ymmärrettävää. Mutta jos tosiaan varmaksi väität tuota kaikkea ja vielä ihan sisällä tupakointiakin, niin kunnianloukkaushan tuo alkaa olemaan. Sen takaan, että oma yhteistyö isännöitsijän kanssa loppui. Se on ymmärrettävää, että asukkaiden valitukset hänen pitää työnsä puolesta käsitellä. Niin myös kuuluu käsitellä nekin keissit, kun paskaa väitetään ja tahdon selvennyksen, eikä vain sivuuttaa asiaa ja "antaa varoituksen sijaan huomautusta". VMP. Onneksi muuten mennyt ihan hyvin.