Pieniä kysymyksiä & vastauksia autoista ja liikenteestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyi mieluinen auto ja laitoin jo tarjouspyynnon menemään. Kuitenkin nyt huomasin kuvissa, että ilmeisesti peräkärry on osunut puskuriin. Valon taittumisesta päätellen puskuri on mennyt ihan lommolle ja maaliakin on lähtenyt.

Mitenköhän vaikea ja kallis tuota on korjata? Varmaan pitäisi yrittää tinkiä autoliikkeen piikkiin.

18281.jpg
Autoliike ei tee tuolle mitään

Useinkin tekee jos pyytää. Tietty riippuu onko ostajia jonoksi asti. Mutta jos kauppaa aletaan hieromaan niin itse olen saanut tingittyä kaupan yhteyteen mm. alkuperäisen bose vahvistimen korjauksen, tuulilasin vaihdon ja lommojen korjauksia. Tuttavat on saaneet esim. myllytyksiä ja ppf teippauksia. Ärsyttää muutenkin kun itse pitää autoja keskimääräistä paremmin ja vaihdokeissa on aina "elämän jälkiä".

Simppelifiksi olisi tietysti laittaa tuohon se liimattava suojamuovi, joka on juurikin noita varten olemassa. Toki, sitten siinä on se suojamuovi.

Useinkin tekee jos pyytää. Tietty riippuu onko ostajia jonoksi asti. Mutta jos kauppaa aletaan hieromaan niin itse olen saanut tingittyä kaupan yhteyteen mm. alkuperäisen bose vahvistimen korjauksen, tuulilasin vaihdon ja lommojen korjauksia. Tuttavat on saaneet esim. myllytyksiä ja ppf teippauksia. Ärsyttää muutenkin kun itse pitää autoja keskimääräistä paremmin ja vaihdokeissa on aina "elämän jälkiä".

Itse olen saanut toisen vuoden lisäturvan, toiset matot, turvaverkon ja puuttuneen laturijohdon mukaan. Oli jäänyt edellisen matkaan ja myyjä heti ymmärsi hoitaa mainitessa.

Olen myös kuullut vastauksen, että kyseessä on käytetty niillä varusteilla ja siinä kunnossa missä ovat sen saaneet.

Toiseen suuntaan olen myös vaihtoon menevän auton tuulilasin vaihtanut vakuutukseen, kun aiemmin ei ollut ehtinyt/jaksanut.

Itsekkin käytön jälkien kanssa tuskaillut ja kuullut tutuilta myös kuittailua, kun kriteerit on tiukat ja pitäisi löytyä yhtä tarkalta omistajalta tuleva mikä ei ole harjapesua nähnyt tai lumiharjalla hierottu. Onneksi ei ole rahaa tai halua ostaa uusia niin ei tarvitse kuljetusvaurioiden korjauksista ennen luovutusta murehtia.

"Autoiike" on terminä aika laaja käsite. Vähän sama kuin "ihmiset".
Ei oikein yleistää voi, kun eri firmoilla eri toimintamallit. Tämä kyseinen liike selvästikään ei, koska olisi varmasti ennen myyntiä sen tehnyt jos olisi tehdäkseen. Ihmisethän sielläkin töissä on, niin uskon että kaupantekijäisiksi voi koittaa neuvotella vaikka toppahousuja.

Jokunen vuosi sitten oli markkinoilla sellainen vikakoodien luku mahdollisuus omatoimisesti. Maksoi muistaakseni 15eur ja tulokset saa säpoon, ja se oli sellainen erillinen kaappi asennettuna esim.polttoaineaseman pihalle. Ei tainnut olla kovin suosiossa?

Ei nyt autoon liity, mutta sen työkaluihin

Itse olen harkinnut jotain yleismallista testeriä autoille, kun lähipiirissä ja itsellä on useita ford/volvo/honda/toyota/bmw autoja joista toisinaan pitää kuittailla vikoja/huoltoja. Onko teillä kokemuksia, et olisiko Launch X431 CRP129e V3 vai jokin about ~200e parempikin tiedossa?
Olisi aika kattavasti merkkejä tuolla tuettuna, mut jossain sattui huhu silmään että tuo firma olisi lopetettu/vaihtanut nimeään?

Jokunen vuosi sitten oli markkinoilla sellainen vikakoodien luku mahdollisuus omatoimisesti. Maksoi muistaakseni 15eur ja tulokset saa säpoon, ja se oli sellainen erillinen kaappi asennettuna esim.polttoaineaseman pihalle. Ei tainnut olla kovin suosiossa?
Tikkurilan Nesteen pihalla oli tuollainen itsepalvelu-vikakoodilaite joskus pari kolme vuotta sitten, kerran kävin kokeilemassa ja toimi ihan ok. En muista firman nimeä mutta tuo oli joku kolmannen osapuolen palvelu, ei Nesteen. Viimeksi kun olisin viime syksynä käyttänyt niin totesin että koko palvelu on ilmeisesti kuopattu.

Motonetilla tosiaan on palveluna vastaava, hinta 15-30€. Kerran yritin käydä Konalan Motonetilla koodit lukemassa, mutta heidän OBD testeri oli silloin rikki.

Ei siis tosiaan ehkä erillisenä palveluna ole kovin suosittu, parin testikerran hinnalla saa jo halpislukijan omaksi.

Tikkurilan Nesteen pihalla oli tuollainen itsepalvelu-vikakoodilaite joskus pari kolme vuotta sitten, kerran kävin kokeilemassa ja toimi ihan ok. En muista firman nimeä mutta tuo oli joku kolmannen osapuolen palvelu, ei Nesteen. Viimeksi kun olisin viime syksynä käyttänyt niin totesin että koko palvelu on ilmeisesti kuopattu.

Motonetilla tosiaan on palveluna vastaava, hinta 15-30€. Kerran yritin käydä Konalan Motonetilla koodit lukemassa, mutta heidän OBD testeri oli silloin rikki.

Ei siis tosiaan ehkä erillisenä palveluna ole kovin suosittu, parin testikerran hinnalla saa jo halpislukijan omaksi.
Motonetissä on se hyvä että jos eivät saa luettua (kävin Espoossa vai Vantaalla miehitetyssä pisteessä), eivät ota rahaa. Lähinnä kun esim Fordeissa ja muissa voi olla omia erikoisuuksiaan, kaikki testerit ei pääse niihin käsiksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 747
Jäsenet
82 523
Uusin jäsen
matopurkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom