• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Olet täysin väärässä, en kuulu vasemmistoon. Ymmärrän kuitenkin provosointisi ja sen, että kaikki eri mieltä olevat halutaan leimata vasemmistolaisiksi. Tämä oli myös Antikaisen kirjoituksen lähtökohta: me ja vasemmisto. Kolumnissaan hän kritisoi asetelmaa ”me hyvä – he paha” ja syytti samalla vasemmistoa vääristä reaktioista sekä yksinomaan polarisaation aiheuttamisesta.

Antikaisen omia sanoja lainaten, tälläisestä yksipuolisesta julistamisesta ja vastakkainasettelusta voi syntyä joillekin houkutus ”puolustaa demokratiaa”.

Jos haluat neutraalimman näkökulman aiheeseen, lue aikaisempi postaukseni, jossa referoin linkin artikkelia.
Vasemmisto, Wokettajat, ns. Antifasistit sun muut ovat ihan pomminvarmasti se taho, jonka johdosta ollaan nyt poteroissa, ja heitellään kiviä toistemme niskaan ilman dialogin mahdollisuutta. Ei voi oikeasti leimata jokaista eri mieltä olevaa natsiksi perusteetta. Natsit tekivät esim. Vammaisista, Juutalaisista ja Romaneista "ali-ihmisiä", joita kuuluikin pahoinpidellä ja tappaa. Juutalaisia he vertasivat rottiin. Nyt käytetään samanlaista retoriikkaa poliittisista vastustajista. Hyi helv... Jos et kerran ole vasuri, niin mikä helv. Sua vaivaa?

Tämä oli myös Antikaisen kirjoituksen lähtökohta: me ja vasemmisto. Kolumnissaan hän kritisoi asetelmaa ”me hyvä – he paha” ja syytti samalla vasemmistoa vääristä reaktioista sekä yksinomaan polarisaation aiheuttamisesta.
Tämä kahtiajako on olemassa ja todellista. Yhdysvalloissa demokraatit ja meillä vasemmistopuolueet keskenään, Yhdysvalloissa republikaanit ja meillä oikeisto keskenään jakavat samoja arvoja monista teemoista. Kaikki tämä kahtiajako on suoraan verrannollinen siellä ja meillä vaikka erojakin löytyy.

Charlie Kirkistä ja maga-porukasta ohimennen: joistain asioista olen samaa mieltä, joistain eri mieltä. En voisi hyväksyä ajatusta 10v raiskatun tytön abortin kieltämisestä. Silti en ikimaailmassa hyväksyisi hänen salamurhaansa hänen mielipiteensä takia.

Suomessa vaarallista tästä epäinhimillistämisestä tekee se, että tätä on jo nähty mm. Orpoon ja Purraan kohdistuvana pitkän aikaa ja sitä aivan avoimesti ja julkisesti edistävät vasemmistopoliitikot meillä aivan kuten esikuvansa demokraattivaikuttajissa rapakon takana.

Kummallakin puolella tätä tehdään, mutta tämä median valitsema linja (Trump, Purra, Orpo jne jne) vahvistaa sitä ja vasemmalla näitä äärimmäisiä tekoja juhlitaan tällä hetkellä. Et vaan voi kääntää tästäkin syytä toiselle laidalle.

Kaikki näkevät että republikaanien vastainen väkivalta on pyritty osin onnistuneesti oikeuttamaan niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissa. Euroopan unioni piti hiljaisen hetken Floydille ottaakseen kantaa poliisiväkivaltaan Yhdysvalloissa, mutta Charlie Kirkin kohdalla hiljaiseen hetkeen ei vasemmalta suostuttu.

Kyllä tämä vaikuttaa ihan siltä, että toisella puolella on vähän enemmän kykyä nähdä toiset ihmisinä kuin toisella.
Kirkin murha tuo tällä hetkellä poliittisen väkivallan aiheen entistä vahvemmin keskusteluun.
Syytäkin on, entistä vähemmän vaikutusvaltaiset poliitikot pääsee hengestään mielipiteidensä takia (verraten siihen että edelliskerralla yritettiin murhata Yhdysvaltain presidentti joka sinänsä käy paremmin järkeen).

Ymmärräthän, että nuo argumenttisi voidaan kääntää toisinpäin tällä typerällä todistappa mulle asenteellasi? George Floyd kuoli yksittäisen poliisin yksittäisen teon seurauksena, Charlie Kirkin tappoi radikalisoitunut antifa-vasemmisto joka tuki BlM-mellakoita taannoin jne.
Yksittäinen poliisi tuomittiin. Jos radikalisoitunut antifa-vasemmisto (ilmeisesti tämän saa määritellä kukin itse) tuomitaan vankilaan tuosta murhasta, jota vielä ei ole edes kokonaan selvitetty, niin itse olisin pettynyt
Minä en näitä henkirikoksia, niiden tekijöitä tai tekotapoja nyt arvottanut keskenään paremmuusjärjestykseen kuten sinä teit. Puhun siitä millaisia ihmisiä demonisoidaan ja millaisia puolustellaan. Minä en voinut kumpaakaan kuolemaa pitää toista parempana, arvostelin median asennoitumista näihin tapauksiin.
En laittanut ketään tai mitään paremmuusjärjestykseen vaan ilmoitin selkeän eron tapauksissa

Yksittäinen poliisi tuomittiin. Jos radikalisoitunut antifa-vasemmisto (ilmeisesti tämän saa määritellä kukin itse) tuomitaan vankilaan tuosta murhasta, jota vielä ei ole edes kokonaan selvitetty, niin itse olisin pettynyt

En laittanut ketään tai mitään paremmuusjärjestykseen vaan ilmoitin selkeän eron tapauksissa
Itse asettelit nuo siihen muottiin mikä sinulle on mediassa syötetty että George Floyd oli järjestelmän uhri ja Charlie Kirk yksittäinen murha joka ei liity yksittäistapauksena mihinkään. Sanoin että se logiikka voidaan kääntää yhtä lailla ympäri argumentoinnilla todista minut vääräksi, linkitä lähteet ja copypastea tänne lakipykälät tai hyväksyn vain omat hypoteesini.

En tietenkään huumetaustalla tarkoittanut että Floydin olisi saanut ampua vaan että se on se tausta jolla saa vasemmiston siunauksen sillä jatkuva ja loputon rappio takaa sekä suomalaisen vasemmiston että jenkkien demokraattien äänisaaliit.

Mistään muusta syystä ei demokraattijohtoisissa osavaltioissa mm. mahdollistamalla alle tonnin myymälävarkaudet ruokittaisi rikollista toimintaa.

Itse asettelit nuo siihen muottiin mikä sinulle on mediassa syötetty että George Floyd oli järjestelmän uhri ja Charlie Kirk yksittäinen murha joka ei liity yksittäistapauksena mihinkään.
En sanonut. Sanoin että Floyd kuoli pidätystilanteessa ja että Yhdysvalloissa on ollut vallan väärinkäytöksiä ja väitteitä tästä. Lisäksi sanoin että Kirkin tutkinta on kesken mutta toistaiseksi mikään ei tietääkseni näytä että joku valtava koneisto oli takana. Jos media on nämä syöttänyt minulle valheena niin voinet laittaa paremmat lähteet, kiitos

Sanoin että se logiikka voidaan kääntää yhtä lailla ympäri argumentoinnilla todista minut vääräksi,
Sanoit jotain tuon suuntaista ja se oli niin typerä vertaus että yritin ohittaa sen
linkitä lähteet ja copypastea tänne lakipykälät tai hyväksyn vain omat hypoteesini.
Niin, se ei ollut ilmiselvää ettei poliisi saa tuomita ketään kuolemaan vaikka joissain tilanteissa tappavan voiman käyttö on hyväksyttyä?
En tietenkään huumetaustalla tarkoittanut että Floydin olisi saanut ampua
Ja tähän viittasin pikku läpälläni
vaan että se on se tausta jolla saa vasemmiston siunauksen sillä jatkuva ja loputon rappio takaa sekä suomalaisen vasemmiston että jenkkien demokraattien äänisaaliit.
Tottakai. Onko vasemmiston siunaus huoneessa tällä hetkellä?
Mistään muusta syystä ei demokraattijohtoisissa osavaltioissa mm. mahdollistamalla alle tonnin myymälävarkaudet ruokittaisi rikollista toimintaa.
Ok. Jos media on näin sinulle syöttänyt niin näin se on

Syytäkin on, entistä vähemmän vaikutusvaltaiset poliitikot pääsee hengestään mielipiteidensä takia
Nii, ilmeisesti tämä on sit sitä vaarallisempaa väkivaltaa, mutta kun randomeja ammutaan kouluissa, niin aseita lisäämällä lisätään turvallisuutta, eikä tarvita sen suurempaa kohua?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 042
Jäsenet
79 281
Uusin jäsen
Aapo Partanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom