Pieniä kysymyksiä & vastauksia autoista ja liikenteestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Toi lämpö on se pahin vihollinen, varsinkin jos on viritelty. Itellä on kans pieni turbo ja oon koittanu pitää öljynvaihdot tiheempänä just sen tkaia. Ootko sä huomannu mitään eroa öljyn laadussa noin pitkällä aikavälillä?

En ole huomannut mitään eroa ennen viritystä tai virityksen jälkeen.

Itsellä ehkä ajoprofiili optimaalinen polttomoottori autolle, ensimmäinen 5km kaupunkia, sitten motaria 25km ja lopuksi 5km kaupunkia, moottori kerkeää lämpenemään rauhassa ja sillä ajetaan reilummin käyntilämpöisenä jolloin mahdollinen vesi ja polttoaine haihtuu öljyn joukosta pois. 10-15tkm välein olen öljyjä vaihdellut, enkä ole koskaan mitään erikoista öljyissä huomannut.

Siis sama merkki mutta ylösalaisin??? Wtf

20260512_085207.jpg

20260511_171328.jpg
Taitaa olla melko yleistä noissa väliaikaisissa merkinnöissä. Olen vastaavaan törmännyt itsekin. Taitaa olla puutetta västämisvelvollisuus merkeistä tai sitten ei vain jaksa varastosta kaivaa merkkejä kun toi neliö löytyy helpommin.

Jotakin kummaa näissä väistämismerkeissä on koska minä en muista ikinä nähneeni tällaista punakeltaista pyöreää "väistamisvelvollisuus kohdattaessa" merkkiä mutta noita "etuajooikeus kohdattaessa" on muistin mukaan tullut nähtyä satoja ja myös niinpäin että omaan kulkusuuntaan on punainen nuoli ja tätä on perinteisesti tulkittu niin että merkki osoittaa kummalla on se etuajooikeus ja näinpäin laitetuna se etuajooikeus on vastaantulijalla.

Yritin etsiä tuliko just tähän merkkiin muutos 2020 liikennnemerkkiuudistuksessa mutta onpa vaikea löytää tätä tietoa. Mutta jos tämä pyöreä merkki on tullut uutena 2020 niin silloin sitä ei ole vielä pakko käyttää koska siirtymäaika näihin 2020 uusiin merkkeihin on 10 vuotta.

Jotakin kummaa näissä väistämismerkeissä on koska minä en muista ikinä nähneeni tällaista punakeltaista pyöreää "väistamisvelvollisuus kohdattaessa" merkkiä mutta noita "etuajooikeus kohdattaessa" on muistin mukaan tullut nähtyä satoja ja myös niinpäin että omaan kulkusuuntaan on punainen nuoli ja tätä on perinteisesti tulkittu niin että merkki osoittaa kummalla on se etuajooikeus ja näinpäin laitetuna se etuajooikeus on vastaantulijalla.

Yritin etsiä tuliko just tähän merkkiin muutos 2020 liikennnemerkkiuudistuksessa mutta onpa vaikea löytää tätä tietoa. Mutta jos tämä pyöreä merkki on tullut uutena 2020 niin silloin sitä ei ole vielä pakko käyttää koska siirtymäaika näihin 2020 uusiin merkkeihin on 10 vuotta.
Mielestäni väistämisvelvollisuus kohdattaessa merkki on kyllä ollu käytössä jo pidempään.

Vähän ulkonäköä viilattiin 2020, mutta merkki on ikivanha.

On tuo merkki ollut olemassa jo pitkään.

Onko foordin ecoboosteilla ollut jo pitkään jakopään remontti 4v/120tkm? Kolleega tänään asiasta mainitsi kun tilasi autolleen 7v huollon niin tuleekin kalliimpi reissu.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 059
Jäsenet
83 006
Uusin jäsen
Nicolay

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom