Heidän entiset mnisterinsä (vai oliko se vain Lindström), jotka siirtyivät sitten Sinisiin. On luontevaa että uudella puolueella jolla ei ole kokemusta hallituksesta ei ole osaamista. Nythän nuo kokeneet tippuivat pois sinisen fiaskon myötä. Puolueen ydinkysymyksissä kannattaa tosin kääntä virkamiesten puoleen hallituskumppaneiden sijaan, verotuksen osalta kannattanee jättää kokoomukselle kuitenkin. Ei kokoomuksen linja asiassa taida kuitenkaan häiritä persuja? Maahanmuutossa ja kansainvälisessä toiminnassa on suurimmat erot persujen ja kokoomuksen välillä. Kansainvälisen kaupan ja suhteiden suhteen kokoomus kyllä taistelee eduistaan, mutta pakolaisten suhteen he lienevät valmiita joustamaan perussuomalaisten hyväksi.@draco76 Missä ovat näin sanoneet? En kyllä nyt ymmärrä, että missä olen sanonut, että persujen pitäisi vahtia omia touhujaan (en missään). Päinvastoin olen pitänyt linjani, että jonkun muun mieluiten ilman puoluekirjaa tulisi valvonta hoitaa. Kaikki laskelmat tulisi olla puolueettomilta toimijoilta, niitä saa sitten oma puolue sen jälkeen pyöritellä ja ihmetellä omalla porukalla, jos siellä virheitä on tai jokin ei heidän mielestä täsmää.
Itse en näe mahdottomaksi persujen johtamaa porvarihallitusta, vaikka en pidäkään ajatuksesta. Jos Halla-aho suostuisi pääministeriksi niin tilanne olisi persuille paljon parempi. Hän kuitenkin osaa pitää äänestäjistään parempaa huolta. En tiedä kumpi olisi kauheampi, persujen johtama oikeistolainen hallitus vai vihreiden johtama vasemmistolainen hallitus. Vihreät sopii hyvin hallituksen apupuolueeksi siinä missä persutkin, mutta kummankaan ei tulisi saada liikaa valtaa. Sinipunahallitus on minulle eniten mieleen. Kokoomuksen kanssa moinen onnistuu, mutta persujen kanssa se on vaikeampaa. Varsinkin SDP+PS+Vihreät vaikuttaa mahdottomalta, jo pelkkä SDP ja PS yhdessä olisi hankalaa.